کد خبر: ۱۱۳۵۹۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۲۵ بهمن ۱۳۹۱

598 به نقل از پرس تي وي، با تصويب لايحه جنجال برانگيز ازدواج همجنس بازان در پارلمان فرانسه، پاريس تلاش براي قانوني کردن ازدواج همجنس بازان را سرعت بخشيده است.

اين مصوبه به همجنس گرايان اجازه ازدواج و داشتن حق سرپرستي فرزند را مي‌دهد.
 
مجمع ملي فرانسه، روز سه شنبه (۲۴ بهمن) اين مصوبه با ۳۲۹ راي موافق در مقابل ۲۲۹ راي مخالف تصويب کرد.
 
تصويب اين مصوبه در مجمع ملي فرانسه، درحالي است که نمايندگان فرانسوي ده روز پيش به اصلاح ماده‌اي قانوني راي داده بودندکه تعريف ازدواج را از پيوند بين یک زن و یک مرد به پيوند ميان دو نفر تغييرمي دهد. 
 
هم زمان با راي گيري درباره اين لايحه، تظاهرکنندگاني از برخي ازسازمان‌هاي مردمي، کليساي کاتوليک و احزاب سياسي جناح راست در اعتراض به اين لايحه در مقابل ساختمان مجمع ملي تظاهرات کردند.
 
مخالفان اين لايحه مي‌گويند داشتن پدر و مادر حق اساسي کودکان است و بر اين باورند که اين لايحه به فروپاشي نهاد خانواده مي‌انجامد.
 
فرانسوا اولاند، رئيس جمهوري فرانسه که حمايت از همجنس‌گرايان يکي از وعده‌هاي مبارزات انتخاباتي‌اش بود، وعده حمايت از اين لايحه را داده است.
 
اين قانون پيشنهادي از ۲ آوريل در سناي فرانسه مورد بررسي قرار مي گيرد،انتظار مي رود اين مصوبه پس از بررسي در سنا به تصويب نهائي برسد.
 
برخي از کشورهاي اروپايي ديگر از جمله هلند، بلژيک،دانمارک، پرتغال، نروژ، اسپانيا و سوئد نيز ازدواج همجنس‌بازان را قانوني کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها