کد خبر: ۱۱۳۹۰۷
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
آمريكا، انگليس و فرانسه از موضع قيمومت فتنه گران، خواستار آزادي عناصر بازداشتي و رفع محدوديت هاي موسوي و كروبي شدند.
598 به نقل از کیهان: اين موضع گيري چند هفته پس از ملاقات اعضاي گروهك موسوم به شوراي هماهنگي سبز (مزروعي، اميرارجمند و چند عضو گروهك ملي-مذهبي) با برخي اعضاي يكي از كميته هاي فرعي شوراي اروپا صورت گرفت. در اين ملاقات فرستادگان فتنه گران از اروپايي ها خواسته بودند فشار بر ايران را تشديد كنند در غير اين صورت تا هنگامي كه جمهوري اسلامي روي كار است، جهان روي آرامش نخواهد ديد.
وزارت خارجه آمريكا با صدور بيانيه اي با ادعاي اينكه موسوي و كروبي هيچ جرمي مرتكب نشده اند، مدعي شد كه آنها مورد آزار و اذيت قرار دارند. ويكتوريا نولند سخنگوي وزارت خارجه آمريكا خواستار رفع محدوديت از موسوي و كروبي و آزادي افراد بازداشت شده در جريان حوادث 3 سال قبل شد.
همزمان الستربرت معاون وزير خارجه انگليس در بيانيه مشابهي خواستار آزادي آقايان موسوي و كروبي شد.
وزارت خارجه فرانسه نيز با بيان اينكه «در دومين سالگرد محدوديت آقايان موسوي و كروبي، آنها را فراموش نكرده ايم»، در بيانيه خود نوشت: ما فعالان سياسي و حقوق بشر ايراني كه در زندان به سر مي برند را فراموش نكرده ايم. جمهوري اسلامي آنها را آزاد كند.
حمايت علني رژيم هاي استكباري از برخي سران فتنه در حالي است كه اين رژيم ها 3 سال پيش نيز از آشوب و براندازي در ايران حمايت كردند. دولت آمريكا در زمان حاكميت اصلاح طلبان بارها به طور علني اعلام كرد كه از اصلاح طلبان در ايران حمايت مي كند. بعدها اتحاديه اروپا به هنگام انتخابات مجلس هفتم تصريح كرد به علت رد صلاحيت اصلاح طلبان كليدي انتخابات ايران را مشروع نمي داند. برخي اعضاي سفارت انگليس نيز در جريان آشوب هاي سال 88 در وسط اغتشاشات خياباني بازداشت شدند.
نوكري و تحت الحمايگي بيگانگان و به ويژه رژيم هاي منفور آمريكايي و اروپايي، به تدريج به ويژگي آشكار طيفي از منافقين مدعي اصلاح طلبي- منحل در گروهك هاي برانداز- تبديل شده و آنها جاي يانكوفيل و انگلوفيل هاي قديمي را پر كرده اند. حمايت پررنگ رسانه هاي رسمي آمريكا و انگليس از اين طيف مدعيان اصلاح طلبي، بارها با اعتراض گروه هاي قديمي تر اپوزيسيون مواجه شده است.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها