کد خبر: ۱۱۲۲۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال خبر داد: «بعد از بازی ایران و لبنان بحث تبانی لبنان و قطر از سوی ایران پیگیری می شود.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ حسینی در واکنش به آشکار شدن ماجرای تبانی میان تیم های ملی لبنان و قطر در چهارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی برزیل، اظهار داشت: «در صورت طرح دعوی باید مدارک و مستندات قوی داشت در غیر اینصورت فیفا ما را محکوم می کند.»


وی  كه با شبكه خبر گفتگو مي كرد، افزود: «با این حال این موضوع قابل پیگیری است و بعد از بازی ایران و لبنان درباره آن با سرمربی تیم ملی صحبت شده و تصمیم نهایی اتخاذ می شود.»


مطبوعات ورزشی لبنان با اشاره به اثبات تبانی برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور در دیدار با قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 برزیل، از محرومیت مادام العمر تعدادی از آن‌ها خبر دادند.


در هر دو دیدار تیم های ملی لبنان و قطر، تیم لبنان با نتیجه 1-0 شکست خورد تا قطر با همین دو برد و یک مساوی 7 امتیازی شود و همراه با ایران و کره جنوبی شانس صعود داشته باشد.


موضوع تبانی برخی از بازیکنان لبنان با قطر ابتدا در حد شایعه منتشر شد، اما وزارت ورزش و جوانان لبنان به جای آن که از مدعیان بخواهد سند و مدرک رو کنند، خود دست به کار شد و با تشکیل کمیته حقیقت یاب موضوع را بررسی و با خاطیان برخورد کرد.


محمود علی، یکی از بازیکنان کلیدی لبنان بود که با محرومیت مواجه شده است.


تئو بوکر، سرمربی آلمانی تیم لبنان که به نظر می‌رسد از ماجرا خبر داشته، با ابراز تاسف از این موضوع، خواستار بازنگری در حکم محرومیت خاطیان شد و گفت: «آن‌ها به خاطر سن و سال پایین و بی تجربه بودن خطا کرده‌اند و باید یک فرصت دوباره به آن‌ها داده شود.»


فادی زریقات رییس اردنی کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا اعلام کرد پرونده تبانی تعدادی از بازیکنان تیم ملی لبنان با قطر را به فیفا ارسال خواهد کرد.

 

كي روش نيز در كنفرانس خبري ديروزش تلويحا به موضوع تباني تيم هاي لبنان و قطر اشاره كرده بود.


برخي معتقدند فيفا كه در بحث تقلب قطر براي گرفتن ميزباني جام جهاني كاري صورت نداد، چطور مي خواهد در اين خصوص تصميمي به ضرر قطر بگيرد. گويا دلارهاي نفتي شمشيري تيزتر از حقايق براي فيفا است.


گفتني است، تیم ملی لبنان قبل از سفر به ایران برای بازی روز چهارشنبه با تیم کشورمان، به مدت سه هفته میهمان قطر بود و در این کشور اردو زده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها