کد خبر: ۱۱۵۹۰۸
زمان انتشار: ۲۰:۰۱     ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: سالانه 20میلیون زائر به استان قم سفر می‌کنند که 4میلیون نفر آنان در تعطیلات نوروزی قم را برای سفر انتخاب می‌کنند.

به گزارش598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، محسن محرری ظهر امروز در همایش سراسری تاسیسات گردشگری که در تالار بعثت سازمان جوانان استان قم با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد اظهار کرد: به دلیل تقارن نوروز با ایام فاطمیه، سلسله نشست‌هایی با آستان مقدس حضرت معصومه (س) هماهنگ شده است که بتوانیم به شیوه مطلوب میزبانی زائران این بانوی بزرگوار را برعهده بگیریم.

وی افزود: هر سال در استان قم 20 میلیون زائر برای زیارت حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می‌آیند که از این تعداد 3 تا 4 میلیون نفر از آنان برای سفرهای نورزی استان قم را بر می‌گزینند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم ادامه داد: ما باید با هنرمندی در میزبانی و تکریم زائران حضرت معصومه (س) تلاش کنیم که مدت زمانی را که این زائران در قم حضور دارند لحظات فرح بخش و خاطره‌انگیزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: استان قم قطب جهان تشیع است و باید تلاش شود که تکریم زائران به گونه‌ای صورت بگیرد که برای سفرهای بعدی آنان به این استان انگیزه ایجاد کند.

محرری با اشاره به ظرفیت‌هایی که در استان قم ایجاد شده است بیان کرد: با حمایت‌های انجام شده دولت از استان قم در طول هفت سال گذشته این استان به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد فرودگاه بین‌المللی، نزدیک بودن استان قم به فرودگاه امام خمینی (ره) و نشر علوم فرهنگی از قم به سایر نقاط کشور زمینه را برای توسعه این استان فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم ادامه داد: استان قم با توجه به اینکه در حال بالا رفتن از پله‌های رشد اقتصادی و عمرانی است خود را برای پذیرایی جمعیتی بیش از سال‌های گذشته آماده می‌کند.

وی افزود: فضای زیارتی استان قم در حال توسعه یافتن است که به همین دلیل امکانات فرهنگی در این استان روز به روز بیشتر می‌شود.

محرری ادامه داد: برای استقبال از زائران حضرت معصومه (س) در نوروز مقرر شده است بین 5 تا 7 همایش اماکن گردشگری، خادمان امام زادگان، شبکه حمل و نقل، پلیس و نیروهای امدادی برگزار و تهمیداتی مناسب اندیشیده شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات نوروزی به ریاست استاندار قم با پنج کمیته تشکیل شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها