کد خبر: ۱۱۳۳۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
آخرین دیدار معوقه از هفته بیستم لیگ برتر درحالی فردا بین تیم‌های پرسپولیس و گهر دورود برگزار می‌شود که شاگردان گل‌محمدی در رقابت با مردان مایلی‌کهن برای تک رقمی شدن و رسیدن به رده هفتم تنها باید پیروز شوند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و گهر دورود در هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که قرار بود روز جمعه پانزدهم دی‌ماه برگزار شود، در حالی به دلیل آلودگی هوای تهران به تعویق افتاد که پرسپولیس آن روزها با هدایت یحیی گل‌محمدی خوب حمله می‌کرد و هوادارانش را به گل زودهنگام و تماشای بازی هجومی عادت داده بود، ضمن اینکه علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا آماده را در ترکیب خود می‌دید.

گهر دورود هم در آن زمان با هدایت محمد مایلی کهن نخستین پیروزی‌اش در نیم فصل دوم و اولین پیروزی تاریخ یک تیم لرستانی در لیگ برتر را کسب کرده بود و بازیکنانش روحیه به مراتب بهتری نسبت به شرایط فعلی داشتند.

امروز اما شرایط دو تیم بسیار متفاوت‌تر از گذشته است. پرسپولیس در 5 بازی اخیر لیگ، 4 مساوی بدست آورده است و تنها 2 مرتبه موفق به فتح دروازه‌ حریفانش شده است. هر چند این تساوی‌ها برابر صبا در قم، استقلال در دربی تهران، فولاد تیم سوم جدول و نفت تیمی که پیش از رویارویی با سرخپوشان 4 پیروزی متوالی کسب کرده بود، بدست آمد اما نام و عنوان رقیبان هم توجیه مناسبی نیست که از ناراحتی‌های هواداران متعصب پرسپولیس به خاطر این نتایج بکاهد.

در بازی روز چهارشنبه پرسپولیس باید تیمی را شکست دهد که یکی از قعرنشینان لیگ است اما محمد مایلی‌کهن سرمربی پیشین را در راس هرم فنی و محمد پروین پسر علی پروین مدیر پرسپولیس را در میانه زمین می‌بیند. بازیکنی که در بازی رفت دو تیم، پرسپولیس را تا مرز شکست پیش برد اما اشتباه کمک داور گل دقیقه 1+90 این بازیکن مردود اعلام کرد تا مردان مانوئل ژوزه مربی وقت سرخپوشان با باختی تلخ زمین بازی را ترک نکنند.

قطعا پیروزی برابر پرسپولیس در این بازی از نان شب واجب‌تر است زیرا هواداران دیگر تحمل متوقف شدن سرخپوشان را ندارند و از همه مهمتر این بهترین فرصت برای شاگردان گل‌محمدی است تا با کسب 3 امتیاز این بازی به رده ششم و یا هفتم(هفتم در صورت پیروزی راه‌آهن برابر سپاهان در بازی امروز) صعود کنند. بردی که آنها را به جریان مسابقات برگردانده و شانس کسب سهمیه آسیایی در لیگ را برای این تیم زنده می‌کند.

اما گهری‌ها هم چشم به خلق شگفتی دیگر برابر پرسپولیس دارند تا حداقل شانس‌های خود را برای بقا در لیگ برتر از دست ندهند. این تیم که با هدایت مایلی‌کهن نیم فصل دوم لیگ را به خوبی آغاز کرد، از 4 بازی گذشته تنها 2 امتیاز گرفته است. برای این تیم دیگر مساوی ارزشی ندارد اما پیروزی می‌تواند اختلاف آنها را با دیگر فانوس بدستان بالای سرشان کاهش داده و این تیم لرستانی را برای بقا در لیگ امیدوارتر سازد.

غیبت علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا هرچند زیبایی‌ها این بازی را کاهش می‌دهد اما رویارویی محمد مایلی‌کهن با گل‌محمدی از همه مهمتر رویارویی مرد منتقد فوتبال ایران با تیمی که مدیریتش برعهده محمد رویانیان است و در این مدت انتقادهای زیادی به نحوه مدیریتش داشته، هم جذابیت‌های خاص خود را داراست.

برنامه تنها دیدار معوقه از هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:



چهارشنبه 25/11/91


* پرسپولیس ـ گهر دورود، ساعت 17:10، ورزشگاه آزادی تهران

جدول‌ رده‌بندی لیگ برتر:

1- استقلال 49 امتیاز

2- تراکتورسازی تبریز 46 امتیاز

3- فولاد خوزستان 45 امتیاز

4- سپاهان اصفهان 44 امتیاز- یک بازی کمتر

5- نفت تهران 40 امتیاز

--------------------------------------

11- پرسپولیس 32 امتیاز- یک بازی کمتر

-------------------------------------

15- پیکان تهران 23 امتیاز

16- ذوب‌آهن اصفهان 22 امتیاز

17- گهر دورود 18 امتیاز - یک بازی کمتر

18- نفت آبادان 15 امتیاز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها