کد خبر: ۱۱۲۳۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
۳۳ سال پیش در چنین روزی
امروز در سالروز واقعه سیاهکل گروهی از عناصر چپ بخصوص چریک های فدایی خلق در گنبد دست به آشوب زدند که این آشوب اعتراض مردم را در پی داشت . چریک های فدایی خلق در حمله به مردم از سلاح های سرد و گرم استفاده کرده و حتی به سمت مردم نارنجک نیز پرتاب کرده اند .

رخدادهای 19 بهمن 1358

چکیده

  • رهبر انقلاب امروز به مناسبت آغاز جشنهای یک هزار و چهارصدمین سالگرد هجرت پیامبراکرم و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع میهمانان خارجی و شخصیت های علمی و دینی و نویسندگان فرمودند : مستضعفین باید قیام کنند. مستضعفین همه بلاد، همه ممالک باید حق خودشان را با مشت محکم بگیرند. منتظر نباشند که آنها حق آنها را بدهند. مستکبرین حق کسی را نخواهند داد.
  • امام خمینی امروز همچنین در پیامی خطاب به خانواده های شهدا تاکید کردند : سلامت و صلح جهان بسته به انقراض مستکبرین است؛ و تا این سلطه‎طلبان بی‎فرهنگ در زمین هستند، مستضعفین به ارث خود که خدای تعالی به آنها عنایت فرموده است نمی‎رسند.
  • حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشتند : آنوقتی که اقتصاد ما ، تقسیم ثروت در میان روابط انسانی و حقوقی و اجتماعی ما وضعیت درونی و بیرونی ما همه و همه بشکلی که قرآن و اسلام بما دستور داده اند درآمد آنوقت میتوان با جرئت گفت که انقلاب اسلامی ایران به آخرین مراحل پیروزی خود رسیده است.
  • کورت والدهایم دبیرکل سازمان ملل متحد امشب گفت فکر میکنم که گروگانهای آمریکایی در ایران قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در هفتم مارس آزاد خواهند شد .
  • امروز در سالروز واقعه سیاهکل گروهی از عناصر چپ بخصوص چریک های فدایی خلق در گنبد دست به آشوب زدند که این آشوب اعتراض مردم را در پی داشت .
مستضعفین حق خود را با مشت محکم بگیرند

رهبر انقلاب امروز به مناسبت آغاز جشنهای یک هزار و چهارصدمین سالگرد هجرات پیامبراکرم و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع میهمانان خارجی و شخصیت های علمی و دینی و نویسندگان فرمودند : دیگر دنیا طوری نیست که ابرقدرتها هر چه بخواهند بکنند. مستضعفین باید قیام کنند. مستضعفین همه بلاد، همه ممالک باید حق خودشان را با مشت محکم بگیرند. منتظر نباشند که آنها حق آنها را بدهند. مستکبرین نخواهند حق کسی را داد.(1)

 

آیت الله خامنه ای: آنچه در داخل جامعه ما و امت ما امروز عیب بزرگ ما محسوب میشود و زمینه ای برای دخالتهای خصمانه دشمنان بیرون از مرز فراهم می سازد کدام است ؟ بنده میخواهم با جرئت اینرا بگویم که آنچه در میان ما امروز کم است و نسبت به یک امت انقلابی کمبود دارد تقوا است .
سلامت و صلح جهان به انقراض مستکبرین است

امام خمینی امروز همچنین در پیامی خطاب به خانواده های شهدا تاکید کردند : عموم مستضعفین باید به هم بپیوندند و ریشه فساد را از کشورهای خود قطع کنند. سلامت و صلح جهان بسته به انقراض مستکبرین است؛ و تا این سلطه‎طلبان بی‎فرهنگ در زمین هستند، مستضعفین به ارث خود که خدای تعالی به آنها عنایت فرموده است نمی‎رسند.(2)

وحدت را با شعارهای انحرافی از بین می برند

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشتند : دشمن میخواهد با شعارهای انحرافی وحدت را از بین ببرد . ایشان در خطبه اول نمازجمعه امروز تهران اظهار داشتند :آنچه که همه ما به روشنی آنرا می دانیم و حس میکنیم مسئله ضرورت تداوم انقلاب ما است ،انقلاب ما با پیروزی بر شاه ، با پیروزی بر رژیم و نظام پادشاهی پایان نگرفته است ، انقلاب ما وقتی مراحل نهایی خود را خواهد گذرانید که امت مسلمان موفقیت پیدا کند که یک نظام کاملا قرآنی را سرکار بیاورد .

آیت الله خامنه ای ادامه دادند : آنوقتی که اقتصاد ما ، تقسیم ثروت در میان روابط انسانی و حقوقی و اجتماعی ما وضعیت درونی و بیرونی ما همه و همه بشکلی که قرآن و اسلام بما دستور داده اند درآمد آنوقت میتوان با جرئت گفت که انقلاب اسلامی ایران به آخرین مراحل پیروزی خود رسیده است.

عیب ما چیست ؟ /کمبود تقوا مشکل امت انقلابی ما است

ایشان اظهار داشتند : ما در دوران سازندگی هستیم باید هوشیارانه ، با دقت و وسواس کوچکترین و کمترین عیوب داخلی خود را ببینیم و از آن اغماض نکنیم ، عیب ما چیست؟ اگر ندانیم آنرا علاج نخواهیم کرد آنچه در داخل جامعه ما و امت ما امروز عیب بزرگ ما محسوب میشود و زمینه ای برای دخالتهای خصمانه دشمنان بیرون از مرز فراهم می سازد کدام است ؟ بنده میخواهم با جرئت اینرا بگویم که آنچه در میان ما امروز کم است و نسبت به یک امت انقلابی کمبود دارد تقوا است .

آیت الله خامنه ای اینگونه ادامه دادند «ضعف اخلاقی مردم انقلاب کرده آزمایش داده ایران در خودپرستی ها و خود محوری ها است بسیاری از زمینه های فساد را همین خود محوری ها و خودپرستی ها بوجود می آورد »

کورت والدهایم دبیرکل سازمان ملل متحد امشب گفت فکر میکنم که گروگانهای آمریکایی در ایران قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در هفتم مارس آزاد خواهند شد . وی گفت : بنی صدر رئیس جمهور ایران در حال انجام ترتیباتی برای آزادی گروگانها است .

احتکار کردن دلیل عدم وجود ایثار است

ایشان اظهار داشتند : مردم ما با اینکه انقلاب کرده اند در مواردی غافل از ایثار می شوند ، احتکار کردن دلیل عدم وجود ایثار است ، افزودن ، افزون خریدن ، افزون خواستن ، افزون خوردن ، جمع کردن ، حرص زدن دلیل بر نبودن ایثار است ، مقامات را از دست یکدیگر قاپیدن ، به دنبال مقامات رفتن فرهنگ گذشته نظام طاغوتی را همچنان در عمل زنده نگه داشتن دلیل بر کمبود ایثار است ، ملت ما لازم دارد که این ایثار را هر چه بیشتر و قوی تر داشته باشد . (3)

والدهایم : گروگانها پیش از انتخابات مجلس آزاد می شوند

کورت والدهایم دبیرکل سازمان ملل متحد امشب گفت فکر میکنم که گروگانهای آمریکایی در ایران قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در هفتم مارس آزاد خواهند شد . وی گفت : بنی صدر رئیس جمهور ایران در حال انجام ترتیباتی برای آزادی گروگانها است . (4)

آشوب در سالگرد سیاهکل

امروز در سالروز واقعه سیاهکل گروهی از عناصر چپ بخصوص چریک های فدایی خلق در گنبد دست به آشوب زدند که این آشوب اعتراض مردم را در پی داشت . چریک های فدایی خلق در حمله به مردم از سلاح های سرد و گرم استفاده کرده و حتی به سمت مردم نارنجک نیز پرتاب کرده اند . در حال حاضر صدای تیراندازی های پراکنده ای از شهر گنبد به گوش میرسد . (5)

پی نوشت :

1- صحیفه امام ، جلد 12، صفحه 143

2- صحیفه امام ، جلد 12، صفحه 144

3- جمهوری اسلامی ، 20بهمن 1358، صفحه 10

4- جمهوری اسلامی ، 20بهمن 1358، صفحه 2

5- جمهوری اسلامی ، 20بهمن 1358، صفحه 4

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها