کد خبر: ۱۱۵۲۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با انگیزه انتقام شکست بازی رفت و حفظ جایگاه دومی خود در جدول رده بندی لیگ برتر از تیم فجر سپاسی شیراز پذیرایی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، با انجام سه دیدار مهم و حساس، رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور عصر پنجشنبه وارد هفته بیست و هفتم خود می شود که طی آن در یکی از این بازی ها تیم تراکتورسازی تبریز میزبان تیم فجر سپاسی شیراز خواهد بود.

تراکتورسازی که هفته قبل به دنبال پیروزی دو بر یک در خانه تیم گهر دورود و البته در سایه برد شیرین پرسپولیس برابر سپاهان، توانست بار دیگر به رده دوم جدول صعود کند، این هفته جدالی مهم با تیم افت کرده فجر سپاسی شیراز خواهد داشت.

این دیدار، آخرین بازی لیگ برتری تیم تراکتورسازی قبل از انجام اولین بازی آسیایی اش خواهد بود قطعا نتیجه آن به لحاظ روحی روانی نه تنها روی بازیکنان و کادر فنی تیم بلکه در ذهن هواداران تیم تراکتورسازی نیز اثر گذار خواهد بود و از همین رو این بازی می تواند اهمیت ویژه ای برای تونی اولیویرا و شاگردانش داشته باشد.

نوبت انتقام سرخپوشان از فجری ها

تراکتورسازان اما در شرایطی برابر تیم فجر سپاسی قرار می گیرند که بازی رفت را با یک گل در شیراز باخته اند. اکنون در تبریز اما به نظر می رسد که این بار تراکتورسازی در پی کسب سه امتیاز خواهد بود و شاید انگیزه انتقام از کاکوها یکی از امتیازات مثبت تیم میزبان در بازی پنجشنبه باشد.

با این حال فجر که هفته گذشته شکست مشکوک و پر حرف و حدیث پنج بر صفر را برابر تیم استقلال تجربه کرد، تیمی نیست که برابر تراکتورسازی راحت ببازد و قطعا برخلاف دیدار هفته گذشته اش در حافظیه شیراز، در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به دنبال بازی دفاعی و بسته خواهد بود تا همچون یکی، دو فصل گذشته با یک امتیاز راهی شیراز شود.

بازی بسته فجری ها در تبریز می تواند قابل پیش بینی باشد چراکه تجربه این را ثابت کرده که فجر و تیم هایی از این دست که برای یک امتیاز می جنگند، بویژه در زمین تیم حریف با دفاع چند لایه و بدون برنامه تهاجمی به میدان می آیند و شانس رسیدن به دروازه حریف را فقط در ضد حملات جستجو می کنند. قطعا چنین سبک بازی ای از سوی شاگردان محمود یاوری کار سرخپوشان را با وجود داشتن یکی از بهترین خطوط حمله لیگ، در خانه سخت تر خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که بر خلاف دیدار با استقلال، فجری ها برابر تیم تراکتورسازی جدی بازی کنند و به نوعی از جان مایه بگذارند؛ حتی اگر این بازی همچون دیدار شاگردان یاوری با شاگردان قلعه نویی زیبا از آب هم در نیاید!

از طرفی با توجه به اینکه تراکتورسازان پنج روز پس از دیدار با فجر بایستی اولین بازی آسیایی خود را برابر تیم الجزیره امارات تجربه کنند، به نظر می رسد تونی اولیویرا تمام توان خود را به بازی پنجشنبه با زردهای شیرازی معطوف نکند و بعضی از بازیکنانش را برای دیدار سه شنبه هفته آینده نگه دارد.

سه بازی متوالی بدون گل زده برای فجر

اما تیم فجر سپاسی شیراز که هنوز شائبه هایی در مورد کم کاری عمدی برخی از بازیکنان این تیم در دیدار هفته قبل برابر استقلال مطرح است، قبل از شکست تحقیر آمیز خانگی برابر تیم رقیب تراکتورسازی در بالای جدول، برابر تیم داماش نیز یک بر صفر باخته بود. این تیم شیرازی که از خصیصه های بارز آن بازیکن پروری و بها دادن به بازیکنان جوان و گمنام است، پیش از اینکه دو شکست برابر استقلال و داماش را متحمل شود، پنج دیدار پیشین خود را هرگز نباخته بود. بر این اساس فجری ها طی هفته های بیستم تا بیست و چهارم برابر تیم های ملوان بندر انزلی و گهر دورود پیروز شده و مقابل تیم های صنعت نفت آبادان، صبای قم و سپاهان اصفهان امتیازات را تقسیم کرده بود.

تیم تحت هدایت فنی محمود یاوری به لحاظ سیستم تهاجمی و تدافعی تقریبا شرایط یکسانی را دارد و مقابل نام این تیم در جدول، 28 گل زده و 25 گل خورده دیده می شود. با این حال زردپوشان شیراز در سه بازی قبلی خود برابر تیم های سپاهان، داماش و استقلال هرگز موفق به گلزنی نشده اند و در سوی مقابل دریافت کننده شش گل بوده اند.

در مجموع در خصوص تیم فجر سپاسی باید گفت که این تیم بر خلاف هفته های آغازین نیم فصل اول که حتی بالاتر از تیم تراکتورسازی، صدرنشینی را نیز تجربه کرد، در نیم فصل دوم و حتی هفته های پایانی نیم فصل اول روزهای چندان خوشی تجربه نکرد و به علاوه اینکه شیرازی ها دو تن از بهترین بازیکنان خود به نام های رضا حقیقی و عباس محمدرضایی را به سرخابی های تهران دادند تا مشکلات محمود یاوری در راس کادر فنی تیمش دو چندان شود.

 

نیم نگاه تراکتورسازان به صدر جدول

پیروزی تراکتورسازی 49 امتیازی در دیدار با فجر سپاسی در صورتی که با شکست خانگی تیم 52 امتیازی استقلال برابر تیم قعرنشین صنعت نفت آبادان توام شود، آنگاه این تیم تبریزی را دوباره به صدر جدول رهمنون خواهد کرد که البته پیروزی آبادانی ها در مصاف با صدرنشین فعلی لیگ آن هم در تهران کمی بعید به نظر می رسد. اما اگر شاگردان تونی اولیویرا در شرایطی که موفق به کسب سه امتیاز از مصاف با فجر نشوند، آنگاه احتمال دارد تا رده چهارم جدول پایین بیایند چراکه در دیگر بازی های هفته بیست و هفتم، سپاهان 47 امتیازی و رده سومی با تیم رده هشتمی ملوان و تیم فولاد 46 امتیازی و رده چهارمی با تیم رده پانزدهمی پیکان تهران مصاف خواهند داشت و از طرفی هر دو تیم مدعی و تعقیب کننده تراکتورسازی، در خانه خود بازی خواهند کرد.

اما فجر سپاسی 33 امتیازی در دیدار بیرون از خانه برابر تراکتورسازی چنانچه صاحب سه امتیاز شود، به خانه هشتم جدول خواهد رسید که البته این صعود چهار پله ای شاگردان یاوری در شرایطی محقق خواهد شد که تیم های سایپا، صبا، راه آهن و ملوان هفته بیست و هفتم را با ناکامی برابر حریفانشان سپری کنند. شکست فجر در تبریز نیز اگر با برتری خانگی داماش برابر صبای قم همراه شود، سقوط کاکوها به خانه سیزدهم را منجر خواهد شد.

دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و فجر سپاسی شیراز از ساعت 16 روز پنجشنبه سوم اسفند در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به انجام خواهد رسید.

محمود نصیرپور

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها