کد خبر: ۱۱۱۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۷ فروردين ۱۳۹۰

شبکه ایران: برنامه شب گذشته «هفت» به نقد و بررسی «یکی از ما دو نفر» فیلم تازه تهیمنه میلانی اختصاص داشت. فیلمی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نه فقط یکی از ضعیف‌ترین آثار میلانی که یکی از ضعیف‌ترین آثار جشنواره بیست و نهم فجر بود. همان طور که پیش‌بینی می‌شد منتقد «هفت» یعنی فراستی هم به نقد صریح فیلم میلانی پرداخته و به درستی بر نقاط ضعف اثر اشاره کرد. در نقطه مقابل میلانی هم تا می‌توانست با توجیه‌های بی‌دلیل و سفسطه‌بازی سعی در اثبات این مساله داشته که فیلم بی نقصی ساخته است. بخش هایی از گفته‌های فراستی درباره «یکی از ما دو نفر» و توجیهات میلانی را در ادامه می‌خوانید:

ضعف فیلمنامه و شخصیت‌پردازی
فراستی: ضعف فیلمنامه و  شخصیت‌پردازی ضعیف «یکی از ما دو نفر» از جمله موضوعاتی هستند که باعث شده درام این فیلم به درستی شکل نگیرد. برای فهم این مشکل کافی است تمرکزی داشته‌باشیم بر رفتار شخصیت اول زن داستان و نوع رابطه اش با آدمها و تصمیمهایی که می گیرد. مساله این است که هیچ کدام از رفتارهای او با موقعیت اجتماعی و جایگاهی که دارد، نمی‌خواند.
میلانی: شما زنها را نمی‌شناسید و به همین خاطر فکر می‌کنید که رفتار او با موقعیت اجتماعی‌اش سازگار نیست. متاسفانه خانمهایی وجود داشته‌اند که دکتر بوده‌ اما فریب خورده‌اند.

یک فیلم شلخته
فراستی: متاسفانه «یکی از ما دو نفر» چه به لحاظ شخصیت‌پردازی چه به لحاظ روایت فیلمنامه و چه به لحاظ دراماتیک نشدن رویدادها اثر شلخته‌ای است که متاسفانه عدم استقبال کافی از آن نیز موید همین شلختگی است.
میلانی: استفاده از این واژه‌ها باعث می‌شود تا من کارگردان نتوانم با شما که منتقد هستید، یک ارتباط سازنده داشته باشم. این رویکرد شما جلو تاثیر گذاریتان را هم می‌گیرد و باعث می‌شود که نتوانید روی من یا حتی مخاطبی که برنامه را می‌بیند، تاثیر مثبتی بگذارید.

مشکلات متعدد فیلم
فراستی: شاید تصور شود که استفاده از واژه شلخته بیجا است اما این واژه نه تنها نکته منفی ندارد که این کلمه هم بی‌ادبانه نیست. «یکی از ما دو نفر» مشکلات متعددی داشته و بهترین واژه برای توصیف آن واژه شلخته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
خانم میلانی انواع تهمت ها را به نظام زد....کو با غیرتی در صداوسیما که عکس العمل نشان دهد به این برنامه؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها