کد خبر: ۱۱۴۳۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
در دومین جلسه میزگرد سیاسی، یازدهمین اردوی آموزشی جهاد اکبر با موضوع "نگاه به آینده و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو"، صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در جمع دانشجویان حضور یافت و به پرسش های آن ها پاسخ داد.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در یازدهمین اردوی آموزشی – تشکیلاتی جهاد اکبر، مواضع جبهه پایداری در انتخابات آینده، نگاه گفتمانی و آنچه که این جبهه برای آینده در نظر دارد، بررسی شد.

محصولی در ابتدا با بیان مقدمه ای در رابطه با شعار این اردو؛ " مطالبه ملت از هفتمین رئیس جمهور : پیشرفت در سایه عدالت  از مسیر مقاومت"  گفت: اسلام انسان را موجودی دو ساحتی معرفی می کند و برای هر دو بعد آن برنامه دارد و در پیشرفت اسلامی توجه به دو بعدی بودن اسلام شاخصه ای اصلی است و هدف نیز هدایت درست و رستگاری همه جانبه انسان است در حالی که در غرب انسان تک بعدی معرفی می شود و رفاه و سعادت انسان فقط در زندگی مادی و دنیایی تعریف می شود. در تعریف انسان اقتصادی در غرب، توسعه همان تجلی خواست و اراده انسان ماده گرا می باشد یعنی هر آنچه مطابق لذت و میل انسان بود مثبت تلقی می شود و دست یافتن به آن هم مطلوب شمرده می شود در صورتی که الگوی پیشرفت اسلامی ارزش محور و معنا گرا می باشد.
 
*پیشرفتی که با باختن هویت مستقل اسلامی و ملی همراه باشد پیشرفت نیست
 
این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به اینکه در الگوی اسلامی، پیشرفت بدون عدالت معنی ندارد افزود: از دیدگاه اسلام در واقع عامل اصلی پیشرفت، عدالت است و طبق حدیثی از حضرت علی (ع) هیچ چیزی مانند عدالت موجب آبادانی شهرها وپیشرفت جوامع بشری نمی شود. وی گفت: ارتباط بین عدالت و پیشرفت با این روایت به خوبی مشخص می شود. حضرت آقا یک جمله ای دارند که می¬ فرمایند:"پیشرفتی که با باختن هویت مستقل اسلامی و ملی همراه باشد پیشرفت نیست. در واقع پیشرفت اسلامی و ملی اساس هر پیشرفتی است.

محصولی همچنین ادامه داد که: با توجه به آیات قران کریم با ارسال پیامبران توسط خداوندمتعال، مردم باید برای اقامه عدالت قیام کنند و یا بعبارت دیگر برای تحقق آن مقاومت کنند و این قیام، قیامی است که همراه با مقاومت است و این قیام، اقامه مستمر است.

وی افزود: انبیا به عدالت دستور داده شده اند و هدف ظهور یا نتیجه ظهور نیز عدالت است، پس می بینیم عدالت چقدر مهم است. اما با اینهمه می بینیم که برخی ها می گویند به عدالت خیلی توجه نکنیم و پیشرفت که صورت بگیرد عدالت هم همراه آن است اما اینگونه نیست و اگر بخواهد از این دو مورد یکی بر دیگری غلبه کند این عدالت است که بر پیشرفت غلبه می¬یابد که پیشرفت بدون عدالت، توسعه همانند دوران سازندگی می شود.

محصولی عوامل اجرای عدالت را با توجه به حدیث امام علی اینگونه تشریح کرد: اولین عامل وجود حاکمان و دولتمردان عادل و پرهیزگار است یعنی دولت مردانی که با تقوا هستند و عدالت پیشه اند. دومین عامل ایجاد عدالت، نظارت بر رفتار صاحب منصبان دولتی و حکومتی در جامعه است و سومین عامل رعایت حقوق متقابل مردم و دولتمردان عدالت محور است و چهارمین مورد لزوم ساده زیستی دولتمردان اسلامی است.

در ادامه وزیر سابق کشور و وزارت رفاه به موضوع مقاومت پرداخت و عامل مقاومت، پایداری و یا استقامت را اینگونه تشریح کرد که: استقامت از ریشه ق و م  است و برای آن معانی مختلفی مطرح شده است از جمله ثبات، استمرار، پایداری و... و جالب است که یکی از معانی استقامت در لغت عرب، عدالت است. استقامت همان اقامه است با تاکید بیشتر و قیام همراه با استمرار است و در برابر قعود مطرح است به معنای نشستن.

محصولی در ادامه افزود: گاهی برخی از روی ساده لوحی یا از روی غرض می گویند استقامت و پایداری بنوعی تند روی بوده و بر خلاف عقلانیت است در حالیکه برطبق فرمایش حضرت علی (ع) میوه خردورزی و عقلانیت مقاومت است آنجا که می فرماید : ثمرة العقل الا ستقامة.

در ادامه این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری به پرسش و پاسخ دانشجویان پاسخ داد:

بی پرده به سراغ علت و ماهیت شکل گیری جبهه پایداری می رویم و اینکه ابتدای شکل گیری جبهه پایداری با دو شعار مخالفت با ساکتین فتنه و مخالفت با جریان انحرافی برای خود تعربف هویت کرد حال اگر ساکتین فتنه و جریان انحرافی را کنار بگذاریم، آیا جبهه پایداری برای خود یک گفتمان مستقلی برای مطرح کردن دارد یا تمام آنجه که می گوید در مقابل ابن دو واژه تعریف می شود؟
 
*جبهه پایداری مدعی ابتکار گفتمان  جدیدی  غیر از گفتمان انقلاب اسلامی نیست و ما معتقدیم که سوم تیر هم مبتکر گفتمان جدیدی نبوده بلکه در سوم تیر گفتمان انقلاب مجددا طرح و احیا شد

محصولی: جبهه پایداری مدعی ابتکار گفتمان  جدیدی  غیر از گفتمان انقلاب اسلامی نیست و ما معتقدیم که سوم تیر هم مبتکر گفتمان جدیدی نبوده بلکه در سوم تیر گفتمان انقلاب مجددا طرح و احیا شد جبهه پایداری به دنبال گسترش گفتمان انقلاب اسلامی است که حضرت امام این گفتمان را مطرح کرده و حضرت آقا آن را مطالبه و دنبال می کنند که در واقع گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) است؛  بنابر این جبهه پایداری وظیفه اصلی خودش را ترویج و اشاعه گفتمان انقلاب اسلامی و بسط و حاکمیت هر چه بیشتر آن در رده های مختلف حکومتی و حتی اجتماعی و فردی جامعه می داند، اما در مورد اعلام مخالفت با جریان فتنه و ساکتین فتنه و جریان انحرافی علت این است که از نظر ما، این موارد جزو عوامل اصلی مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی تعریف می شوند بنا بر این ضمن این که ما جنبه ایجابی که همان گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و مطالبات ارزشی مقام معظم رهبری است را دنبال می کنیم، باید به جنبه های سلبی هم که مانع رسیدن به اهدافمان هست توجه کنیم. پس اول هدف تعریف شده است نه مخالفت؛ یعنی اول به دنبال ترویج و حاکمیت گفتمان ایجابی هستیم نه سلبی، و با تعریف اهداف ایجابی، مراقب خطرات موارد سلبی هستیم.

از تشکیل جبهه پایداری حدود یک سال و خورده ای می گذرد و ما وقتی از جبهه پایداری صحبت می کنیم، شما می گویید گفتمان انقلاب را احیا می کند، وقتی یکسری اتفاقات در اجتماع می افتد بر مبنای آن گفتمانی که شما دارید در مقابل آن باید موضع گیری کنید، اما ما می بینیم که این موضع گیری ها چند قسمت بود است و یا نسبت به برخی دیگر از جریانها، دیر مواضع گرفته اند و یا موضع نگرفته اند، برای مثال در قضیه آقای مرتضوی آن را در مجلس می بینیم ، در مورد آن صحبت می کنید؟
 
 
*ما معتقدیم وزیر در جلسه استیضاح واقعآ راًی می آورد ولی آقای احمدی نژاد نظرش آن بود که قربانی به قربانگاه آورده

محصولی: آن روزی که آقای مرتضوی به این پست منصوب شد ما بیانیه دادیم وگفتیم ما انتصاب ایشان در این پست را به صلاح نظام نمی دانیم.

ولی بحث استیضاح وزیر بحث دیگری است و نظر نظام بر این است که دولت در این مدت باقیمانده خدمت خودش را انجام داده و لذا ما ایجاد حواشی را در جهت فراهم کردن فضای جدل و ستیز دولتمردان و مجلس و قوا با هم دیگر می بینیم پس این دو موضوع است.

اینکه آقای مرتضوی در فتنه مواضع محکمی داشت، سرجای خودش محفوظ است.یعنی ما وقتی یکی را رد می کنیم نمی توانیم خوبی هایش را منکر شویم. بنده وزیر کشور بودم و صادقانه به شما عرض می کنم که ایشان محکم ایستاده بود ولی این دلیل نمی شود که مواضع و اقدامات فعلی اش را بشوید. آقای هاشمی هم قبل از انقلاب و اول انقلاب مواضع خوبی داشت و خدمات خوبی به نظام کرده ولی دلیل بر این نمی شود که مواضع فعلی اش را مد نظر قرار ندهیم و میزان حال فعلی افراد است.

بنابراین دوستان ما هم بیشتر از این منظر که باعث نشود یک عده فتنه گری که دنبال این بودند که از این موضوع به نفع فتنه و جریانات 88 ،سوء استفاده کنند، موضع گیری کردند که آقای وزیر راًی بیاورد هر چند که آقای وزیر واقعآ هم راًی می آورد ولی آقای احمدی نژاد نظرش همان بود که عرض کردم به قول خودش قربانی به قربانگاه آورده بود .


با گفتمانی که جبهه پایداری تعریف می کند و شما آن را گفتمان انقلاب اسلامی اعلام می کنید، معیارهای اصلی که شما در انتخابات آینده روی آن تمرکز می کنید برای افکار عمومی آن معیار ها چیست؟
 
*شعارهایی که شما برای انتخابات ریاست جمهوری دوره جدید انتخاب کرده اید شعار خوبی است،ما هم می توانیم با شعار شما موافق باشیم البته اگر نگویید داریم از شما تقلید می کنیم --  /
بعضی ها فکر می کنند با دادن شعار مثلا عامه پسند، می توانند رای مردم را بدست آورند. ما در سال 84 و 88 دیدیم که این جور نیست.

محصولی: شعارهایی که شما برای انتخابات ریاست جمهوری دوره جدید انتخاب کرده اید شعار خوبی است،ما هم می توانیم با شعار شما موافق باشیم - البته اگر نگویید داریم از شما تقلید می کنیم - ، البته ما فعلا اعلام شعار انتخاباتی نکرده ایم و هر زمان به نتیجه برسیم اعلام می کنیم، ما فعلا به دنبال نوشتن برنامه دولت آینده هستیم که کار محتوایی خیلی قوی است.وبه زودی در دسترس همگان قرار خواهیم داد، چه نامزد خودمان رأی  بیاورد چه نامزد دیگری، آن را در اختیار دولت بعدی قرار خواهیم داد و اگر پذیرفتند از آن استفاده و آن را اجرا کنند.

منتهی در مورد مواردی که در جلسه اتحادیه در دانشگاه تهران مطرح شد: حدود هشت نه  بند را تحت عنوان، ولایت مداری، دینداری، ساده زیستی و استکبار ستیزی،جوان گرایی و..  را ذکر کرده بودند که جالب بود. همه اینها باید در قالب گفتمان تعریف شوند یعنی در آینده دولت، اولویت اول، فرمایش حضرت آقا در رابطه با دهه چهارم، که با عنوان پیشرفت و عدالت تعریف کردند و اولویت دوم، تعریفی است که حضرت آقا جدیدا تعریف کردند.

(در نظر داشته باشید که حضرت آقا از شما دانشجویان و شما عزیزان یک انتظار دارد که آن هویت مستقل اسلامی ملی است. حضرت آقا این را به عنوان یک مطالبه از شما دارد. بدون این هویت، دانشجو نمی تواند به آن آرمان های بزرگ خود برسد.) ضمنا حضرت آقا جدیدا فرمودند:"من انقلابی هستم و دیپلمات نیستم". این مسیر را روشن می کند. این یعنی همان مقاومتی که شما را در امتداد پیشرفت و عدالت که درشعارتان بیان کردید قرار می دهد. یعنی ما اهل سازش و کلک نیستیم و باید بر مبنای شعارهایی که در آیات الهی هست عمل کنیم. این آیات و روایات برای شنیدن و گفتن صرف نیست بلکه برای عمل کردن به آنها است. این همه تاکید برای عمل است پس بنابراین به نظر من یکی از ابعاد اصلی گفتمان، انقلابی عمل کردن است. ما متاسفانه شاهد این هستیم که در شعارهایی که از طرف جریان ها و نامزدهای مختلف در این روزها مطرح می شود است، شعارهایی است که معمولا بصورت خاکستری پسند طرح می شود. 

 بعضی از شعار های نامزد ها اینگونه است: شعار دولت رفاه، شعار ائتلاف پیشرفت، شعار توسعه مدنی، شعار زنده باد بهار، دولت مهر جهانی، عبور از تحریم و دولت امید، دولت قانون، صدای اعتدال، میزان رای ملت است، و از این دست ...

بعضی ها فکر می کنند با دادن شعار مثلا عامه پسند، می توانند رای مردم را بدست آورند. ما در سال 84 و 88 دیدیم که این جور نیست. آقای احمدی نژاد در سال 84 با شعار های انقلابی توانست رای مردم را بدست آورد با شعار های امام و 57 و آرمانی و گفتمان انقلابی که مقام معظم رهبری قبلا مطرح کرده بودند توانست رای بیاورد در صورتی که شعار هوای پاک هم آن موقع بود که در انتخابات نفر آخر اصول گرایان شد.

آقای ضرغامی گفت آن اصول گرایی که شعارش این بود فیلمش را پخش نکردیم، زیرا برای اینکه مخاطب را جذب کند یعنی همان قشر خاکستری را، در فیلم  نشان می داد که نیروی انتظامی دیش های ماهواره را پرت می کرد و نسبت به این کار موضع گیری کرده بود در فیلم  و یا اینکه  یادتان هست فیلم هاشمی 2005 و یا اینکه همان اصول گرایی که فیلم پرت کردن دیش را درست کرده بود و از شیرین عبادی حمایت کرده بود؟ چقدر راًی آورد؟ چرا اینگونه شد؟ این ها همگی تجربه است.

اینگونه پیش رفتن اشتباه است، ببینید اینکار از دو بعد اشتباه است، یک اشتباه که اشتباه اصلی است از نگاه وظیفه شرعی واخروی است،چرا که ما ماًمور به وظیفه هستیم و باید تکلیف مدار باشیم نه نتیجه گرا. ما اگر به تکلیفمان عمل کنیم نتیجه هر چه شود خوب است، ظاهرش بدتر از ظاهر داستان حضرت ابی عبدالله علیه السلام که نمی شود. "لا یوم کیومک یا اباعبدلله"، هیچ روزی مانند روز امام حسین علیه السلام نیست .اما وقتی به حضرت زینب می رسی می فرماید "ما راًیت الا جمیلا "، ما به غیر از زیبایی چیزی نمی بینیم زیرا به تکلیف عمل شده و باخت نیست پیروزی و برد است. اکنون هم بعد از 1400سال این پیروزی درخشانتر از همیشه بروز و ظهور دارد.

پس یکی تکلیف است و اما دومی اشتباه محاسبات دنیایی است.این هایی که دنیا را گرفتند نتیجه اش چه شد؟ الان همه در مقابل ایران ایستادند،چه غلطی کردند؟جز آبرو ریزی وسقوط آوازه ابر قدرتی شان چه حاصلی داشته اند این هم صورت دنیایی آن.  ببینید عزیزان، وعده خدا تخلف ناپذیر است، "ان تنصر الله ینصرکم"  اینگونه آیات برای عمل است، به قول ایت الله مصباح ، خدا ی جبهه ها که از مجاهدین حمایت می کرد خدای سیاست هم هست.اینگونه نیست آن خدای دیگر و این خدای دیگری باشد.اگر سیاست در راستای مرام و اعتقادات و باور های مجاهدین جبهه های جنگ نباشد که سیاست نیست. بنابراین ما فکر می کنیم که باید شعارهایی داد که اول دغدغه مردم در آن متمرکز باشد و دیده شود و دوم برای ادای تکلیف باشد نه برای جذب راًی گروه خاکستری یا رنگ دیگر جهت رسیدن به قدرت. بنابر این بلحاظ دنیایی هم در انتخابات ایران تجربه چیز دیگری نشان میدهد.

یه فرض این که کاندیدای شما رای آورد، در حوزه روابط بین الملل، آیا سعی می کنید وضع را تغییر دهید یا همین راه را ادامه می دهید؟
 
آیا رابطه برقرار کردن با آمریکا را مهم می دانید، و با توجه به شعار پیشرفت آیا رابطه با آمریکا را عامل پیشرفت توسعه ما می دانید؟ و در آخر اینکه با توجه به صحبت های شما که گفتید پیشرفتی که با باختن هویت مستقل دینی باشد، پیشرفت نیست، آیا رابطه با آمریکا می تواند به هویت مستقل دینی ما لطمه بزند؟
 
محصولی: رابطه با آمریکا به خودی خود نه مطلوب است نه مطرود، بسته به شرایط می توان گفت خوب است یا نه، باید دید موجب عزت مسلمین می شود یا ذلت آن ها؟ شرایط فعلی دشمن در صدد توطئه است و با وجود اینکه، یکی از شعار های لیبرال دموکراسی در دنیا اطلاعات آزاد است و مردم حق دارندمطلع باشند، ولی غربی ها حاضر نیستند حتی یک رسانه ما در ماهواره های که به آنها پول می دهیم و با آنها قرارداد داریم پخش شود، در چنین شرایطی مشخص است که موضع ما در مذاکرات نمیتواند موضع عزت باشد و با توجه به اعمال تحریم های گسترده، مخالفت با حق انرژی هسته ای وترور دانشمندان ما، مذاکره را به نفع نظام نمی دانیم اما به این معنی نیست که مذاکره را خط قرمز بدانیم در این زمینه تشخیص با مقام معظم رهبری است که اگر احترام متقابل حاصل شد و آن ها کوتاه آمدند مذاکره هم می کنیم اما در شرایط فعلی نه تنها مذاکره را قطعا به نفع نمی دانیم  بلکه یقه مذاکره کننده را هم  می گیریم.

روزنامه ایران مدام مطرح میکند که پایداری بدون احمدی نژاد نا پایدار است، نطر شما چیست؟
 
*ظاهرا از برکات حبهه پایداری این است که همه با هم بر علیه اش موضع بگیرند
 
محصولی: خداوند متعال درقرآن کریم می فرماید: ما عندکم ینفد و ما عند الله باق و لنجرین الذین صبروا اجرهم باحسن ما کانوا یعملون. بنابراین جبهه پایداری و هر جریانی تا وقتی که برای خدا کار کند باقی پایدار است پس با خداوند و بدون هرکس دیگری پایداریم و خدای نکرده بدون خدا وبا هرکس دیگری ناپایداریم.

ظاهرا از برکات حبهه پایداری این است که همه با هم بر علیه اش موضع بگیرند شاید بشود گفت تنها مجموعه ای است که از َVOA و BBC بگیرید که هدف اصلی تخریبشان تفکر پایداری است تا اصلاحات که سران اصلاحات در جلسات داخلیشان گفته اند بقیه اصولگرایان را رها کنید و مراقب پایداری باشید چون پایداری خطرناک است، از کارگزاران تا مدعیان اصول گرایی در باره پایداری اظهار نظر های تخریبی می کنند و شما الان سایتها و روزنامه های اینها را ببینید که چقدر علیه پاپداری می نویسند و خبرهای دروغ تولید می کنندمثلا از قول من به دروغ نوشتند که محصولی گفته: "وقتی الهام به دولت رفته رابطه ما با دولت قوی تر شده است" وقتی عکس العمل نشان دادیم که چرا دروغ می گویید گفتند تکذیبیه می نویسیم اما تکذیبیه شاید فقط دو ساعت روی سایتشان بود و الان اگر در گوگل جستجو کنید همان خبر دروغ بالا می آید! روزنامه همشهری هم در صفحه دو فی سبیل الله!! اغلب بر علیه ما خبرهای دروغ و تخریبی می نویسد! سران اصلاحات در جلسات داخلیشان گفته اند بقیه اصولگرایان را رها کنید و مراقب پایداری باشید بنابر این از روزنامه ایران هم غیر از این انتظار نداشته باشید، که البته این دو جنبه دارد یکی اینکه آنها فکر می کنند که پایداری واقعا توانسته آن هایی راکه خالصا لله به دنبال گفتمان سوم تیر و گفتمان انقلاب هستند را جذب کند، البته نه به عنوان عضو چون ما عضو گیری رسمی نداریم و هر کسی که این نگاه را دارد و تابع محض رهبری است ما او را از خودمان می دانیم؛ و دیگر آنکه آن آقایان موقعیت خودشان را ضعیف می بینند؛ واز آنجایی که اینها  نمی توانند یک انگی را به ما بزنند که اعضای پایداری از اول با دولت مخالف بودند لذا از ما بیشتر ناراحتند.

دو تا سئوال دارم :گفته می شود از برخی افراد شورا مرکزی جبهه پایداری نقل شده است آقای محصولی سعی کردند افراد خود را وارد شورا مرکزی کنند و آیت الله مصباح از این قضیه ناراحت هستند، آیا چنین است؟

 آیا این امکان وجود دارد شما با کاندیدای دولت حتی اگر اصلح باشد، ائتلاف کنید؟ چرا که آقای آقا تهرانی می گویند ما با کاندیدای اصلح ائتلاف می کنیم اما از طرفی آقای لنکرانی می گویند ما با کاندیدای دولت حتی اگر اصلح باشد ائتلاف نمی کنیم.
 
*در انتخابات شورای مرکزی پایداری من هم فقط یک رأی داشتم و اینکه گفته اند آقای مصباح نیز مخالف بوده اند قطعا بی اخلاقی است و اتهام بزرگی است و اینها به هیچ وجه صحت ندارد.

محصولی: در رابطه با سوال اول؛ البته هیچ یک از اعضای شورای مرکزی چنین حرفی نمی زنند اما ممکن است کسی دیگر این حرف را گفته باشند در همایش اعلام موجودیت جبهه هم حرف هایی در باره اعلام موجودیت زدند همانطور که بدروغ گفتند که حضرت آقا مخالف اعلام موجودیت و حضورآقای مصباح در آن همایش است و من در همان همایش گفتم این نوع تخریب ها تازه شروع کار است و روز به روز تخریب ها بر علیه جبهه پایداری بیشتر خواهد شد. این ادعای مذکور در سوال هم از آن نمونه است، اگر مکانیزم انتخاب اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری را بگوییم چگونه بوده است آن بنده خدای مدعی متوجه خواهد شد و البته فرضمان بر این است که ایشان اشتباه کرده است و اما مکانیزم به این صورت بوده است که مطابق اساسنامه، اعضای شورای مرکزی را دور اول را، مؤسسین با رأی گیری انتخاب کرده اند و من هم فقط یک رأی داشتم و اینکه گفته اند آقای مصباح نیز مخالف بوده اند قطعا بی اخلاقی است و اتهام بزرگی است و اینها به هیچ وجه صحت ندارد.
*ما با دولت ائتلاف نمی کنیم
 
در رابطه با سوال دوم؛ اگر بپرسید شما با دولت ائتلاف می کنید؟ من می گویم نه. و لی خبرنگار از آقای آقا تهرانی پرسیده است که اگر دولت اصلح را معرفی کند چه؟ ایشان گفته اند ما دنبال اصلح هستیم و  هر کس اصلح را معرفی کند ما حمایت میکنیم حال شما برای مثال می گویید احتمال آنکه دولت اصلح را معرفی کند چند در صد است مثلا ممکن است بگویید یک در میلیون است و اگر یک در میلیون شد هیچ وقت میلیون را نمی گذارند یک را بگیرند، یعنی بحث مبنایی است نه مصداقی و ما می گوییم دنبال اصلح با شاخص های خودمان هستیم و نه با شاخص های دیگران و مصداق دولت . و الا این که احتمال وقوع باشد می توانم بگویم نزدیک به صفر است.

تکلیف مداری ظاهراً دلیلی بود که جبهه پایداری در انتخابات مجلس جضور جداگانه داشت و لیست جدا داد برای انتخابات مجلس، ما معقدیم کارآمدی که جبهه پایداری به عنوان جریانی که حداقل دوتا از کمیسیون های آموزش و فرهنگی مجلس را دارد باید داشته باشد جای بحث دارد،توضیح شما در این باره چیست؟

محصولی: در این باره دوستانی که در مجلس هستند بهتر می توانند پاسخگو باشند، اما من در حد بضاعت در این باره می گویم: اتفاقا با دوستانی که در مجلس هستند بحث شد  درباره نامه انجمن اسلامی مستقل به مجلس  و گوشه ای از صحبتهایی که آنجا شد را می گویم: اولا اینکه دو تا کمیسیون نیست، در کمیسیون آموزش آقای نبویان هست ولی ایشان رئیس کمسیون آموزش نیست، اینکه چطور شد کمیسیون فرهنگی با ریاست آقای آقا تهرانی عملکردش به گونه ایست که شما انتقاد دارید دلیلش این است که در کمیسیون رئیس کمسیون همه کاره و تصمیم گیرنده نهایی نیست تنها رئیس جلسه است و رأی گیری می کنند از اعضای آن کمسیون افراد مختلفی از جمله آقا مطهری هم هست.با همه این اوصاف آقای آقا تهرانی مدعی است که اگر عملکردهای این کمیسیون را نسبت به کمسیون مجلس قبلی مقایسه کنیم، قطعا به مراتب نمره بالاتری خواهد گرفت و کارهای بسیار مفیدی صورت گرفته .

در بحث کمیسیون آموزش عالی هم دو کار مهم که در حال انجام شدن است یکی بحث اسلامی کردن دانشگاه ها که آقای نبویان پیگیری  می کند و دیگری تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، به ریاست آقای نبویان که این ها کارهای مهمی است.

شما در انتخابات مجلس لیست جدایی ارائه دادید و با جبهه متحد مؤتلف نشدید، در انتخابات ریاست جمهوری چه مقدار احتمال دارد که جبهه پایداری با ائتلاف 1+2 یک ائتلاف جدیدی بگذارند؟
 
*بعضی ها شعار می دهند تا عمل کنند ولی بعضی دیگر شعارشان صرفا برای رسیدن به قدرت است

محصولی: ما در رابطه با تشریح شعار ها تا حدودی با شما دوستان صحبت کردیم و در این رابطه از دو جهت جای بحث است یکی این است که آیا شعار ارائه شده صرفا شعار های خوبی است و یا شعارهایی برای رفع دغدغه مردم و مطالبات امام و امت است ، جهت دیگر این است آیا این شعار ها برای جلب آرا است و نه برای عمل کردن به آن، یا برای عمل کردن به آن است؟ بعضی ها شعار می دهند تا عمل کنند ولی بعضی دیگر شعارشان صرفا برای رسیدن به قدرت است. ما  اگر صادق باشیم و اسم اصولگرا را به عنوان ائتلاف بگذاریم نباید مخالف اصولگرایی عمل کنیم. حضرت علی (ع) یکی از عوامل اجرای عدالت را مجریان مبتنی بر تقوا و عدالت محوری می داند و آن این معنا را دارد که اگر فردی در مدیریت های رده پایینتر گذشته اش مبانی و پایه های اصولگرایی را رعایت نکرده است چطور میتوان انتظار داشت که این فرد اگر به پست بالاتری مثل ریاست جمهوری برسد رعایت خواهد کرد.

آقای احمدی نژاد زمانی که در شهرداری بود، برای هزینه یک ریال از بیت المال حساسیت نشان می داد و حتی در دولت نهم بسیار مراقب بود و الان اینگونه شده . حال فردی که از اول مبذر است و بر خلاف دستور دین، باکی از تبذیر ندارد، و فقط در انتخابات مجلس نهم ده ها میلیارد تومان هزینه کرده است آیا با شعار اصولگرایی هماهنگی دارد . لذا ما به خاطر این با آنها اتحاد نکردیم  که دیدم بعضی از آنها منشور اصولگرایی را  رعایت نمی کنند ( متاسفانه برخی از دوستان هم با اقدام غلط خود ساکتین فتنه را تطهیر کردند.) شما ببینید چند درصد مدیران مدیریت فعلی این آقا اصولگرا هستند و می بینید که شاید بیش از 70 درصد از آنها اصلاح طلب، تکنوکرات و کارگزارانی است و این با کدام ملاک اصولگرایی تطبیق دارد حال اگر بعضی دیگر که در فتنه ساکت نبودند و مواضع خوبی داشتند با این افراد ائتلاف کنند خودشان را زیر سؤال می برند و اگر تکلیف مداری و ولایت مداری شرط است، کدام تکلیفی به شما می گوید با کسی ائتلاف کن که شاخض های لازم برای اصولگرایی را برای این سطح از مسئولیت ندارد. البته الآن افراد زیادی اعلام نامزدی کرده اند که بعضی از آنها برای این است که در این شرکت سهامی خاص قدرت سهیم باشند و ممکن است در آینده با اخذ وعده حضور در مسئو لیتهای آتی، به نفع وعده دهنده کنار رفته واز نامزدی اعلام انصراف کنند. بعضی نیز متأسفانه می گویند یکی رئیس شود و فرد دیگر هم در قدرت شریک شود، ملاک در دین که شراکت در قدرت نیست!
*مشکل ما در جبهه پایداری این است که نامزدهای ما از قبول مسئولیت و پذیرش بار سنگین گریزان هستند
 
بر خلاف برخی ، مشکل ما در جبهه پایداری این است که نامزدهای ما از قبول مسئولیت و پذیرش بار سنگین گریزان هستند و باید جمع شویم و تکلیف و قبول مسئولیت را بر روی دوش آنها تحمیل کنیم. حضرت علی (ع) وقتی مردم به ایشان مراجعه می کردند می گفتند مرا رها کنید و من مشاور شما باشم بهتر است و امیرتان نباشم و وقتی می بیند همه حاضر شده اند و اصرار دارند در نزد خدا چاره ای جز پذیرش نمی بینند و شخصی که دنبال خدمت به مردم باشد، اول خودش را مطرح نمی کند و نمی گوید اصلح رأی ندارد و گرنه ما هم می خواستیم اصلح رأی بیاورد خوب شما هم کمک کنید اصلح رای بیاورد. آیت الله خوشوقت می فرماید اگر شما دنبال اصلح نروید، اصلح نامزد نمی شود و اصلح کسی است که از مسئولیت فراری است و تکلیف ما این است که این فرد را برای جامعه معرفی کنیم و کسی که دنبال قدرت نیست باید از اصلح حمایت کند و اگر این وضعیت ایجاد شود اصلح معروف و مقبولترین می شود و حتی اگر بالا ترین رای را قبلا نداشت با حمایت دیگران بالاتر می رود. در مورد نظر سنجی های اعلامی هم باید بگویم زیاد مبتنی بر واقعیت نیست.در مورد آقای احمدی نژاد تا یکی دو ماه قبل از انتخابات 84 می گفتند فقط 5/1 درصد رأی دارد! ولی اگر هر کدام از عزیزان به این قاعده برسند که باید از اصلح حمایت کرد احتمال این که ما با آنها به یک نتیجه مشترک برسیم خیلی بالا است ولی اگر فرض بر این باشد که آن عزیزان بگویند اصل ما هستیم و هرچه گفتیم  دیگران باید تابع باشند و بعد هم ما تشخیص بدهیم چه کسی نهایتا شایستگی حضور را دارد، باید بگویم این روش اسلامی نیست.

برخی ها می گویند، اگر جبهه پایداری بعضی را تحت عنوان ساکتین فتنه و انحراف و طیف آقای هاشمی کنار بزند، در این صورت دیگر چه کسی برای رهبری باقی می ماند؟

محصولی: اشتباه و خطای بعضی خواص غفلت زده این است می گویند: حضرت آقا، جذب حداکثری و دفع حداقلی را مطرح می کنند. این موضوع صحیح است، اما واقعیت این است که این مسئله در مورد عامه مردم مطرح می شود و شامل حال مسئولین نمی شود. در مورد دادن مسئولیت بنا بر تاکید امام علی (ع) باید مو را از ماست بیرون کشید. نظام باید در برابر مردم کوتاه بیاید و با اغماض برخورد کند.

از بس که میدان، میدان نامردی است ،افراد اصلح  مصلحت نمی بینند که خود را عرضه کنند اگر به دنبال اصلح برویم، و فضا را برای معرفی شخص اصلح ایجاد کنیم، فضا برای شناخته شدن این ها ایجاد می شود.

مگر تا بحال خواص بی بصیرت مملکت را نگه داشته اند؟ واقعا آنها تا بحال چه گلی به سر نظام زده اند؟ خلق حماسه بزرگ 22 بهمن با مردم بود، نه خواص بی بصیرت (البته 22 بهمن امسال با یک سری حواشی هم همراه بود. ما حرکت قم را محکوم می کنیم حتی مصاحبه و اعلام موضع کرده ایم که این کار سخیف، پر کردن جورچین دشمن است.دشمن به دنبال ایجاد اختلاف است و نباید این جور رفتارها را انجام داد.) ما اگر سراغ افراد صاحب نام مردود در میدان بحرانها و فتنه ها برویم، می بینیم نه تنها این ها کشور را اداره نمی کنند بلکه برای کشور مشکل ایجاد می کنند. کشور را کسانی که دلشان به خدا وصل است و خداوند به خاطر آن ها مسیر را هموار می کنند و برای خدا کار می کنند همانند رهبری، علمای ربانی و مسئولین خدمتگزار بی ادعا و مردم می چرخانند.
 

 
 وزیر کاخ نشین و میلیاردر می تواند تفکرات عدالت محورانه داشته باشد؟

محصولی: اولا در اسلام تولید ثروت نه تنها مذموم نیست بلکه ممدوح هم هست. از اهداف اصلی حضرت آقا در ابلاغ سیاستهای کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، که جدیدا صورت گرفت ساماندهی همه ظرفیت ها در جهت تولید ثروت می باشد. نکته بعدی در رابطه با ثروت این است که کسب آن از طرق مشروع و قانونی باشد. نکته سوم در باره ثروت این است که هزینه کردن آن هم  باید در راستای شرع مقدس و درطریق مشروع باشد.
* اتهاماتی در مورد رانت نفت، وام 400میلیاردی بانکی و.... به بنده زدند اما هیچکس نتوانست سندی ارائه دهد، چون اصلا مسئله ای وجود نداشت
 
در قضیه معرفی بنده برای وزارت نفت در سال 84، از طرف مافیای نفت به من پیغام داده شد که هوای ما را داشته باشید، پاسخ من هم این بود که من آمده ام هوا ها را به هم بزنم. بعدا توسط همان گروه مافیا آن اتهام ها زده شد.در مورد اتهامات بنده مبنی بر رانت نفت، وام 400میلیاردی بانکی و....  هیچکس نتوانست سندی ارائه دهد، چون اصلا مسئله ای وجود نداشت و همه دروغ بود. وزارت اطلاعات نمایشگاهی در مورد اسناد دفتر ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد برگزار کرده بود که طبق گفته دانشجویان بازدید کننده در این نمایشگاه چندین سند منگوله دار به نام من جعل کرده بودند و می خواستند در رسانه برای تخریب من منتشر کنند در سند منگوله دار معمولا آدرس خیابان و کوچه نمی نویسند که مخاطب بتواند  از طریق آن به محل رفته و صحت و سقم موضوع را در یابد. بی دینی این گونه است، افرادی از بیت المال استفاده های فراوان کردند و کسی  متعرض نشد، چون راهکارش را می دانند.
*من دو بار از مجلس رأی اعتماد گرفته ام
 
اما اگر ما در مقابل مافیا ایستادگی کنیم متعرض می شوند، تهدید می کنند، آبرو می برند، در مجلس هفتم  که بحث نفت مطرح بود بعضی از دوستان اصولگرا فریب همین جماعت مافیا را خوردند. و چهل و هشت ساعت بعد از انصراف من نامه ای به من نوشتند و بنده را دارای حدود هشت تا ویژگی مانند خیر خواهی و مستغنی از پذیرش مسئولیت و... دانستند و این گونه بیان کردند که درست است که ما هم نمی خواستیم شما وزیر شوید ولی با شناختی که الان از شما پیدا کردیم، این نامه را نوشتیم که  اگر در دولت نمانی و کمک به اصلاح نکنی نظام و دولت از وجود شما محروم می ماند. اگر کسی دزد و غارت گر بیت المال بود، که اینگونه موضع گیری ها مطرح نمی شد، اگر بنده اجازه میدادم رسانه ها نامه ای را که آقایان برای من نوشته بودند منتشر کنند، این ابهامات و اتفاقات صورت نمیگرفت .ولی من این کار  را نکردم چون غیر اصول گرا ها از این تغییر موضع اصولگرایان سوء استفاده می کردند و من نمی خواستم در بین اصولگرایان انشقاق اتفاق بیافتد.و من در آنجا از حق خودم به نفع نظام گذشتم.

البته از حق نگذریم که بعضی از همان اصول گرایان بر خلاف موضوع وزارت نفت، در قضیه تصدی وزارت کشور من در روزنامه ها مقاله نوشتند واز بنده حمایت کرده و از مجلس خواستند که رای مثبت به بنده بدهد، شما می دانید که بنده دو بار از مجلس رای اعتماد گرفتم. و پس پاسخ بنده به ابهامات مطرح شده کوچکترین چیزی در آنجا مبهم باقی نماند و موفق به اخذ رای اعتماد شدم آنهم در شرایط و  روز هایی که بشدت بین دولت و مجلس پس از استیضاح مرحوم کردان شکر آب بود.
باید مراقب باشید تا در موضوعی به یقین نرسیده اید مطرح نکنید. زندگی من نه کاخ نشینی است و نه یک زندگی کوخ نشینی. باید مدار حق را بشناسیم و بر اساس آن عمل کنیم.  آن زمان خیلی از دوستان و حتی مسئولین به دلیل اینکه فشار زیاد بود از من خواستند که اطلاعیه مبنی بر دورغ  بودن اتهامات صادر کنم یا حداقل مصاحبه ای داشته باشم. تا همه مسائل روشن شود. اما من این کار را نکردم وگفتم العاقبه للمتقین.

 سخنگوی جبهه پایداری در میزگرد انتخاباتی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل از وجود سه کاندیدای اصلی خبر داد، این سه کاندیدا چه کسانی هستند؟ اولویت انتخاب آن ها به چه صورت است؟ 
 
* از بین هفتاد نامزد بررسی شده توسط جبهه؛ لنکرانی و فتاح و جلیلی گزینه هایی بودند که امتیاز بالایی داشتند

محصولی: در جبهه پایداری حدود هفتاد نفر نامزد مطرح شده اند، حدود سی و پنج نفر را به صورت مشخص در شورای مرکزی با شاخص ها بررسی و رتبه بندی کردیم. کسانی هم که شاید حتی حداقل شاخص های اصول گرایی را هم نداشتند در بین این افراد وجود داشتند چون تمایل داشتیم اعضای شورا نظرشان را آزادانه اعلام کنند. 
از جمله آقایان لنکرانی و فتاح و جلیلی مطرح هستد و امتیاز بالایی هم دارند ولی برای رده بندی تصمیم نگرفته ایم. برای تصمیم گیری نهایی منتظر راهنمایی بیش از پیش حضرت آقا هستیم. در انتخابات مجلس دوستان جبهه متحد از قول آقا تاکیدشان بر لیست واحد بود. ولی دیدیم نظر حضرت آقا بر انتخابات رقابتی است، جبهه پایداری هم مبتنی بر نظر حضرت آقا عمل کرد در انتخابات آتی هم بعد از اعلام نظرات مقام معظم رهبری بطور دقیق تر در مورد نامزدها تصمیم خواهیم گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها