کد خبر: ۱۱۶۳۴۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱

رییس‌جمهور با بیان اینکه پیشرفت ایران به معنای خلق یک قدرت فرهنگی و سیاسی اثرگذار بر منطقه و جهان است، اظهار داشت: امروز حرکتی از عمق جان ملت ایران برای رشد و پیشرفت در جریان است که گواه یک بیداری فطری عمیق بوده و کسانی که تاریخ این ملت را می شناسند نیک می‌دانند که اگر ملت ایران بال و پر بگشاید، ایران به سرعت به قدرت اول دنیا تبدیل شده و این موضوع همه معادلات سیاسی دنیا را تغییر خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح دو پروژه زیربنایی در استان فارس با بیان اینکه برای اجرای این دو پروژه بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که بهره‌برداری از آنها را به مردم استان فارس و ملت ایران تبریک می‌گویم، گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها حتماً منشاء برکات زیادی برای استان فارس و ایران خواهد بود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری و پیشرفت نیازمند انرژی است، افزود: با بهره‌برداری از نیروگاه گازی حافظ ظرفیت تولید برق استان فارس به 4 برابر نیاز و مصرف فعلی این استان می‌رسد که معنای آن اینست که به اندازه 3 چهارم ظرفیت فعلی تولید برق در فارس فرصت سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه پروژه‌های جدیدی نیز برای تولید برق در استان فارس در دست اجراست، اظهار داشت: استان فارس در گذشته از منابع اصلی تامین گاز کشور بود که اینک تولید نفت هم به ظرفیت‌های این استان افزوده شده و این نویددهنده دورانی جدید و سلسله‌ گسترده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش نفت و دیگر ظرفیت‌ها و استعدادهای استان است.

احمدی‌نژاد با اشاره به نحوه کار کردن نیروگاههای سیکل ترکیبی اظهار داشت: این نوید را به سرمایه‌گذاران می‌دهم که اگر کسی با سرمایه‌گذاری خودش در کنار نیروگاههای حرارتی کشور نیروگاه سیکل ترکیبی احداث نماید اجازه دارد 3 سال برق تولیدی آن نیروگاهها را برای خودش صادر کند که این فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید ایران را بسازیم، گفت: تمام دعواهایی که امروز با ما دارند بر سر همین موضوع است چرا که همانطور که ملت ایران می‌داند بدخواهان این ملت نیز می‌دانند که مفهوم ساخته شدن ایران با مفهوم ساخته شدن دیگر کشورها تفاوت‌های زیادی دارد چرا که پیشرفت ایران به معنای خلق یک قدرت فرهنگی و سیاسی اثرگذار بر منطقه و جهان است که می‌تواند بر روی کل کره زمین امواج انسانی خلق کرده و مدل مدیریت جهان را تغییر دهد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشورهای زیادی در دنیا برای پیشرفت تلاش می‌کنند و حتی سرعت رشد برخی از آنها از ما بیشتر است اما حساسیتی نسبت به پیشرفت آنها وجود ندارد، گفت: حساسیت‌های مستکبران به پیشرفت ایران نشات گرفته از سابقه تمدنی ، استعدادهای ذاتی و فرهنگ ، ایمان و مکتب حاکم بر ایران زمین است که پیگیر برقراری حکومتی علوی و مهدوی است که دنیا را تغییر خواهد داد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: این سخنان به معنای آن نیست که در ایران ضعف و اشکالی وجود ندارد، اتفاقاً برای ایران حتی یک مورد اشکال و ضعف هم زیاد است اما مسئله این است که بدخواهان به دنبال این مسائل نیستند و خودشان در پایین‌ترین رتبه‌های زشتی و بدکاری هستند و فقط می‌خواهند مانع پیشرفت ملت ایران شوند.

رییس جمهور با طرح این سوال که وظیفه ما در مقابل این بدخواهی‌ها چیست در پاسخ اظهار داشت: باید در نقطه مقابل دشمنی‌های بدخواهان ایستاده و برای پیشرفت پافشاری و استقامت کنیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باور دارم که راهی جز ایستادگی در مسیر پیشرفت وجود ندارد، تصریح کرد: در این مسیر نیز تنها راه تکیه بر توانمندی‌های خودمان است به ویژه آن که دشمنان ملت ایران نشان دادند که در ازای تامین هر نیاز ما، امتیازخواهی سیاسی می‌کنند و اگر ملت ایران بر توان بومی و داخلی خود تکیه کند، به صورت تصاعدی و انفجاری پیشرفت خواهد کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه تکیه بر فکر، اندیشه و قدرت بازوی خودمان به معنای نادیده گرفتن استفاده از تجارب دیگران نیست، خاطرنشان کرد: باید خودمان را در جایگاهی ببینیم که هر کشور مستقلی خواست پیشرفت کند بتواند به ما تکیه کند.

احمدی‌نژاد گفت: یکی از مهمترین مسائل امروز دنیا رفتاری است که برخی کشورها به ظاهر قدرتمند در برابر ایران دارند و این رفتار ناشی از آن است که آنها ملت ایران و توانمندی‌هایش را نمی‌شناسند و البته باید بگوییم که برخی در داخل نیز هنوز این ملت را نشناختند.

رییس جمهور یکی از ظرفیت‌ها و استعدادهای ایران را معادن متنوع ، گسترده و غنی کشورمان ذکر کرد و ادامه داد: از حدود 170 نوع کانی شناخته شده در دنیا حدود 70 نوع مرغوب آن در ایران شناسایی شده است، بیش از 80 میلیارد تن ذخایر معدنی شناسایی شده قطعی در کشور داریم که از این مقدار در سال کمتر از 340 میلیون تن بهره برداری می‌شود که ارزش آن برابر با 90 هزار میلیارد تن است و تازه این در شرایطی است که بسیاری از این مواد بدون آنکه به کالاهای ارزشمندتر و نهایی تبدیل شوند به صورت خام صادر می‌شوند و اگر بهره برداری از معادن کشور افزایش یابد و مواد استخراج شده به کالای نهایی تبدیل شوند بهره مندی مالی از ذخایر معدنی کشور حداقل 10 برابر خواهد شد.

رییس جمهور تصریح کرد: کارگروه معدن در دولت تشکیل شده و به زودی کارگروه‌های استانی نیز تشکیل خواهد شد و اختیارات دولت در حوزه بهره برداری از معادن به این کارگروه‌ها تفویض خواهد شد تا تحولی در عرصه بهره برداری از معادن کشور ایجاد شود.

احمدی‌نژاد زمین‌های کشاورزی وسیع را یکی دیگر از استعدادهای کشورمان برشمرد و خاطرنشان کرد: اراضی مستعد کشاورزی کشور نعمت خدادادی است که تمام نشدنی است. کشاورزی پایه پیشرفت است در حالی که امروز با وجود 4 برابر شدن حجم تولید محصولات کشاورزی نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اما این مقدار نسبت به زمینه‌های زیر کشت کشور یک سوم ظرفیت است و نکته مهمتر آن است که مجموع زمینهای زیر کشت کشور در حال حاضر کمتر از یک سوم زمین‌های قابل کشت کشور است.

رییس جمهور با اشاره به آغاز به کار کارگروه توسعه کشاورزی از 2 سال قبل در تمام استان‌های کشور، گفت: اگر بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سالی دو میلیون هکتار به اراضی زیر کشت کشور اضافه شود به معنای ایجاد 400 هزار شغل پایدار و حداقل 10 تا 12 میلیون تن افزایش تولیدات پایدار کشاورزی خواهد بود.

احمدی‌نژاد نفت و گاز را به عنوان یکی دیگر از استعدادها و ظرفیت‌های کم نظیر کشورمان معرفی کرد و افزود: متاسفانه در 100 سال گذشته عمده نفت و گاز تولید شده در کشور خام فروشی شده و امروز باید از این استعداد خدادادی به شکل بهتری استفاده کنیم.

رییس جمهور با اشاره به ایجاد 57 میلیون تن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور اظهار داشت: هنوز آنگونه که باید در بخش تولید و مصرف انرژی در کشور درست کار نشده است و در حال حاضر مصرف روزانه نفت و میعانات گازی در کشور بیش از یک میلیون و 870 هزار مترمکعب است که ارزش آن برابر با 180 میلیارد تومان در سال است.

احمدی‌نژاد با اشاره به صرفه جویی صورت گرفته در بخش مصرف انرژی در نتیجه اجرای بخش اول قانون هدفمند شدن یارانه‌ها گفت: در طول یک سال حدود 30 میلیارد تومان از محل کنترل اضافه مصرف، صرفه جویی صورت گرفت که این نتیجه برداشتن فقط یک گام از سوی ملت بود و تصور کنید اگر ملت سه گام دیگر بردارد چه خواهد شد و آیا آنوقت دیگر کسی می‌تواند از ناحیه ارز به کشورمان فشار وارد کند؟

رییس جمهور تاکید کرد: البته شیاطین همه توان خود را برای مقابله با این اقدام ملت بسیج کردند و البته این دور از انتظار هم نبود چرا که دشمنان کارهای مثبت را تخریب کرده و علیه آن تبلیغات منفی می‌کنند.

احمدی‌نژاد گردشگری را از دیگر استعدادهای خدادادی ملت ایران دانست و اضافه کرد: امروز گردشگری را در دنیا صنعت می‌شناسند اما ما معتقدیم یک فرهنگ است که داد و ستد اقتصادی نیز ایجاد می‌کند. امروز کشورهایی که حتی به اندازه یک پنجاهم ایران سابقه تمدنی ندارند سالانه بیش از 30 میلیون گردشگر جذب می‌کنند که این حجم زیادی اشتغال، درآمد و تعاملات و تاثیرگذاری‌های فرهنگی به دنبال دارد.

رییس جمهور اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای که ظرفیت‌های ملت ایران را نمی‌شناسند و برای سطح عالی فرهنگ مردم ایران ارزش قائل نیستند و خودشان آدم‌های سست و کوچکی هستند که نمی‌توانند بزرگی ملت ایران را بپذیرند از ناحیه ورود گردشگر به کشور احساس خطر می‌کنند در حالی که غافلند از اینکه ملت ایران در طول تاریخ چند هزار ساله خود بارها نه برای یک روز یا دو روز بلکه حتی برای یک یا دو قرن اشغال شده اما آنقدر توانمندی فرهنگی داشته که توانسته اشغالگران را مطیع خود کند.

رییس جمهور تصریح کرد: دشمنان به دنبال آن هستند تا ایران را کشوری فقیر ، عقب‌مانده و مثل یک بیابان گسترده به جهانیان نشان دهند و این از سر اتفاق نیست بلکه یک برنامه استعماری است و بر ما لازم است وقتی یک گردشگر پس از بازگشت از ایران یک بلندگو و رسانه برای معرفی واقعی ایران می‌شود، برای جذب گردشگر تلاش کنیم.

احمدی‌نژاد ملت ایران را مردمی صاحب فکر ، تمدن و فرهنگ متعالی و موحد توصیف کرد و خاطرنشان کرد: مردم ایران نشان دادند هر جای جهان باشند اثرگذاری مثبت داشته‌اند و هر کسی به ایران بیاید بر روی او تاثیرگذاری مثبت داشتند و جذب گردشگر یقیناً کاری انقلابی محسوب می‌شود چرا که حقیقت انقلاب اسلامی ملت ایران تلاش برای تاثیرگذاری بر روی حقیقت و فطرت انسان‌ها و در شرایطی که مراکز تبلیغاتی و رسانه‌ای جهانی در انحصار دشمنان ملت ایران است باید از ظرفیت گردشگری برای رساندن سخنان حق‌ خودمان به گوش جهانیان استفاده کنیم و استعدادها در این زمینه را فعال نماییم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید در مسیر پیشرفت به صورت جهشی حرکت کنیم تا عقب‌ماندگی‌های تحمیلی 150 ساله از ناحیه دشمنان را جبران شود، تصریح کرد: روی ایران و پیشرفت این کشور حساسیت ویژه‌ای وجود دارد و این نه از آن جهت که ایران خطر یا تهدیدی برای جهان بوده یا به دنبال تسخیر دنیاست بلکه ناشی از آن است که مستکبران می‌ترسند قدرت گرفتن ایران منجر به تبدیل شدن این کشور به الگویی برای جهانیان شده و دیگر جایی برای ظلم و تجاوز مستکبران در دنیا باقی نماند چرا که تنها فرهنگی که می‌تواند جلوی فرهنگ متجاوز مستکبران بایستد، فرهنگ ناب علوی و محمدی(ص) موجود در ایران است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تعامل و روابط حسنه بین ایران و کشورهای منطقه اظهار داشت: امروز جریان‌های تندرو در برخی کشورهای منطقه وجود دارند که افراد خود را با ظاهر اسلامی و با شعار الله‌اکبر به مساجدی می‌فرستند که مردم در آنها در حال عبادت هستند تا در آن مساجد حمله انتحاری انجام دهند.

رییس جمهور تصریح کرد: وظیفه ما آن است که فرهنگی را در برابر این رفتارها ترویج کنیم که متعالی بوده و انسان‌ها را به کمال دعوت می‌کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی برقراری روابط با تمام کشورها و ملت‌های مستقل دنیاست، تصریح کرد: در دنیا فقط با یک رژیمی که آنرا از اساس نامشروع دانسته و از نظر ما رسمیت ندارد و با یکی دیگر به خاطر زورگویی‌هایش رابطه نداریم اما اصل در مراودات بین‌المللی برای ایران به خصوص در منطقه خلیج فارس در برقراری روابط حسنه است.

رییس جمهور با بیان اینکه ایران از چند هزار سال پیش با همکاری ملت‌های منطقه امنیت خلیج فارس را تامین کرده است، خاطرنشان کرد: نام ایران با امنیت، دوستی، همکاری و عزت قرین است و امروز گسترش روابط ایران با همسایگان خود به خصوص در عرصه سرمایه‌گذاری‌های مشترک و مهرورزی برای ایران یک اصل است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: برخی کشورهای منطقه به ظاهر ضد آمریکایی هستند اما دقیقا در خط آمریکا حرکت می‌کنند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه هر کس به هر روشی بخواهد روابط دوستانه ایران با کشورهای منطقه را بر هم بزند در خط آمریکا حرکت کرده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در نقطه مقابل هیچ دولت و ملتی قرار ندارد و البته همه باید توجه داشته باشند که اختلاف افکنی‌ها به دشمنان ملت‌های منطقه فرصت می‌دهد تا به منطقه آمده و در امور این کشورها دخالت کنند.

رییس جمهور اظهار داشت: ایران بهترین ، صادق‌ترین و وفادارترین دوست ملت‌های منطقه است که هرگز به دنبال فریب و غارت هیچ کشور دیگری نبوده و مشتاق تعامل و دوستی با همه کشورها و ملت‌های منطقه است.

احمدی‌نژاد کسانی را که شعارهای دروغین و تفرقه افکن سر می‌دهند خائن به ملت‌های منطقه و ارزش‌های انسانی معرفی کرد و افزود: مستکبران به دنبال پنهان کردن خودخواهی‌های خود پشت این شعارهای دروغین می‌باشند. ملت‌های منطقه با هم برادر هستند و تا وقتی پای اجنبی به منطقه باز نشده بود هیچ مشکلی هم وجود نداشت و ناامنی همزمان با حضور بیگانگان در منطقه زاده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها