کد خبر: ۱۱۳۶۵۳
زمان انتشار: ۰۱:۳۲     ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
امیر که صاحب دو فرزند یکی دختر و دیگری پسر است، سالها انتظار کشید تا محمد هوتن بزرگ شود و بتواند در تمرینات تیم های تحت هدایت پدر شرکت کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی جهان، سالهاست که بحث حضور فرزندان چهره های فوتبالی در این عرصه برای گام گذاشتن جای پای پدران شان مطرح است اما در میان این فرزندان حتی یک نفر هم نتوانست بزرگتر از پدر خود شود، البته در دهه 50 استثنایی چون ایرج دانایی فرد که پدرش از نسل اولیه باشگاه تاج سابق و در واقع بنیانگذار این مجموعه بود چهره و به یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران مبدل شد و در جام جهانی 1978 آرژانتین نیز خوش درخشید و در بازی معروف ایران –اسکاتلند تک گل تیم ایران را به ثمر رساند.

در دهه 70 مرحوم ناصر حجازی از فرزندش آتیلا در استقلال رونمایی کرد و آتیلا را در بازی های مختلف بعنوان هافبک وسط به بازی گرفت. این بازیکن گرچه توانایی هایی را داشت اما همان روزها نیز خیلی ها بر این نظر بودند که وی در حد و اندازه های تیمی چون استقلال نیست و برخی دیگر معتقدند آتیلا زیر سایه پدرش و تحت فشارهای وارده از سوی منتقدان نتوانست رشد کند.

بعد از حجازی نوبت به پروین رسید تا به پسرش میدان دهد و بخت او را بیازماید. محمد پروین پسر علی پروین که سالها در تمرینات پرسپولیس بعنوان تماشاگر و همراه پدر حاضر می شد بالاخره به لباس قرمز رسید. محمد که از سطح فنی خوبی برخوردار بود نتوانست علی پروین دیگری در فوتبال شود و خیلی زود پیراهن سرخ را از تن خارج کرد.

قبل از این دونفر، بازیکنی چون علی جانملکی فرزند مرحوم عزت جانملکی(ملقب به سیم خار دار)، در دهه 40 و 50 تیم ملی ایران و باشگاه تاج سابق چهره شد و خیلی زود به مدافعی مستحکم برای تیم فوتبال پاس مبدل شد ولی او نیز نتوانست حتی به یک سوم افتخارات پدرش برسد.

این حکایت بعد ازمحمد پروین تا حدودی مسکوت ماند تا اینکه امیر قلعه نویی تصمیم به رونمایی از پسرش محمد هوتن گرفت.

امیر که صاحب دو فرزند یکی دختر و دیگری پسر است، سالها انتظار کشید تا محمد هوتن بزرگ شود و بتواند در تمرینات تیم های تحت هدایت پدر شرکت کند.

در سالهای اخیر امیر هر جا که مربیگری کرده پسرش را نیز به تیم های پایه ای آنجا فرستاده تا اینکه امسال نیز نوبت به استقلال رسید.

حضور فرزند قلعه نویی در تمرینات استقلال و پوشیدن پیراهن شماره هشت این تیم در یک بازی دوستانه گرچه انتقادات و حواشی ای را برای این مربی به همراه داشت اما سوال مهم این است که؛ آیا سرمربی استقلال قصد دارد مسیر پروین و حجازی در استفاده از فرزندان شان را برود؟

در همین حال خیلی ها بر این نظرند که امیر در این زمینه نیز می خواهد از علی پروین الگو برداری کند؛ مثل خیلی از زمینه های دیگر.

جالب این است که حتی در فوتبال جهان نیز معدود بازیکنان نامداری بودند که پسران شان در این عرصه مطرح تر و پر افتخارتر از خودشان شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها