کد خبر: ۱۱۱۱۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: تجربه دو سه عضو هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ به اندازه یک مربی نیست.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، فیروز کریمی در نشست خبری پیش از مسابقه با داماش اظهار داشت: بازی فوق‌العاده حساسی داریم به نظر من 6 تیم پایین جدول شرایط حساسی دارند و تیم‌هایی که بالاتر از این رده قرار گرفتند تا حدودی تکلیفشان مشخص است. بازی ما با داماش هم در این چرخه قرار دارد زیرا دست بر قضا تیم‌های پایین جدول با یکدیگر بازی دارند که نتیجه آنها تأثیر مستقیمی در سرنوشت این تیم‌ها دارند.

وی ادامه داد: ما در بازی‌ها اسماً میزبان هستیم و مبنا را بر این قرار داده‌ایم که بازی با داماش در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود و می‌خواهیم از شرایط میزبانی خود استفاده کنیم. سازمان لیگ هنوز به ما چیزی نگفته است البته می‌توان صبح روز یکشنبه هم مکان بازی را مشخص کرد. همه همدیگر را می‌شناسیم به همین دلیل بازی را در تختی به احتمال زیاد برگزار می‌کنیم.

کریمی با اشاره به وضعیت تیم داماش عنوان کرد: این تیم برخلاف نتایجی که گرفته و جایگاهی که در جدول دارد بسیار خوب بازی می‌کند. در بازی با پرسپولیس و مقابل چندین هزار تماشاگر به هیچ عنوان چهره یک تیم مغلوب را نداشت و به خاطر بدشانسی نتیجه نگرفت. در بازی با مس هم در شهر کرمان خوب بازی کرد و باید چند گل می‌زد.

سرمربی پیکان تصریح کرد: این اتفاقات حاشیه‌ای که برای داماش هم رخ داده است خیلی قابل توجه نیست. ما با تمام توان مقابل داماش بازی می‌کنیم زیرا داماش تمرینات منظم و هورمونی خوبی بین بازیکنانش دارد.

کریمی در مورد مصدومان تیم خود گفت: 4-5 بازیکن تأثیرگذار ما مصدوم هستند، ایمان مبعلی و میربزرگی هم جزو مصدومان هستند. در بازی قبل من نام چند بازیکن تیم را نمی‌دانستم و بر اساس اتفاقاتی که برای ما از نظر حقوقی، اخلاقی، حرفه‌ای و فیزیکی رخ داد روی نیمکت نشستم. برای بازی با داماش دو جلسه تمرین کردیم که به نسبت این 2جلسه تمرین پیشرفت هم کرده‌ایم. مطمئن باشید در بازی با داماش پیکان از نوع دیگری را خواهید دید. ما نقاط ضعف را پیدا کرده‌ایم و امیدوارم شرایط بدنی و آب و هوایی به ما اجازه بدهد که امتیاز کامل را بگیریم و همچنان امیدوارانه به روزهای آینده فکر کنیم.

سرمربی پیکان در مورد این که کی‌روش گفته است در لیگ برتر تمارض و وقت‌کشی زیادی است، گفت: کی‌روش درست گفته است وقت‌کشی زیادی در جریان بازی‌های لیگ دیده می‌شود البته این مسئله شامل تمام تیم‌ها نیست و باید برخی تیم‌ها را مستثنی کرد. اما این اتفاق که کار صحیحی هم نیست رخ می‌دهد، مربی تیم ملی و مربیان لیگ برتر باید حساس شوند، دستگاه حاکم بر فوتبال ما باید حساس شود. عدم توجه به این قضایا برای فوتبال ما مشکل‌ساز می‌شود.

وی افزود: در کشورهای عربی چنین رویه‌ای از قدیم وجود داشته که متأسفانه در حد کمتر در فوتبال ما هم رسوخ کرده است و متأسفانه شاهد چنین اتفاقاتی در فوتبال خودمان هستیم. فوتبالی که نتیجه‌گرا شده است، بنابراین اگر داماش لطف کند و سه امتیاز را به ما بدهد ما می‌گوییم آنها خیلی خوب و زیبا بازی کرده‌اند و حتی حاضریم بگویند که ما فوتبال کثیفی بازی کردیم و آنها زیبا بازی کرده‌اند. سه امتیاز مهم است. 

سرمربی پیکان تصریح کرد: شاهد بدعتی بدی در فوتبال هستیم و نظر کی‌روش هم محترم است اما ایشان باید بداند با همین لیگی که از آن انتقاد کرده 2بار به جام جهانی رفته‌ایم بدون آنکه کمترین استرسی داشته باشیم. در حال حاضر هم لیگ ما پیشرفت و پتانسیل خوبی دارد و امکانات باشگاه‌های ما بیشتر شده، بازیکنان و مربیان ما دستمزد تقریباً حرفه‌ای می‌گیرند.

فیروز کریمی با انتقاد از برخی قوانین من در آوردی در فوتبال ایران گفت: اگر لیگ ما کیفیت لازم را ندارد به خاطر برخی قوانین من درآوردی است که یکی از آنها همین سقوط 4.5 تیم به دسته یک است. همین قانون باعث شده کیفیت لیگ نسبت به سالهای گذشته پایین بیاید از هفته پنجم به بعد تیم‌ها تحت تأثیر این قانون قرار گرفته‌اند و این مسئله مشهود بود. یکسری تیم‌های بزرگ هم اسیر معضلاتی شده‌اند و برای امتیاز گیری بازی کرده‌اند. فوتبال ما نتیجه‌گرا شده و این مسئله حاشیه دارد. با این حال تمام توانمان این است که بازیکنان توانمندی در لیگ پرورش داده و آنها را تحویل ملی بدهیم.

کریمی با اشاره به بازی با استقلال عنوان کرد: من روز قبل از بازی با استقلال قرارداد بستم و هیچ تمرینی با پیکان نداشتم حتی قرار بود بازی با استقلال را از جایگاه ویژه تماشا کنم و تیم را آنالیز کنیم اما دیدیم صورت خوشی ندارد که تیم بدون مربی مقابل استقلال باشدو فقط مسئول تدارکات روی نیمکت حضور داشته باشد. بنابراین تصمیم گرفتیم ساکت الهامی روی نیمکت باشد و من هم از جایگاه بازی را تماشا کنم اما کارت مربیگری من زودتر از کارت الهامی صادر شد و من هم اسم بازیکنان را در بازی با استقلال به طور کامل نمی‌دانستم و این ریسک را قبول کردم و هدایت پیکان را برعهده گرفته‌ام. کارهم فوق‌العاده سخت و سنگین است.

سرمربی پیکان افزود: حتی مربی بدنساز هم در کنار ما نیست تا بدانیم میزان آمادگی بازیکنانمان چقدر است. حتی از کادر فنی قبلی هم کسی کنار ما نیست که میزان آمادگی بازیکنان را برایمان تشریح کند و ما در جریان این مسئله نیستیم. ما یا علی گفته‌ایم و جلو آمده‌ایم زیرا ملکیان مدیرعامل باشگاه و همچنین رئیس هیئت‌مدیره پیکان این مسئله را به من تکلیف کرده‌اند.

کریمی با انتقاد از قوانین تصویب شده عنوان کرد: برای تعیین تعداد تیم‌های سقوط کننده و یا برگزاری و یا عدم برگزاری جام حذفی باید به جای سازمان لیگ و هیئت رئیسه فدراسیون مجمع فدراسیون در این مورد تصمیم بگیرد زیرا هیئت رئیسه سازمان لیگ تجربه لازم را در این مورد ندارد. باید مربیان نقش بیشتری در فوتبال داشته باشند. این حق ماست. اگر هم نخواهند مربیانی از لیگ یک را در مجمع عمومی دخالت دهند. شرایط باید به گونه‌ای باشد که مربیان در فوتبال تأثیرگذار باشند و حداقل در مجمع عمومی فدراسیون اظهار نظر کنند. زیرا تجربه یک مربی بسیار بیشتر از دو سه عضو هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ است. نباید در سال جام جهانی چنین تصمیم غلطی گرفته می‌شد. آنها که تجربه لازم را ندارند چطور می‌خواهند تصمیم‌گیری‌های کلان برای فوتبال کنند. کم کردن تیم‌ها در سال جام جهانی اشتباه بود و نتیجه‌اش همین می‌شود که برخی تیم‌ها وقت‌کشی می‌کنند. اکثر شاگردان من مربیان لیگ شده‌اند. من همین جا می‌گویم اگر قرار باشد با یک تصمیم غلط پیکان دچار مشکل شود هرکاری که از دستم بر بیاید انجام می‌دهم بدون آنکه به فکر این باشم که این به نفع فوتبال کشور است یا خیر.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها