کد خبر: ۱۱۶۱۲۵
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
«مسئله آمريكا با ايران موضوع اتمي نيست بلكه آنها مي خواهند ايران را بي ثبات كنند تا بتوانند اوضاع خاورميانه را سر و سامان بدهند».
اين تحليل را پايگاه گويانيوز وابسته به اپوزيسيون مقيم خارج كشور عنوان كرد و افزود: مانور آمريكا همزمان با مذاكرات آلماتي قزاقستان نشان مي دهد كه مسئله آمريكا و غرب تنها موضوع اتمي نيست بلكه درصدد تقويت يك جريان داخلي است تا بتواند مدت ها ايران را بي ثبات كرده و آن را مجبور كند همانند مصر و ديگر كشورهاي عربي مشغول مسائل داخلي خود باشد تا آمريكا اوضاع خاورميانه را سروسامان دهد.
در ادامه اين تحليل آمده است: جلب ايران و همكاري حتي موقت با آن براي آمريكا و غرب از نظر استراتژيكي در شرايط فعلي از اهميت حياتي برخوردار است. چه آمريكا و غرب تمركز خود را از خاورميانه كه تا سالها همچنان درگير جدالهاي داخلي و منطقه اي خواهد بود و در آينده نزديك روي آرامش و ثبات را به خود نخواهد ديد به جنوب شرقي آسيا منتقل كرده تا چين و روسيه را كه درصدد ايجاد امنيت منطقه براساس منافع ملي خود هستند مهار كند.
گويانيوز مي افزايد: در خاورميانه ادامه جنگ سوريه كه تقريبا همه كشورهاي منطقه را درگير خود كرده است عليرغم تلاش فراوان آمريكا و غرب براي سازمان دادن نيروهاي حامي خود در منطقه در مقابله با نيروهاي تحت رهبري ايران تاكنون راه به جايي نبرده و از آنجا كه ايران خود را به عنوان يك قدرت اقتصادي نظامي در خاورميانه تثبيت كرده، براي آمريكا چندان آسان نخواهد بود بدون همكاري ايران و روسيه اوضاع را به نفع خود رقم زند. از اين رو غرب درصدد است تا آنجا كه در توان دارد به بي ثبات كردن ايران دامن بزند و تضادهاي ايران با همسايگان را تشديد كند و دائما ايران را تحت فشار نظامي و اقتصادي قرار دهد.
گويانيوز نوشت پيشنهادات آمريكا در كنفرانس مونيخ درباره مذاكره (جو بايدن) نشان مي دهد كه سياستمداران غرب در تنظيم استراتژي جديد با مشكلات فراواني مواجه شده و براي مديريت جهاني براي تضمين منافع طولاني مدت خود مجبورند امتيازاتي بدهند. اگر آنها موفق نشوند اوضاع داخلي ايران را بهم بريزند كه به نظر نمي رسد امكان پذير باشد، هيچ راهي جز عقب نشيني و توافقات دو طرفه باقي نخواهد ماند.
گويانيوز تأكيد مي كند: فشار به ايران از طرف غرب در واقع فشار دائمي به نيروهاي شيعه در منطقه از لبنان و سوريه گرفته تا پاكستان، هندوستان و افغانستان هم هست. اوضاع سوريه نشان مي دهد كه ايران تا حد زيادي موفق شده جلوي درهم شكستن اين جبهه را بگيرد. مسئله ديگري كه براي آمريكا و غرب از اهميت فراواني برخوردار است فعاليت شيعيان در كشورهاي شيخ نشين عرب [بحرين و عربستان و...] است كه اين حكومت ها را به چالش كشيده اند و غرب علاقه اي ندارد ايران از اين حربه بهره بگيرد.
اين پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون در ادامه اذعان كرد: يك اصل كاملا روشن است ايران پس از صد سال استقلال ملي خود را بدست آورده است مهم نيست چه حكومتي در اين كشور بر سر كار است.مهم آن است كه هر نيرويي اگر بخواهد اين اصل را زير پا بگذارد شانس بقاء ندارد و مردم آن را كنار مي زنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها