کد خبر: ۱۱۳۵۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
تلاش غرب برای انتقال عراق به صف کشورهای میانه‌رو:
با گذشت چندین ماه از تلاش همه جانبه غرب و هزینه کردهای فراوان حکام عرب برای سقوط دولت بشار اشد و شکست انان در از بین بردن خط مقاومت موجب گردیده که این بار غربی ها برای تشدید فشارهای روی به عراق آورند. در این بین گزارش ها در چند ماه گذشته حکایت از سرمایه گذاری شدید قطر و ترکیه و همگامی این دو کشور با القاعده برای ایجاد ناآمنی در عراق و همچنین تبدیل نمودن عراق به سوریه دیگر حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، با گذشت چندین ماه از تلاش همه جانبه غرب و هزینه کردهای فراوان حکام عرب برای سقوط دولت بشار اشد و شکست انان در از بین بردن خط مقاومت موجب گردیده که این بار غربی ها برای تشدید فشارهای روی به عراق آورند.

در این بین گزارش ها در چند ماه گذشته حکایت از سرمایه گذاری شدید قطر و ترکیه و همگامی این دو کشور با القاعده برای ایجاد ناآمنی در عراق و همچنین تبدیل نمودن عراق به سوریه دیگر حکایت دارد.

این اقدامات همزمان با افزایش همکاری دولت مردان عراق با مقامات ایرانی و نافرمانی مقامات عراق از فرمان های غرب همزمان گردیده است.

در همین خصوص "المدی پرس" ، "کمال الساعدی" یکی از سران ائتلاف "دولة القانون" از وجود نقشه ای برای محاصره منطقه الخضراء بغداد پرده برداشت.

به گفته وی قرار است این محاصره تحت پوشش تظاهرات مسالمت آمیز صورت بگیرد.

"کمال الساعدی" همچنین تاکید کرد که گروه تروریستی القاعده و برخی از افراد مسلح در نظر دارند در خلال تظاهرات جمعه آتی برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در بغداد دست به تحرکاتی بزنند.

این شخصیت عراقی خاطر نشان کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده در زمینه این توطئه که قطر و گروه تروریستی القاعده و حزب منحله بعث آن را هدایت می کنند، قرار است اعتصابات به بغداد کشیده شود به همین منظور افراد مسلح و آشوبگران تحت پوشش تظاهرات کنندگان با هدف ضربه زدن به امنیت بغداد وارد این استان می شوند.

"کمال الساعدی" در ادامه افزود: این گروه های ترویستی در نظر دارند که به دستگاه امنیتی عراق در صورت پاسخ دادن به آنان ضربه وارد کنند و به این ترتیب درگیری مسلحانه در بغداد به وجود خواهد آمد.

این مقام عراقی در ادامه تاکید کرد: توطئه گران در نظر دارند بر اساس این نقشه بغداد را با تظاهرات به انفجار بکشانند چراکه با توجه به تعدد مذاهب و ادیان یعنی شیعیان، اهل تسنن، مسیحیان و دیگر قومیت ها ایجاد تظاهرات و اعتراضات می تواند بسیار خطرناک باشد.

همچنین خبرگزاری "اور" عراق، یک منبع دیپلماتیک و بلندپایه از بروز اختلافاتی بین ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر پیشرفت سطح روابط تجاری و اقتصادی اروپا با عراق پرده برداشته است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: دولت ترکیه عصبانیت خود را از توافقات و قرار دادهایی که کشورهای اروپایی با عراق به امضا رسانده اند، به آنان اطلاع داده است.

منبع مذکور خاطر نشان کرد که ترکیه عصبانیت و خشم شدید خود را به شکلی تهدید آمیز اظهار داشت.

وی افزود: ترکها به شکل غیر آشکار تهدید کردند که در صورت ادامه روند امضای توافقنامه ها با عراق ، با استفاده از روش های مختلف کشورهای اروپایی را مورد ارعاب قرار خواهند داد.

همچنین مقامات ترکیه با ارسال پیام های شفاهی تاکید کردند: در این کشورها اقدام به انجام عملیات تروریستی می کنند تا جوی از ناامنی در کشورهای اروپایی که در حال حاضر از بحرانهای اقتصادی در رنج هستند، شکل بگیرد و بالطبع این جو تروریستی بر وضعیت این کشورها تاثیر منفی خواهد گذارد.

این منبع افزود: اتحادیه اروپا به تهدیدات ترکیه اینگونه می نگرد که این تهدیدات تلاشی است از جانب ترکها تا اروپایی ها را از ورود به بازارهای عراق منصرف کنند اما در مقابل اتحادیه اروپا تاکید کرد که این فرصتی است که هرگز اروپایی ها آن را از دست نخواهند داد چراکه کره و چین به صورت مستقیم در این خط وارد شده اند.

این در حالی است که اخیرا مذاکرات دو جانبه بین عراق و اتحادیه اروپا در بروکسل بعد از 9 نشست که بیش از یک سال و نیم به طول انجامید، به پایان رسید.

این توافقات در زمینه های اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی در کنار توافقی در زمینه نیرو است که شامل نفت و برق می شود.

در همین حال وزارت بهداشت عراق یک توافقنامه ای با اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی به منظور همکاری در شروع پروژه حمایت از خدمات پزشکی و بهداشتی در عراق به میزان 15 میلیارد دینار به امضا رسانده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها