کد خبر: ۱۱۲۷۳۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
تحلیل رسانه های غربی از تشدید تحریم های غرب علیه ایران:
در روزهای گذشته همزمان با نزدیک شدن به ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فشارهای غرب برای درهم شکستن مقاومت مردم ایران شدت بیشتری به خود گرفت. غرب با اعمال تحریم ها و هشدارها و ایجاد فضای ترس و التهاب بین المللی دررابطه با شایعه خطر هسته ای ایران برای منطقه، استقلال کشورمان را نشانه گرفته است. در این میان، بی شک تعیین کننده ترین موضوع، حضور پررنگ ملت شریف ایران در صحنه راهپیمایی جشن سالگرد انقلاب، به رغم تمامی فشار های دندان طمع استکبار را از ریشه بیرون خواهد آورد.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - در روزهای گذشته همزمان با نزدیک شدن به ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فشارهای غرب برای درهم شکستن مقاومت مردم ایران شدت بیشتری به خود گرفت. بازتاب تشدید تحریم ها و فشارهای صرصام آور بوق های تبلیغاتی غرب و اظهارنظرهای مغرضانه و دخالت های بعض سران ایالات متحده درخصوص امور داخلی جمهوری اسلامی در رسانه ها به وضوح مشهود است. تمامی این تلاش ها به این منظور صورت می گیرد که ایران را به مذاکره بدون پیش شرط منصفانه وادار نمایند.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب با توجه به خباثت های امریکا و پیشینه سوئی که در زمین امتیازگیری حین مذاکرات داشته، هرگونه مذاکره را منتفی اعلام کرده اند. با این حال امریکا تمام ابزارهای موجود خود را به کار گرفته تا بلکه به خیال خام خود بتواند به هدف خود نائل آید. متفکرین سیاسی و اقتصادی امریکا که با خاتمه دولت اصلاحات، از به زانو در آوردن دولت ناامید شده اند، راه چاره را در روش دیگری دیدند. امریکا با تشدید همه جانبه تحریم ها سعی دارد مردم را رو در روی دولت قرار دهد و شرایطی پیش آورد تا دولت تحت فشار مردمی ناچار به پذیرش مذاکره شود و تبعات نابود کننده آن را نیز بپذیرد.



سایت خبری شین هوا (چین) با اشاره به بیانات رهبری معظم و اظهارات آقای مهمانپرست (سخنگوی وزارت امور خارجه) نوشت: ”البته طبق بیانات رهبر عالی رتبه ایران، فقط اسرائیل است که ایران به هیچ وجه به مذاکره با آن نخواهد اندیشید... و مذاکره با امریکا نیز فقط زمانی صورت خواهد گرفت که امریکا با لغو تحریم ها حسن نیت خویش را نشان دهد." در ادامه این مطلب آمده است: ”مذاکرات آزاد با سران شش قدرت برتر جهان در قالب گروه پنج به علاوه یک-بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه، ایالات متحده و آلمان- مورد توافق ایران قرار گرفته که در تاریخ 26 فوریه در قزازستان برگزار می شوند."

ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت خارجه امریکا در این باره اظهار داشت شرکت ایران در این مذاکرات و توجه قابل ملاحظه سران جمهوری اسلامی به نتیجه بخش بودن آنها، ملایم تر شدن تحریم ها را به دنبال خواهد داشت! وی در ادامه افزود ”متاسفیم که مذاکرات بین گروه 5 به علاوه 1 و ایران تا کنون نتیجه بخش نبوده است." ایشان ظاهرا فراموش کرده اند که علت نتیجه بخش نبودن مذاکرات پیشین اصرار مضحک آنها در تحمیل خواسته های خود به ملت ایران بود که اساسا با ذات مذاکره و گفتگو در تضاد است.

همانطور که در ابتدا ذکر شد، صحبت کردن درباره مذاکره همزمان با تشدید تحریم ها و اظهار اتهامات جدید به هیچ وجه عقلانی و منطقی نیست. نیویورک تایمز، در همین راستا از یک سو بر لزوم مذاکره داد سخن رانده و از سوی دیگر با اتهام کمک نظامی ایران به شورشیان یمن بر لزوم تشدید تحریم ها تاکید کرد!

فاکس نیوز نیز با اشاره به ویدئویی که در یوتیوب پخش شده ایران را متهم به ارسال محموله های نظامی به یمن و سودان دانست و بدون اشاره به چرایی حضور نظامی امریکا در آن مناطق نسبت به خطر نفوذ ایران در منطقه افریقا هشدار داد. فاکس نیوز همچنین به نقل از منبعی نامعلوم، حمله هوایی اسرائیل به پایگاهی در سودان را در ماه اکتبر، بی ارتباط با کمکهای نظامی ایران به آن کشور ندانست.

در این بین، شیکاگو تریبون با انعکاس اظهارات مضحک جان کری توجه ها را به خود جلب کرد. کری در سخنان خود اظهار داشته بود ”ایران یک گزینه دارد. آنها باید اثبات کنند که فعالیت های هسته ای شان صلح آمیز است و ما هم درباره این موضوع مذاکره می کنیم که ایران چگونه این امر را اثبات کند! در غیر این صورت تنها گزینه باقی مانده، منزوی تر شدن جمهوری اسلامی است!"

کدام عقل سلیمی چنین مذاکراتی را منصفانه و نتیجه بخش قلمداد می کند؟

غرب با اعلام این خطرها و اعمال تحریم ها و هشدارها و ایجاد فضای ترس و التهاب بین المللی دررابطه با شایعه خطر هسته ای ایران برای منطقه، استقلال کشورمان را نشانه گرفته است. در این میان، بی شک تعیین کننده ترین موضوع، حضور پررنگ ملت شریف ایران در صحنه راهپیمایی جشن سالگرد انقلاب، به رغم تمامی فشار های ناشی از تحریم ها است که دندان طمع استکبار را ان شاء الله از ریشه بیرون خواهد آورد.

منبع خبر:

http://news.xinhuanet.com/english/world/2013-02/09/c_132160867.htm

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها