کد خبر: ۱۱۳۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۳۰ فروردين ۱۳۹۰

کیهان نوشت: تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران به قدری نخ نما و بی‌خاصیت شده که حتی محافل ضدانقلاب دخیل در این تحریم‌ها نیز نسبت به آن ابراز ناامیدی می‌کنند.

پایگاه اینترنتی جرس وابسته به حلقه لندن تحریم را «تاکتیک ناکارآمد» توصیف کرد و با اشاره به بیانیه کشورهای اروپایی در زمینه تحریم ۳۲ مقام ایرانی نوشت: «هرچند تحریم می‌تواند برخی خواسته‌های مجریان آن را برآورده کند اما در کل نمی‌توان به کارآمدی آن تا انت‌ها امیدوار بود. استمرار اجرای یک برنامه تا به انت‌ها شاید غیرممکن باشد اما تحقق درصد بالایی از آن کمترین توقع از پیاده نمودن آن است.

بیانیه اخیر اتحادیه اروپا که موجبات خوشنودی دولت ایالات متحده آمریکا را نیز به دنبال داشت؛ اسامی ۳۲ نفر از وابستگان حکومتی کشور ایران را اعلام می‌نمود اما این عمل اتحادیه اروپا شاید دارای ایرادات اساسی است از جمله اینکه؛ همانگونه که در تحلیل‌ها و تفسیر‌ها عنوان شده این اعلام اسامی صرفا یک بیانیه می‌باشد که از طرف اتحادیه اروپا صادر شده است و اگرچه لازم الاجرا برای کشورهای عضو آن اتحادیه است اما دایره شمول آن سایر کشور‌ها را دربر نمی‌گیرد. همچنین بیانیه به بهانه نقض حقوق بشر در ایران توسط این افراد صادر شده است؛ باید توجه داشت که حقوق بشر یک مسئله حقوقی است در حالی که بیم آن می‌رود این کار اتحادیه اروپا منتهی به مسئله‌ای سیاسی بشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها