کد خبر: ۱۱۱۹۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
دیگر ورزشها - فینال دوی 100 متر بازیهای المپیک، کوتاه ترین و پرهیجان ترین رقابت ورزشی دنیا محسوب می شود. حال فکرش را بکنید اگر هنگام شروع این مسابقه که چند میلیارد تماشاچی دارد، کسی کارشکنی کند، چه خواهد شد. این تصور نه چندان خوشایند برای علاقه مندان به ورزش می رفت که در بازیهای المپیک لندن، کار دست دوندگان و مسئولان برگزاری رقابتها دهد.

به گزارش 598 به نقل از خبرآنلاین ؛ تماشاگر انگلیسی لحظاتی پیش از آغاز فینال دوی 100 متر المپیک یک بطری پلاستیکی به سمت دوندگان پرتاب کرد و با سر دادن شعارهایی علیه یوسین بولت، آرزو داشت که رقیبش یوهان بلیک قهرمان بازی ها شود. بی بی سی در این باره می نویسد: البته این حادثه بخیر گذشت و بطری پشت دوندگان افتاد و خللی در برگزاری رقابت بوجود نیامد، اما مشکل این بود که بلافاصله ماموران امنیتی اقدام به دستگیری این فرد کردند و این مسئله باعث شد تماشاگران اطراف این مرد، فینال 10 ثانیه ای المپیک را از دست بدهند. حالا با گذشت حدود پنج ماه از این ماجرا، دادگاهی در انگلیس این تماشاگرنما را محاکمه کرده است.
دادگاه بدوی بریتانیا "تیمز اشلی گیل وب" 34 ساله از نورث یورکشایر را مجرم شناخت ویک مجازات 8 هفته ای برای او تعیین کرد. اتهام وارده به او نیز شعار علیه یوسین بولت و برهم زدن نظمعمومی در حین برگزاری بازیها اعلام شده است.
قاضی این پرونده در جلسه دادگاه خطاب به گیل وب گفت: «قصد شما اخلال در مهمترینرویداد ورزشی بازیهای المپیک لندن و عملکرد یوسین بولت بوده است.لطمه ای که می خواستید به شروع این رقابت حساس بزنید، قابل توجه بوده است و خوشبختانه موفق نشدید. البته شما باعث شدید که برخی از تماشاگران نتوانند اینرقابت حساس را ببینند.»
یوسین بولت دونده جامائیکایی عنوان قهرمانی و مدال طلای ماده 100 متر را کسبکرد. او توانست مسیر مسابقه رادر عرض 9 ثانیه و 63 صدم ثانیه طی کند . پس ازبولت، "یوهان بلیک" از جامائیکا و "جاستین گاتلین" از آمریکا به خط پایانرسیدند. هیچکدام از این دوندگان هنگام شروع رقابت متوجه این اتفاق نشدند.شاهدان در جلسه دادگاه گفتند که گیل وب راهش را به زور به سمت صندلی های جایگاه ویژه استادیوم باز کرد و فریاد زد: «یوسین، تو باید ببازی و بلیک برنده می‌شود.»
او پس از دستگیری به بیرون استادیوم هدایت شد و ماموران به اداره پلیس منتقلش کردند. البته این مرد جسور به طور کلی منکر پرتاب بطری شده بود، اما آزمایش دی ان ای صورت گرفته بر روی بطری، نشان می داد آن در دستان گیل وب بوده است پیدا شد. پس از این ماجرا تماشاگر خاطی مدعی بود که چیزی از آن اتفاق به خاطر نمی آورد.وکلای گیل وب هم گفتند که او در زمان ارتکاب جرم از اختلال دو قطبی - نوعی افسردگی رنج می برده است.حال بنابر رای دادگاه گیل وب به مدت هشت هفته از ساعت 7 صبح تا 7 عصر به صورت الکترونیکی کنترل خواهد شد. او همچنین باید مبلغ هزار و پانصد پوند به عنوان جریمه پرداخت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها