کد خبر: ۱۱۴۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
استاد حوزه و دانشگاه گفت: آل سعود حماقت كرده كه وارد بحرين شده است زيرا آنها با ورود به بحر بحرين، غرق خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدي طائب پنج‎شنبه‌شب در يادواره شهداي بحرين كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بيان اينكه هر فردي در برابر خدا و مبارزه با ظلم كشته مي‌شود از ضعف به قدرت و از ناتواني به توان مي‌رسد، گفت: در روز عاشورا 72 نفر در برابر هزاران نيرو قرار گرفتند اما بايد تأملي داشت كه يك موجود به ظاهر ضعيف چون علي اصغر با شهادت خود در طول تاريخ چه اثراتي را برجاي گذاشته است.
وي با اشاره به اينكه جنايت‌هايي كه در منطقه از سوي حاكمان رقم مي‌خورد نشان از درماندگي و ناتواني آنها است، تصريح كرد: همان‌طور كه انسان توانمند هيچ‌گاه براي مجادله دست به چاقو نمي‌برد كسي هم كه ضعف و شكست را در خود نبيند دست به سلاح نمي‌برد و از سلاح ضد بشريت استفاده نمي‌كند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جايگاه عظيم و رفيع شهادت نزد خداوند متعال بيان داشت: كسي كه شهيد مي‌شود ماندگار است و با به شهادت رساندن افراد نمي‌توان يك خواسته مردمي را سركوب كرد.
وي خطاب به آل خليفه و آل سعود گفت: ما از باب اينكه ملت‌هاي دنيا شما را با عناوين آل خليفه و آل سعود مي‌شناسند اين‌گونه خطاب مي‌كنيم، ولي اگر بخواهيم شما را از فيلتر قرآن عبور دهيم، به يقين بايد شما را آل يهود و آل اسرائيل بناميم.
حجت‌الاسلام طائب اضافه كرد: آل يهود خواندن شما از آن نظر است كه به كشتن مؤمنين اقدام كرده‌ايد و اگر از قدرت گرفتن شيعيان در بحرين هراس داريد، پس چرا از قيام‌هايي كه در كشورهايي چون مصر، يمن و ليبي شكل گرفته هراسناك شده‌ايد و اين مسئله نشان مي‌دهد كه شما اسلام‎هراس و دين‎هراس هستيد.
وي تصريح كرد: شما با اين اسلام‎هراسي و دين‎هراسي امروز به آل شرك تبديل شده‌ايد و بدانيد سقوط آل شركت قطعي است.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: نبايد هيچ‌گاه فراموش كرد كه مردم منطقه مسلمان هستند و مسلمانان به طور ذاتي با يهود مسئله دارند.
وي با اشاره به آياتي از قرآن بيان داشت: قرآن تاكيد دارد كه يهود را ولي خود نگيريد اما بعضي از حكام منطقه از جمله آل خليفه و آل سعود يهود را ولي گرفته‌اند.
طائب خطاب به آل خليفه اظهار داشت: پايگاه پنجم آمريكا را در كشور خود قرار داده‌ايد و فكر كرده‌ايد كه مردم نمي‌فهمند شما با يهود، صهيونيست و آمريكا همراه هستيد.
وي افزود: بحمدالله ما آن‎قدر ثروت داريم كه نياز به ثروت هيچ كشوري نداشته باشيم آنهايي به بحرين نظر كنند كه نفت و ثروت اين كشور را مي‌خواهند.
استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه ما روزي در دنيا ضعيف‌ترين بوديم و در عين حال قوي‌ترين قواي شرك و كفر در كشور ما حضور داشت اما روزي به خود آمديم و فهميديم كفر به كشور ما آمده و با دست خالي قيام كرديم و اين آيه را سرلوحه خود قرار داديم:‌ «نترسيد و سست و محزون نشويد چرا كه شما با داشتن ايمان به خدا پيروز هستيد».
وي تصريح كرد: مردم منطقه امروز فهميده‌اند كه پيروز هستند و حكام منطقه بايد توجه كنند كه از آمريكا بالاتر نيستند و توجه داشته باشند كه آمريكا در عراق به چه سرنوشتي دچار شد و از آن عبرت بگيرند.
طائب افزود: بحريني‌ها مشكل خود را حل مي‌كنند اما سعودي‌ها در بحرين بيگانه هستند و با افتادن هر فرد خانواده او و بقيه مردم بحرين نسبت به آنها تنفر پيدا مي‌كنند.
وي ادامه داد: آل سعود حماقت كرده كه وارد بحرين شده است، آنها با ورود به بحر بحرين، غرق مي‌شوند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: پيامبر براي جمع كردن بساط شرك 23 سال وقت گذاشت و قطعاً حركت الهي و اسلامي مردم كشورهاي منطقه پيروز است، اگرچه ملت‌هاي منطقه بايد بدانند كه حركت الهي و اسلامي يأس ندارد و نيازمند صبر است.
وي تصريح كرد: اگر ملت‌هاي منطقه صبر داشته تقوا پيشه كنند موفق مي‌شوند.
طائب گفت: امروز صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها قدرت فكر و يافتن راه‎حل را از دست داده‌اند و باور داشته باشيد ميان سياست‏مداران آمريكايي و اسرائيلي اختلاف وجود دارد كه بلاخره در بحرين چه اقدامي انجام دهند، چرا كه با هر حركتي به زمين مي‌خورند.
وي اظهار داشت: خيزش جهان اسلام قدرت تفكر را از آنها گرفته است و ان‌شاءالله مردم بحرين در سختي‌ها ياد غسل دادن حضرت زهرا عليها السّلام توسط امام علي بيفتند و در آن هنگام سختي‌ها را از ياد مي‌برند و استوارتر در مسير حق گام بردارند.
استاد حوزه و دانشگاه تاكيد كرد: اگر قرار بود براي مؤمنين شكست معنا داشته باشد، شكست براي امير مؤمنان و حضرت زهرا عليها السّلام معنا داشت و بحريني‌ها بدانند كه پيروزي آنها قطعي است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها