کد خبر: ۱۱۱۳۱
زمان انتشار: ۲۰:۵۲     ۲۶ فروردين ۱۳۹۰
همزمان با گسترش اعتراضات ضد دولتی در عربستان سعودی، کاخ سفید بار دیگر نسبت به حمایت‌های بی‌دریغ امریکا از مقامات ریاض تاکید کرده است.
به گزارش جام نیوز ، تامی ویتور، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا روز گذشته از دیدار و گفت‌‌وگوی تام دانیلون، مشاور امنیت ملی امریکا با ملک عبدالله پادشاه عربستان در پایتخت این کشور، ریاض خبر داد.
ویتور، ضمن مثبت و فراگیر ارزیابی کردن این دیدار اعلام کرد، در این گفت‌وگو دو طرف بر اهمیت مناسبات ریشه‌دار واشنگتن - ریاض با پیشینه تاریخی و بر پایه منافع مشترک، تاکید کرده‌اند.
خبرگزاری رسمی سعودی نیز گزارش داده است که مشاور امنیت ملی امریکا در دیدار با ملک عبدالله، حامل نامه‌ای از سوی رئیس جمهور آن کشور برای پادشاه عربستان بوده است.
سفر دانیلون به ریاض، تنها چندی پس از سفر رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا به عربستان سعودی و دیدار وی با مقامات این کشور، صورت گرفته است.
گفتنی است، امریکا سال گذشته میلادی (2010) انعقاد بزرگ‌ترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ این کشور را با عربستان سعودی به ارزش بیش از 60 میلیارد دلار اعلام کرده بود.
ویتور همچنین روز چهارشنبه در ادامه سخنان خود از دیدار مشاور عالی اوباما با "شیخ محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد امیرنشین ابوظبی کشور امارت متحده عربی در همین روز خبر داد.
سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا افزود، دو طرف در این دیدار با اشاره بر اهمیت منافع راهبردی مشترک دو کشور در منطقه، بر ضرورت گسترش همکاری‌های امارت متحده عربی و امریکا تاکید کردند.
ویتور در پایان اعلام کرد که مشاور عالی رئیس جمهور امریکا در این دیدار از ولیعهد امیرنشین ابوظبی برای دیدار با مقامات کاخ سفید در اواخر ماه آوریل دعوت کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها