کد خبر: ۱۱۰۹۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
نماینده تهران با اشاره به شعارهای اخیر اصلاح‌طلبان مبنی بر گفت‌وگو و لزوم رعایت سعه صدر و حفظ منافع ملی، رفتارهای گذشته اصلاح طلبان را یادآوری کرد.

به گزارش 598، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به شعارها و اظهار‌نظر‌های اخیر برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر گفت‌وگو و لزوم رعایت سعه صدر در فضای سیاسی کشور اظهار داشت: با بازگشت به گذشته و مرور بر جریان پیروزی اصلاح‌طلبان که توانستند هم ریاست جمهوری و هم مجلس را در دست بگیرند، با بررسی جزئی می‌توان به این مسئله پی برد که آنها پایبند به تعامل، سعه صدر و تساهل و تسامح نبودند.

* مطبوعات دوران اصلاحات به یک دیکتاتوری مبدل شده بود 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه مطبوعات در دوران اصلاحات به یک دیکتاتوری مبدل شده بود، افزود: در دوران حاکمیت اصلاحات چنان دیکتاتوری در مطبوعات به وجود آمده بود که چنانچه فردی، از اصلاح‌طلبان، انتقادی داشت و یا تفکر آنها را مورد نقد قرار می‌داد، بلافاصله بوسیله روزنامه‌های زنجیره‌ای به بحران‌آفرینی و عدم درک پیام دوم خرداد متهم و قدرت نقد از منتقدان سلب می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر این دوستان به سوابق کاری و رفتاری خود باز گردند، درک می‌کنند که پایبند به چنین شعارهایی نیستند و نباید از دیگران نیز چنین توقع و انتظاری را داشته باشند.

حسینیان با اشاره به شعار اطلاح‌طلبان مبنی بر رعایت و حفظ منافع ملی تصریح کرد: شعار حفظ منافع ملی، شعار درستی است و همه باید به این اصل پایبند باشند و منافع ملی را در تمام زمینه‌ها در نظر بگیرید و منافع ملی را بر منافع جناحی و گروهی ترجیح دهند.

* شخص اوباما در فتنه 88 دل به سرنگونی نظام بسته بود

وی بیان اینکه فتنه 88 خسارات زیادی را در ابعاد مختلف به منافع ملی کشور وارد کرد، ادامه داد: در جریان فتنه 88 آمریکایی‌ها و شخص اوباما دل به این بسته بودند که نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون و به کشور آسیب برسانند، حال سؤال اینجاست آیا آنهایی که امروز شعار منافع ملی را سر می‌دهند در آن دوران توجه داشتند که غرب و آمریکا چه نقشه‌ای را برای ایران ترسیم کرده بود، آیا زمانی که به خیابان‌ها می‌ریختند و اموال همین مردم را به آتش می‌کشیدند، آن زمان پای منافع ملی در میان نبود و هیچ یک از این کارها محکوم نمی‌شد، اما امروز دم زدن از شعار رعایت و حفظ منافع ملی در سرلوحه قرار می‌گیرد‌.

* تحصن نمایندگان مجلس اصلاحات بر هم زدن وحدت ملی و به خطر انداختن منافع ملی نبود؟

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به تحصن نمایندگان در دوران اصلاحات اضافه کرد: آیا تحصن نمایندگان مجلس در مقابل زورگویی آمریکا که دائما ما را به حال تهدید نگه داشته بود، بر هم زدن وحدت ملی و به خطر انداختن منافع ملی نبود؟

حسینیان بیان داشت: بنابراین کسانی باید اینگونه‌ شعارها را مطرح ‌کنند که برای منافع ملی در مقابل منافع آمریکا و غرب ایستادند و از انقلاب خود حمایت کردند نه کسانی که به محض بالا بردن چوب دشمن، دست‌ها را بلند و خود را با تعلیق غنی‌سازی اورانیوم تسلیم آنها کردند.

* عاشقی سینه‌ چاک اصلاح‌طلبان در حفظ منافع ملی خیلی برای مردم قابل باور نیست

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان یادآور شد: اصلاح‌طلبان بدانند که دم زدن و عاشق سینه‌ چاک نشان دادن در حفظ و رعایت منافع ملی توسط آنها خیلی برای مردم قابل باور نیست و مردم با همه سختی‌هایی که تاکنون کشیده‌اند خودشان تکلیفشان را در حفظ منافع ملی می‌دانند و از آن محافظت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها