کد خبر: ۱۱۶۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

عضو كابينه احمدي‌نژاد در دولت نهم تأكيد كرد: به‌خلاف نظام‌هاي به ظاهر دموكراتيك غربي، در نظام مردمسالاري ديني به دليل محوريت ولي‌فقيه بن‌بستي وجود ندارد.

 به گزارش رجانيوز، كامران باقري لنكراني عضو كابينه دولت نهم و استاد دانشگاه علوم پزشكي شيراز در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه امروز اجرايي كشور طبيعتاً داراي فراز و نشيب‌هايي است، اظهار داشت:‌ آنهايي كه دلشان براي انقلاب مي‌تپد تلاش مي‌كنند اين فراز و نشيب‌ها باعث اختلاف و جدايي نشود و برعكس دشمنان سعي دارند كه از هر اختلاف و فراز و نشيبي سوء‌استفاده كرده و مسير وحدت آفرين انقلاب را مخدوش كنند كه وقايع اخير نيز از اين قاعده كلي مستثني نيست. 
 
وي با اشاره به اينكه در چند روز اخير بيش از همه دشمنان انقلاب تلاش كردند از اتفاقات و شايعات براي القاي نوعي ناكارآمدي يا احيانا اختلافن‌ظر در درون نظام سوءاستفاده كنند، تأكيد كرد: مهمترين چيزي كه بايد بدان توجه كنيم اين است كه نظام ما يك نظام ولايي است و مشروعيتش به ولايت فقيه است و اين موضوع نقش اساسي و زيربنايي در همه اركان نظام دارد. 
 
اين عضو كابينه احمدي‌نژاد در دولت نهم خاطرنشان كرد: خوشبختانه مسئولان كشورمان از جمله رياست محترم جمهوري در عمل نشان داد‌ه‌اند كه محوريت ولايت فقيه را از عمق جان قبول دارند و با شناختي كه از رياست محترم داريم اين خط و مسير را هميشه پيگيري خواهند كرد. 
 
باقري‌لنكراني ادامه داد: بايد تلاش كنيم از اين اتفاقاتي كه در چند روز اخير افتاد اين درس را بگيريم كه دشمن هيچ وقت غافل نيست و از كوچكترين مسائل بيشتري سوء استفاده‌ها را مي‌كند لذا بايد در حفظ وحدت و نمايش عمومي آن بيش از هميشه هوشيار باشيم چرا كه ايام كنوني ايامي نيست كه بخواهيم با اختلاف‌نظر‌ها آب به آسياب دشمن بريزيم. 
 
وي درباره برخي هوچي‌گري‌هاي رسانه‌هاي بيگانه در ماجراهاي اخير و 'القاي مضحك' حاكميت دوگانه در ايران خاطرنشان كرد:‌ احتمالاً اين رسانه‌ها از ولايت فقيه و نقش مهم آن و ابعادش غافل هستند؛ ولي فقيه حافظ آرمان‌ها و ارزش‌ها و جهت‌گيري‌هاي كلي نظام است و وقتي بين قواي مختلف اختلاف نظر هست رسيدگي كرده و جلوي ناكارآمدي‌ها را مي‌گيرد. 
 
وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اينكه نقش ولي فقيه در نظام مردمسالاري ديني هم محافظتي و هم تضمين‌كننده جهت‌گيري الهي و هم راهگشايي و تضمين كارآمدي است كه اختلاف‌نظرها منجر به ناكارآمدي نشود، اظهار داشت: نظام مردمسالاري ما برخلاف نظام‌هاي ديگر بن‌بست ندارد. 
 
باقري لنكراني در همين زمينه به مثالي از ناكارآمدي و بن‌بست در نظام دموكراسي غربي موجود در آمريكا اشاره كرد و گفت: چند وقت پيش در دموكراسي آمريكايي به دليل اختلاف‌نظري كه بين كنگره و رئيس‌جمهورشان به وجود آمد، اعلام كردند دولت تعطيل خواهد شد و تنها با عوارض جدي كه منجر به فجايع اقتصادي در آمريكا مي‌شود اين عدم تعطيلي دولت محقق نشد. 
 
وي افزود: اين قبيل بن‌بست ها در اكثر كشورها رخ مي‌دهد اما نظام ما با محوريت ولي فقيه با اين بن‌بست‌ها روبرو نيست و اين بن‌بست‌ها به راحتي قابل حل و رفع است. 
 
اين عضو كابينه احمدي‌نژاد در دولت نهم در ادامه با اشاره به حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب از دولت‌ها و بخصوص دولت احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: آنچه كه رهبر معظم انقلاب تاكيد فرمودند اين است كه رهبري همواره حامي دولت‌ها بوده‌اند و همانطور كه رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند رئيس‌جمهور محترم انصافا به صورت شبانه‌روزي كار مي‌كند و از اين جهت كمتر شخصيت اجرايي در كشور را مي‌توان با وي مقايسه كرد. 
 
باقري‌لنكراني در پايان حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب از دولت كنوني را يكي از مدال‌هاي افتخار براي رئيس‌جمهور دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها