کد خبر: ۱۱۴۳۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
سخنان مهم احمدی نژاد در میان استاندارانش؛
توان دولت در تحمل فشارها و بدخواهی ها زیاد است و این دولت تا روز آخر خدمت خود و تا ساعت 9 صبح 12 مرداد سال 92 کار خواهد کرد. امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در انجام وظایف خود کوتاهی نکردند و اگر ایرادی هست از حلقه واسط بین مردم و انقلاب است. خودم را بدهکار انقلاب اسلامی می‌دانم و حاضرم جانم را در راه اسلام و قرآن فدا کنم و اساساً آرزویی جز بالا رفتن پرچم توحید و عدالت در جهان و آزاد شدن بشریت ندارم.
به گزارش پایگاه 598، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (یکشنبه) ‌در نشست استانداران سراسر کشور که در ساختمان وزارت کشور برگزار گردید، سخنانی بیان داشت. مشروح سخنان رئیس جمهور در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران منتشر گردیده است، در ادامه  محور های اصلی این سخنرانی را می خوانید.

- تا آخرین لحظه پای کار ایستاده‌ایم و هیچ دغدغه‌ای جز کار و تلاش و خدمت نداریم.

- توان دولت در تحمل فشارها و بدخواهی ها زیاد است و این دولت تا روز آخر خدمت خود و تا ساعت 9 صبح 12 مرداد سال 92 کار خواهد کرد.

- در تمام تاریخ انبیاء الهی 220 هزار شهید و جانباز نداشتیم و اگر فقط شهید بهشتی برای این انقلاب شهید شده بود، کافی بود تا یک لحظه از خدمت غافل نشویم.

- اراده الهی بر نابودی مستکبرین و زعامت مستضعفین قرار گرفته است، این کلام امام راحل است و یقین دارم انتخابات پیش رو بسیار باشکوه و پرشکوه خواهد بود.

- هرکس به جمهوری اسلامی و نقش مردم در آن باور نداشته باشد خودش از دایره خارج خواهد شد.

- امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در انجام وظایف خود کوتاهی نکردند و اگر ایرادی هست از حلقه واسط بین مردم و انقلاب است.

- اصلاح این حلقه واسط برای خدا به هیچ وجه کار سختی نیست و خدا کسانی که دغدغه خدمت به انقلاب و مردم را ندارند، نابود خواهد کرد.

- جمهوری اسلامی خلاصه رسالت همه انبیاء الهی است و ماموریت جمهوری اسلامی ادامه این راه است.

- پرچمداری راه انبیای الهی باعث می‌شود عملکرد ما، نام و مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) را بالا ببرد و مهم این است که وقتی جهانیان به عملکرد مان می‌نگرند به حضور در این مسیر مشتاق یا از آن رویگردان می شوند.

- خودم را بدهکار انقلاب اسلامی می‌دانم و حاضرم جانم را در راه اسلام و قرآن فدا کنم و اساساً آرزویی جز بالا رفتن پرچم توحید و عدالت در جهان و آزاد شدن بشریت ندارم.

- دلبستن به عناوین و مناصب دنیایی غلط است زیرا عناوین و مناصب دنیایی هیچ چیز به انسان نمی‌دهند و هنر این است که بتوانیم به این عناوین شأنیت ببخشیم.

- امام و شهیدان راه خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی را گشودند و تا آخر در این راه خواهیم ایستاد و ذره‌ای در اراده و همت ما خلل ایجاد نخواهد شد و هر جا که باشیم این مسیر را ادامه خواهیم داد.

- مناصب دنیایی فرصت‌هایی هستند که خدا در اختیار انسان قرار می‌دهد، خسارت دیده‌ترین فرد کسی است که در پایان فرصت خدمت مهیای شهادت نشده باشد.

- جمهوری اسلامی عنایت الهی است تا همه در مسیر تعالی قرار گیرند و لحظه لحظه آن فرصت خدمت صادقانه است که اگر از دست برود، پیامبر و اهل بیت(س)، بهانه‌ای برای شفاعت ما نخواهند داشت.

- ستاد توسعه کشاورزی از جمله فرصت‌های طلایی برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور است.

- متأسفانه جریان ثروت از پایین به بالا و از اقشار کم‌درآمدتر به پردرآمدها بوده و شیب انتقال منابع و سرمایه‌گذاری‌ها و نیروی انسانی از مناطق دورتر و مرزی به مراکز شهری و شهرهای بزرگ می باشد که باید اصلاح شود.

- امروز سیستم بانکی کشور به عامل اصلی انتقال پول و ثروت از طبقات پایین به طبقات بالا تبدیل شده است و این روند اشتباه باید معکوس شود

- باید هر چه سریع‌تر زمینه‌های فعالیت مؤثر توده‌های مردم در عرصه‌های اقتصادی مهیا شود.

- همان کسانی که بازار ارز را بهم ریختند، مدعی دولت هم هستند و وقتی بانک مرکزی در ازای ارزهای پرداخت شده به بانک‌ها، پاسخی از نحوه مصرف این ارقام ارزی از طرف بانک‌ها نگرفت و مجبور شد منابع ریالی معادل را از حساب این بانکها برداشت کند،‌علیه بانک مرکزی جنجال به راه انداختند.

- زمانی که امام راحل تعبیر جنگ فقر و غنا را بکار برد، شاید خیلی از ما این بحث را جدی نمی‌گرفتیم، اما امروز نبرد در این عرصه بطور بسیار جدی جریان دارد.

- پس از تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها، هشت جلسه برگزار کردیم و چهار گزینه برای چگونگی ادامه اجرای هدفمندی ارائه کردیم که آثار تورمی آنها بر روی تولید، تجارت و معیشت دهک‌های مختلف جامعه به صورت کاملاً دقیق محاسبه شده است.

- هوشمندانه‌ترین راه مقابله با تحریم‌ها، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است.

- دولت حتی از تنخواهی که برای اجرای این قانون دریافت کرد نیز بخشی را به خزانه بازگرداند و براساس آمارهای کاملاً دقیق، مستند و ثبت شده افزایش حجم نقدینگی در سال 90 به نسبت سال 89 کاهش داشت.

- عده ای بدون توجه به این آمار ادعاهای بی‌اساس خود را تکرار می‌کنند.

- مخالفان هدفمندی یارانه‌ها در بین مردم این طرح را عامل افزایش قیمت‌ها، تورم و مشکلات معرفی می کنند اما در جلسات خودشان آن را یک طرح انتخاباتی تفسیر می‌کنند.

- اگر این یک طرح شکست‌خورده است، اجازه دهند دولت که ریسک آن را پذیرفته، مراحل بعدی آن را هم اجرا کند.

- دولت موضع خود را در برابر انتخابات شفاف و صریح اعلام کرده و معتقدیم هیچ کس نمی‌تواند در انتخاب مردم دخالت کند و این حق منحصراً در اختیار مردم است.

- دولت با توجه به برخی محدودیت‌های ایجاد شده در منابع، تلاش دارد، بودجه لازم برای تکمیل طرح‌های مهرماندگار را فراهم کند و البته یقین دارم که خدا راه را باز خواهد کرد.

- کنترل بازار را به عنوان یکی از اساسی‌ترین اقدامات استانداران در روز‌های منتهی به عیدنوروز را جدی‌تر پیگیری و اجرا کنید تا مردم برای عید در مضیقه قرار نگیرند.

- برخی واقعاً علیه دولت و مردم اجحاف می‌کنند، دغدغه ذهنی برخی‌ها فقط انتخابات است و من نمی‌توانم این مسأله را برای خود تحلیل کنم.

- اینکه کسی با اقدامات غیرقانونی زمینه رشد بدون زحمت ثروت خود را فراهم کند، عین رباخواری و جنگ با خداست.

- امروز اراده غربی‌ها بر ساماندهی خاورمیانه جدید و تمهید شرایط برای ادامه تسلط آنها بر منطقه است و کنار هم قرار گرفتن ایران و مصر این نقشه را بر هم خواهد زد لذا تمام تلاش خود را برای ممانعت از گسترش روابط این دو کشور، بکار می‌گیرند.

- فضای ایجاد شده در اثر سفر به مصر ظرفیتی برای انقلاب اسلامی است و ایران باید با مصر روابط دوستانه و نزدیک داشته باشد و برای اصلاح شرایط منطقه و بین‌المللی راه دیگری جز این نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها