کد خبر: ۱۱۲۷۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۲     ۲۹ فروردين ۱۳۹۰
درحالیکه عربستان سعودی بدلیل لشکرکشی به بحرین و مشارکت در کشتار مردم این کشور، بشدت از سوی افکار عمومی در منطقه و جهان تحت فشار قرار دارد؛ در اقدامی که بیشتر به نظر می آید فرار مقامات این کشور به جلو باشد، اعلام کرد که امیدوار است مجبور نشود هیئت دیپلماتیک خود را از ایران فرا بخواند.

به گزارش 598، شاهزاده "ترکی بن محمد" قائم مقام وزارت امورخارجه عربستان سعودی عصر دیروز به خبرنگاران گفت: " پس از آنکه هیئت دیپلماتیک عربستان در ایران چند بار از سوی تظاهرکنندگان مورد تعرض قرار گرفت، امیدوارم که ریاض مجبور نشود هیئت دیپلماتیک خود را از تهران فرا بخواند".

اعتراض قائم مقام وزارت امورخارجه عربستان سعودی به تظاهرات مسالمت آمیز مردم مقابل سفارت ریاض در تهران برای اعتراض به لشکرکشی نیروهای این کشور به بحرین، درحالی مطرح می شود که چنین صحنه هایی در بیشتر کشورهای دنیا، و حتی کشورهای اروپایی و آمریکا هر هفته بارها تکرار می شود.

از زمان لشکرکشی نیروهای سعودی به بحرین و مشارکت این نیروها در کشتار مردم این کشور و نقض حقوق اساسی مردم در آزادی بیان؛ و همچنین مقابله مسلحانه با تظاهرات مسالمت آمیز بحرینی ها، مردم کشورهای مختلف بارها با تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی در کشورهای خود، اعتراضشان را به اقدامات جنایتکارانه نیروهای سعودی و بحرینی اعلام کرده اند.

سازمان های بین المللی و مدافعان حقوق بشر بارها در گزارشهایی با اشاره به نقض آشکار حقوق بشر در بحرین، و جنایتهای سازماندهی شده علیه مردم این کشور، بر ضرورت خروج نیروهای سعودی از بحرین و توجه به حقوق و مطالبات مردم این کشور تاکید کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها