کد خبر: ۱۱۲۴۹۰
زمان انتشار: ۰۰:۰۴     ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
عضوکمیسیون امنیت‌ملی مجلس در گفتگو با ۵۹۸ عنوان داشت:
این سفر یک اقدام هوشمندانه آقای احمدی نژاد در یک موقعیت حساس و فوق العاده بود که در این سفر رئیس جمهوری ایران توانستند هم از موضع رئیس جنبش عدم تعهد استفاده کنند و هم به عنوان یک کشور تاثیر گذار جهان اسلام نقش آفرینی کنند./ آمریکا تلاش می کند تا که ما را از مسیرمان منحرف کنند و اهداف یدکی را با آدرسهای غلط نشان ما دهند که الحمدالله مقام معظم رهبری هوشمندانه هدایت کردند و مردم هم به درستی مسیر صحیح را شناخته اند که اینها حاصل صبر و پشتکار و ایستادگی در موضع حق بوده است.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، عباسعلی منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی 598 در خصوص دستاوردهای سفر رئیس جمهوری ایران به مصر اظهار داشت: این سفر یک اقدام هوشمندانه وزارت امور خارجه و مجموعه دولت آقای احمدی نژاد در یک موقعیت حساس و فوق العاده بود که در این سفر رئیس جمهوری ایران توانستند هم از موضع رئیس جنبش عدم تعهد استفاده کنند و هم به عنوان یک کشور تاثیر گذار جهان اسلام نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم آران و بیدگل و کاشان در مجلس شورای اسلامی افزود: به علت نقش بی بدلیل و تاثیر گذار ایران و مصر در منطقه و نیز موقعیت استراتژیک و تمدنی این دو کشور می تواند هم در حوزه منطقه ای و بین المللی و همچنین در میان کشورهای جهان اسلام تاثیر گذار باشد و آقای احمدی نژاد از این فرصت به خوبی استفاده کردند و در طول سفرشان یه مصر نشست های خوبی هم داشتند.



دکتر عباسعلی منصوری گفت: دستگاه دیپلماسی ما هر چه قدر از این دست سفرها و جلسات را در دستور کار قرار دهد در حقیقت ما توانسته ایم از موقعیت جمهوری اسلامی ایران و از موقعیت ریاست جنبش عدم تعهد خوب استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به سخنان شیخ الازهر مصر در خصوص محکومیت هرگونه تجاوز به ایران بیان داشتند: وقتی مذاکرات و گفتگوها شکل گرفت و پای مذاکره نشستیم خیلی از مواضع می تواند تغییر پیدا کند و این سخنان شیخ الازهر مصر در حمایت از ایران بیان خوبی بود که اینها همه حاصل نشست ها و گفتگو ها و مذاکراتی است که انجام دادیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر مبنای دکترین و چارچوبی گفتگو می کرد که بر گرفته از حق بود و ممکن است که پذیرفتن حق طولانی تر شود اما به طور قطع و یقین حق حاکمیت پیدا می کند و پیروز می شود بنابراین ما الان شاهد هستیم که آمریکا با جابجایی و بازی در مواضعش سعی کرده آن مواردی که ما همواره به آن پافشاری می کردیم و اعتقاد داشتیم در ظاهر سوق پیدا کند، که البته آنها خیلی تلاش کردند که ما را از مسیرها منحرفمان کنند و اهداف یدکی را با آدرسهای غلط نشان ما دهند که الحمدالله مقام معظم رهبری هوشمندانه هدایت کردند و مردم هم به درستی مسیر صحیح را شناخته اند که اینها حاصل صبر و پشتکار و ایستادگی در موضع حق بوده است.

وی گفت: به قطع یقین آمریکا اگر امروز هم از مواضعش عدول نکند آینده این چنین خواهد شد و ما نشان داده ایم که هر وقت روی مواضعمان ایستادگی کنیم آنها مجبورند که عقب نشینی کنند که این را در دفاع مقدس و موارد مختلفی در سه دهه اخیر هم تجربه کردیم.
 
ایشان همچنین با اشاره به حذف پیش شرط کناره گیری بشار اسد از لیست مخالفان و معارضین سوریه اظهار نمود: حذف این پیش شرط یکی از پیشرفتها و موفقیتهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران بود که همواره براین قضیه تاکید داشت و مجموع تلاش های ایران و همچنین ایستادگی های بشار اسد در سوریه و بسیج مردمی سوریه بسیار تاثیر گذار بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۵۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۷
۲۰
http://entekhab-e-92.blogfa.com/
پاسخ
آرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
۲
۱
پایگاه 598قابل ذکر است که آقای منصوری نماینده آران وبیدگل وکاشان می باشند.لطفا تصحیح فرمایید.
پاسخ
آرین فر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
۴
۲
تحیلیل هوشمندانه منصفانه و مناسبی بود جز این نیز از اقای منصوری انتظار نمی رفت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
۵۴
۵۸
درود بر احمدی نژاد. سرباز ولایت
پاسخ
sharmandeh
UNITED STATES
۱۴:۴۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
۱۶
۳
این سفر یک اقدام هوشمندانه وزارت امور خارجه و مجموعه دولت آقای احمدی نژاد در یک موقعیت حساس و فوق العاده بود که در این سفر رئیس جمهوری ایران توانستند هم از موضع رئیس جنبش عدم تعهد استفاده کنند و هم به عنوان یک کشور تاثیر گذار جهان اسلام نقش آفرینی کنند.
شما و بقیه نمایندگان و قوه قضاییه هم که در آستانه این سفر خوب تئاتر ی اجرا کردید که اصلا در رسانه های خودی هم از این سفر و نتایج آن صحبتی نشه

اما در مورد آدرس غلط امریکا چرا از امریکا آدرس میخواهید یا میگیرید که بهتون غلط بده یا درست . اگه امریکا دشمنه که پس به آدرس هاشم

نباید اطمینان کرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها