کد خبر: ۱۱۶۲۷۸
زمان انتشار: ۲۱:۳۰     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
تاج در برنامه ورزش و مردم موکدا" گفت« ليگ برتر سال آينده فوتبال ايران سال آينده به صورت قطعي با حضور 16 تيم برگزار خواهد شد.»

به گزارش 598 به نقل از سایت گل- سقوط چهار و نیم از لیگ برتر. این خبری بود که قبل از آغاز لیگ برتر جاری مخابره شد و معلوم گردید فدراسیون بنا را کم کردن تعداد تیم  های لیگ برتر گذاشته است.

آن زمان اعتراضی بر این موضوع صورت نگرفت اما با تنگ شدن حلقه سقوط در هفته های اخیر زمزمه های 18 تیمی ماندن لیگ برتر شدت یافت. اول بار مدیر عامل فجر سپاسی طی تماسی با مدیرعامل وقت نفت آبادان- صالحی- خواستار تنظیم طوماری گردید که به امضای همه مدیران باشگاهها برسد و این مصوبه 16 تیمی شدن را وتو کنند.

صالحی آن زمان گفته بود« این حرفی که می زنم ربطی به جایگاه تیممان در جدول ندارد.شما به جنجال ها و استرس ها و درگیری ها و حاشیه های لیگ امسال نگاه کنید. حتی نوع قضاوت ها. استرس سقوط خیلی از تیم ها را تهدید می کند و داوران هم استرس دارند.روی سکوها هم استرس سقوط است.به نظر من سقوط چهار و نیم تیم یک تصمیم عجولانه بود. یک شبه تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند اما من یک سئوال دارم. مثلا 5 تیم از لیگ برتر مسال سقوط کنند و 3تیم از لیگ یک صعود نمایند. بحث استاندارد سازی ها چه می شود.

با احترام به همه تیم ها می گویم لیگ برتر ما مانند دانشگاه آزاد است اما ما برای آن کنکور دولتی برگزار می کنیم. در دانشگاه آزاد تو علاوه بر اینکه باید رتبه خوبی در کنکور کسب کنی باید پول برای شهریه و تهیه خوابگاه و ...هم داشته باشی.در دانشگاه دولتی معمولا با قبولی در کنکور ، بقیه موارد تا حدودی فراهم است.در لیگ برتر هم علاوه بر اینکه باید در لیگ یک جواز صعود را به دست بیاوری باید طبق آیین نامه لیگ حرفه ای امکانات و بنیه مالی هم داشته باشی.این نقیصه نادیده گرفته شد و ریشه خیلی از تیم های قدیمی را سوزاند.

من چند روز پیش مصاحبه وحید هاشمیان را می خواندم. گفته بود تیم ها در لیگ های مختلف آلمان وقتی می خواهند از لیگ دسته چهارم مثلا به لیگ دسته سوم صعود کنند باید یک میزان خاصی سرمایه مالی داشته باشند.بودجه شان را ارائه می دهند قتی تایید شد جواز صود می گیرند. یعنی فقط صدرنسین شدن در لیگ دسته چهارم کفایت نمی کند و باید استطاعت مالی خود را هم ثابت کنی».

متعاقب آن محمود یاوری هم اظهارداشت« در جام تخت جمشید لیگ 18 تیمی بود 6 تیم از تهران و 12 تیم از شهرستان در آن مسابقات حضور داشتند. در پایان فصل هم یک تیم از تهران و دو تیم از شهرستان سقوط می‌کرد. آن زمان 30 میلیون جمعیت ایران بود اکنون که70 میلیون جمعیت داریم چرا باید تعداد تیم‌‌ها کم شود. مگر وظیفه مسئولان ایجاد اوقات فراغت و مقابله با تهاجم فرهنگی نیست پس چه چیزی بهتر از ورزش و فوتبال. اما آنچه به جایی نرسد فریاد است.»

اعتراضات ادامه داشت . در نشست اتحادیه فوتبال که تاج هم حضور داشت مدیر آلومینیوم همین حرفها را تکرار کرد و عزیز محمدی هم بعدها گفت«ما به دليل برنامه‌ريزي نادرست تصميم گرفته‌ايم که تعداد تيم‌هايمان را کاهش دهيم در حالي که اگر امسال در برنامه‌ريزي دقت مي‌کرديم مي‌توانستيم بازي‌هاي حذفي را به موقع‌تر انجام دهيم. من با همين 18 تيم براي فصل آينده يک برنامه‌ريزي انجام داده‌ام که طبق آن اواخر تير مي‌توانيم ليگ را شروع کنيم و تا 10 ارديبهشت هم به پايان برسانيم. ما اگر نمي‌توانيم برنامه‌ريزي کنيم نبايد صورت مسئله را پاک کنيم.»

این ها اما با توجه به موضع صریح تاج غیر ممکن به نظر می رسد. او در برنامه ورزش و مردم موکدا" گفت« ليگ برتر سال آينده فوتبال ايران سال آينده به صورت قطعي با حضور 16 تيم برگزار خواهد شد.» محمودزاده مسئول دپارتمان لیگ دسته اول هم به صراحت گفته که در تقویم بازی ها پلی آف تیم سوم لیگ یک با تیم چهاردهم لیگ برتر را هم دیده اند و این ها همه حکایت از 16 تیمی لیگ برتر دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها