کد خبر: ۱۱۰۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۵ فروردين ۱۳۹۰
سخنگوی دولت ژاپن از دولت و مردم ایران به خاطر کمک به مردم آسیب‌دیده این کشور ناشی از زلزله و سونامی اخیر تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش «جهان صنعت»، ساتورو ساتو در گفت‌وگو با ایرنا در این‌باره اظهار داشت: دولت ایران لطف کرد و برخی از ضروریات لازم برای آسیب‌دیدگان را در اختیار ما گذاشت و حتی تاکید داشت که هر کاری که از دست ما برمی‌آید حاضر هستیم انجام دهیم که نهایت تشکر را از این همدردی و محبت داریم.

وی روابط ایران و ژاپن را برادرانه و حسنه توصیف کرد و افزود: در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم‌اکنون تعاملات گسترده‌ای میان دو کشور وجود دارد.

مرز رازی بازگشایی می‌شود

نماینده خوی از گشایش مرز زمینی رازی در استان آذربایجان غربی با حضور وزیران خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان در آغاز هفته آینده خبر داد.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با مهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مراسم روز شنبه در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود و در آن علاوه بر وزیران خارجه ترکیه و آذربایجان دیگر مقامات این کشورها نیز حضور خواهند داشت. وی گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس گمرک ایران نیز به احتمال قوی در این مراسم شرکت می‌کنند.

حسینی گفت: این سفر در راستای توسعه روابط اقتصادی سه کشور انجام می‌شود و از لحاظ گسترش روابط اقتصادی بین این کشورها موثر است. وی ادامه داد: داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه مغز اقتصادی این کشور است سیاست‌گذاری‌های اقتصادی ترکیه بر مبنای نظرات وزیر خارجه بوده و حرکت موفق اخیر ترکیه در چند سال گذشته مدیون نظریه‌پردازی‌های اوست بنابراین حضورش در آذربایجان غربی می‌تواند مغتنم باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها