کد خبر: ۱۱۲۵۴۹
زمان انتشار: ۰۷:۰۴     ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
تقدیم به آن ها که خواب آمریکا را می بینند
در مدرسه عالي دخترانه دماوند واقع در خيابان شاه‌آباد انتهاي خيابان باغ سپهسالار كه اغلب استادان اين مدرسه خارجي ميباشند يكي از استادان كه ميگويند تبعه كشور آمريكا ميباشد و در سال سوم تدريس مينمايد.
به گزارش 598 به نقل از جهان نیوز، سندی محرمانه ای که در پیش رو دارید، در آذر ماه 1353 توسط ساواک(سازمان امنیت و اطلاعات پهلوی) به نگارش درآمده است، روزگاری که یانکی ها، زیر سایه رژیم پهلوی، در این کشور ترکتازی کرده و آن را خانه ییلاقی خود به شمار می آوردند.

این روزها که یک بار دیگر پچ پچ ها و اظهار فضل هایی در باره تجدید رابطه با آمریکا شنیده می شود، مرور چنین اسنادی که تعداد آن ها کم هم نیست، شاید مفید به فایده باشد. 

و چه زیبا فرمود، پیرِ سفر کرده این امت که «آن ها که خواب آمریکا را می بینند، خدا بیدارشان کند»:

تاریخ گزارش:12/9/53
منبع:7033
موضوع: مدرسه عالي دخترانه دماوند
در مدرسه عالي دخترانه دماوند واقع در خيابان شاه‌آباد انتهاي خيابان باغ سپهسالار كه اغلب استادان اين مدرسه خارجي ميباشند يكي از استادان كه ميگويند تبعه كشور آمريكا ميباشد و در سال سوم تدريس مينمايد بنام آقاي گوردون كه زبان انگليسي تدريس ميكند مرتباً با دانشويان كه همگي دختر ميباشند وارد بحث شده و پيشرفت هاي كشور ايران را با نوعي تمسخر بر زبان آورده وسعي ميكند دانشجويان را با تحقير بخصوص در مورد ترقيات كشور تحريك نمياد و دانشجويان را نيز تا حد امكان ناراحت ميكند به طوري كه در روز تأسيس نيروي دريائي شاهنشاهي كه جشن گرفته شد دانشجويان يك كشتي كاغذي درست ميكنند و استاد مذكور به آن ها اظهار داشته كه كشتي‌هاي نيروي دريائي ايران مانند اين كشتي كاغذي است و اين كشور آمريكا است كه ايران را به اين مقام رسانيده و هرچه ايران دارد از ما امريكائي ها دارد. نامبرده با اظهار چنين مطالبي دانشجويان را تحقير و آن ها را بشدت ناراحت كرده است و باعث جنجال و تحريك در كلاس گرديده است و اين سخنان خود را هر روز تكرار مينمايد.
نظريه سه‌شنبه : رسيدگي بگزارش فوق بنحو مقتضي ضروريست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
۱۲۵
۵۳
خاک بر سر این دانشجوها که همون جا دهنشو با مشت آسفالت نکردن.
پاسخ
یک زن ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
۱۰۷
۶۴
کاری نداره باتی پا بندازینش بیرون نیازی نداریم چنین آدمهایی توکشورمون باشن مملکت استادزیادداره که یکی ازیکی بهتره .
پاسخ
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
گرامی، به تاریخ سند نگاه کن بعد نظر بزار.
خانم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
۸۲
۱
دوستان تاریخ سند رو نکاه کنید مال سال 53 هستش نه الان!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها