کد خبر: ۱۱۶۴۰۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
رویکرد رژیم آل سعود به راه اندازی و حمایت از شبکه های فارسی زبان، در شرایط فعلی منطقه و جهان اسلام موید این مطلب است که حاکمان دیکتاتور سعودی و همپالگی های شان درصددند تا مانع از هر حرکتی شوند که علیه منافع نظام سلطه و نظام های پادشاهی غیردموکراتیک در منطقه آغاز شده است.

598: این روزها خبرهایی مبنی بر راه اندازی شبکه تلویزیونی ماهواره ای «ایران فردا» شنیده می شود. ظاهراً مقر این تلویزیون در لندن است و قرار است با مدیریت «علیرضا نوری زاده» ضدانقلاب و جاسوس نشان دار انگلیسی اداره شود. این شبکه تازه تأسیس ماهواره ای در آغاز فعالیت خود، کارمندان اخراجی تلویزیون صدای آمریکا (VOA) و برخی دیگر از تلویزیون های ماهواره ای مخالف جمهوری اسلامی ایران را به کارگیری کرده است.

خبرهای غیر رسمی از حمایت رژیم آل سعود از این شبکه خبر می دهد. انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی با عنوان «نوری زاده و تلویزیون ایران فردا» و اظهارات وی درباره حمایت حکومت عربستان از راه اندازی این شبکه، موید این ادعاست. نوری زاده در این ویدئو با بیان اینکه هیچ شبکه ای بدون حمایت و پشتیبانی مالی قادر به فعالیت نخواهد بود، ضمن قدرشناسی از ولیعهد عربستان اظهار داشت: «از ولیعهد سعودی بسیار سپاسگزارم. در تمام لحظات یک رفیق و برادر خوب، مشفق و ناصح بوده و هر حرفی به من زده درست و دقیق بوده و واقعاً از او سپاسگزارم.»نوری زاده باتوجه به تسلطی که به زبان عربی دارد، علاوه بر خوش خدمتی به سیستم اطلاعاتی انگلیس6 MI، از سال ها پیش، سابقه همکاری با دستگاه جاسوسی رژیم آل سعود را نیز داشته و از همین راه توانسته درآمدهای کلانی را به دست آورد. او در این مدت با جا زدن خود به عنوان تحلیلگر مسائل ایران، اقدام به تهیه بولتن های سیاسی با موضوع ایران کرده و آن را در اختیار استخبارات عربستان قرار داده و به همین دلیل هم مورد توجه دربار سلطنتی آل سعود قرار گرفته است.

حضور نوری زاده در جشنواره موسوم به «الجنادریه» عربستان در ریاض در سال گذشته و ابراز احساساتش برای پادشاه این کشور می تواند شاهدی بر این مدعا باشد که البته پس از آن هم نوری زاده و عطاءالله مهاجرانی مزد خوش خدمتی های شان به دربار سعودی را دریافت کرده و با دست پر برگشتند.

با این توضیح، رویکرد رژیم آل سعود به راه اندازی و حمایت از شبکه های فارسی زبان، برای ایرانیان قابل تأمل است. از یک سو نگاهی به اقدامات آنها در شرایط فعلی منطقه و جهان اسلام موید این مطلب است که حاکمان دیکتاتور سعودی و همپالگی های شان درصددند تا با به کارگیری رسانه های وابسته به خود مانند «العربیه» و «الجزیره» مانع از هر حرکتی شوند که علیه منافع نظام سلطه و نظام های پادشاهی غیردموکراتیک در منطقه آغاز شده و برای حفظ تاج و تخت خود و دوستان شان از هیچ اقدامی کوتاهی نمی کنند، حتی اعزام نیروی نظامی.از سوی دیگر، در کشورهایی چون سوریه و عراق به مدد همین رسانه های شان، آتش بیار معرکه شده اند و از تمام شگردهای رسانه ای و عملیات روانی برای کمک به گروه های تروریستی در جهت مقابله با دولت ها و حکومت های قانونی آنان استفاده می کنند و برای تسلط بیشتر بر افکار عمومی و تهییج آنان علیه حکومت های شان دست به تأسیس شبکه تلویزیون حتی برای یک استان خاص نیز (در عراق) می زنند.

باتوجه به آنچه گفته شد و موقعیت و جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اگر ادعا کنیم که سران مرتجع عرب برای تأثیرگذاری بر افکار و اندیشه های ملت بزرگ ایران خواب های شومی دیده اند، سخنی گزاف نگفته ایم؛ اما مردم هوشیار و بصیر ایران که هوشمندی و آگاهی خود را بارها به رخ دشمنان کشیده اند، تحت تأثیر این گونه تبلیغات رسانه ای قرار نخواهند گرفت و نقشه های بدخواهان و معاندان را همچون گذشته نقش بر آب خواهند کرد.

علی حیدری

منبع: بصیرت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
اللهم العن آل سعود و آل خلیفه و آل نهیان و آل ثانی الی یوم القیامه
اللهم العنهم جمیعاً
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها