کد خبر: ۱۱۱۸۸۲
زمان انتشار: ۰۸:۲۸     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان كه اين هفته را براي شركت در نشست قاهره در مصر سپري خواهد نمود روز گذشته از تمايل خود به بازديد از نوار غزه خبر داد.
به گزارش 598، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معا نوشت: وي در مصاحبه با شبكه خبري "الميادين" اظهار داشت كه به زودي از غزه ديدار خواهد كرد و گفت "آرزوي من بيش از اينهاست. آرزوي من رهايي كامل قدس شريف است."

رئيس جمهور در ادامه افزود "در صورتي كه هماهنگي هاي لازم انجام شود من به غزه خواهم رفت و با فلسطينيان ديدار خواهم نمود."

دكتر احمدي نژاد براي شركت در نشست سازمان همكاري اسلامي به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران به قاهره سفر كرده است.

در طول شش ماه گذشته روساي كشورهاي مالزي و قطر نيز از طريق مرز مصر به نوار غزه سفر كرده و با مقامات دولت حماس ديدار داشته اند.

احمدي نژاد در خصوص انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ايران يک حادثه بزرگ بود و اين انقلاببه جغرافيا، قوم خاص و حتي به يک سليقه يا مذهب خاص مرتبط نبوده است هر چند پايگاه اين انقلاب ملت مسلمان ايران است. انقلاب اسلامي ايران يک انقلاب عظيم انساني و بازگشت انسان ها به فطرت الهي و بازيابي هويت انساني است. خواسته هاي انقلاب اسلامي ايران همان خواسته هاي حقيقي انسان هاست. انسان به دنبال حقيقت،عدالت،کرامت،احترام،پيشرفت،آزادي و پاکي است که همه اين خواسته ها در سايه توحيد محقق مي شود. اين خواسته هاي ملت ايران بود. سي و چهار سال در اين مسير تلاش کرديم و با فراز و نشيب زيادي روبرو شديم. ما امروز ادعا نمي کنيم به همه اهداف خود رسيده ايم ولي در اين مسير تلاش مي کنيم. امروز مهم ترين مسئله انقلاب تاکيد داشتن بر اهداف انقلاب است. انقلاب اسلامي ايران براي حاکم کردن جمهوري خاص بر مردم رخ نداد. اين انقلاب براي پاسخگويي به حقوق اساسي مردم بود.

وي افزود: ما در حال تجربه هستيم و به پيش مي رويم. ايران در برخي از حوزه ها نظير بخش هاي علمي،صنعتي،عمران و بازسازي پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي داشته است و پيشرفت در بخشي از حوزه ها نيز کم بوده است. حسن انقلاب اسلامي ايران است که از داخل خود را ترميم و بازسازي مي کند.

احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش که به باور شما مهم ترين رويداد انقلاب اسلامي چيست؟گفت:همه مراحل انقلاب مهم است. انقلاب اسلامي ايران به  رهبري مردي الهي پيروز شد. امام راحل(ره) مردي از جنس انبيا بود. امام(ره) آمد و انسان ها را بيدار کرد و آنان را به فطرت خود بازگرداند. اگر کسي به خود بازگردد همه برايش زيبا مي شود. روزي که امام(ره) به ايران بازگشت روز بسيار به ياد ماندني و زيبايي بود. از ديگر زيبايي هاي مراحل اين انقلاب، لحظات پيروزي در دفاع مقدس و پيشرفت هاي علمي و تبديل شدن ايران به کشور هسته اي است. شادي زيبايي ارسال ماهواره ايران و موجود زنده به فضا توصيف شدني نيست. زيباتر از اين موضوعات زيبايي انساني است. زماني که به کشورهاي مختلف سفر مي کنيم، مي بينيم که ملت ها در حال بيدار شدن هستند. اين مسئله خيلي زيباست و مي بينيم اهداف اوليه انقلاب در حال جهاني شدن است. همه ملت ها خواهان آزادي،عدالت و کرامت هستند که بسيار زيباست.

دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان پيرامون بحران سوريه اظهارنظر كرد و گفت كه جنگ راه حل رفع بحران در آن كشور نيست و حل منازعه سوريه راه حل نظامي ندارد.

رئيس جمهور در اين مصاحبه طرفين منازعه را به گفتگو فراخواند و خواستار برگزاري انتخاباتي ملي در سوريه شد.

دكتر احمدي نژاد در ادامه افزود "جنگ راه حل اين بحران نيست... دولتي كه از طريق جنگ بخواهد حكومت كند كارش بسيار دشوار خواهد بود. نبايستي اجازه داد جنگي فرقه اي در سوريه به راه بيفتد."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها