کد خبر: ۱۱۰۷۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
کارشناس عالی وزارت امور خارجه : مهدی هاشمی در سفر خود به انگلیس به جای اینکه در جهت مصالح اسلام و انقلاب و وظایف محوله عمل نماید به ارتباط با عناصر ضد انقلاب پرداخت و آن ها را به جو سازی و فعالیت علیه نظام و رهبری ترغیب نموده است.

به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی بی باک، سایت هاشمی چند روزی است در راستای پوشش وسیع فعالیت های رئیس مجمع تشخیص طبق معمول سعی نموده با بزرگ نمایی و بازی با کلمات نگاه ها را بخود جلب کند. در آخرین دیدار هاشمی با اصحاب رسانه مسائل گوناگونی مطرح و وی پاسخگو بوده است از جمله مسئله رابطه وی با رهبری، اتهامات فرزندانش، تاکید مجدد وی بر اعتدال و دوری از افراط.

براین اساس در گفتگو با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی وزارت امور خارجه به بررسی برخی مسائل پرداختیم.

بی باک: آقای هاشمی چرا برای یافتن جایگاه اجتماعی مطلوب خود که به واسطه حمایت از سران فتنه و فرزندان خلافکارش تضعیف شده سعی دارد از رهبری هزینه کند؟


محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال گفت: قطعا تمام افرادی که به تبعیت از رهبری تاکید می کنند باید خود نیز در عمل به آن پایبند باشند.

البته نفس این تاکید و تبعیت از رهبری مثبت است مشروط به پایبندی عملی به آن.

وی به دیدگاه های متفاوت افراد اشاره نمود و اظهار داشت: ممکن است هر کسی حتی از دوستداران و پیروان ولایت دیدگاه متفاوتی داشته یا راه حل های متفاوتی برای مسائل قائل باشند. مهم این است که افراد در نهایت، نظر رهبری را برای خود حجت دانسته و به آن عمل کند.هر کسی چنین عمل کند می توان گفت در مسیر صحیحی قرار دارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر یکسان نبودن دیدگاه ها افزود: مقام معظم رهبری به همه ی اطلاعات دسترسی داشته و بر همه ی دستگاه ها اشراف دارند، طبیعتا با توجه به تجربه مدیریتی و فقاهتی، تصمیمات و نظرات ایشان صائب ترین نظرات است.

وی در تشریح دوستداران نظام گفت: اینکه نباید بین پیروان ولایت و دوستداران نظام اهانت یا دشمنی باشد و باید نقدهایی که صورت می گیرد محترمانه ، سازنده و دوستانه باشد حرف درستی است، اما مسئله این است که چه کسانی را می توانیم دوستان انقلاب و نیروهای درون نظام تلقی کنیم؟

دکترای علوم استراتژیک در ادامه افزود: طبیعتا فتنه گران و همه کسانی را که در سال 88 همسو با اسرائیل و آمریکا و تمام گروه های ضد انقلاب بودند و مورد حمایت آنان قرار گرفتند را نمی توان درون نظام تلقی کرد.

نفس دعوت به اعتدال امر مثبتی است.

قدیری ابیانه در تعریف اعتدال گفت: در انتخابات سال 88 اعتدال بدین معنا بود که کسانی که ادعای تقلب در انتخابات را دارند مطابق با قانون و با ذکر مستندات طرح شکایت نمایند و به نظر مراجع قانونی تمکین نمایند نه اینکه بگویند هیچ یک از روال و مراجع قانونی را قبول ندارم و فقط نظر منِ نامزد بایستی عملی شود، هر چند با ملاک های جمهوریت و اسلامیت نظام و با قوانین و منافع کشورمان مغایرت داشته باشد.

بی باک: منظور از "اعتدال" چیست؟

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در تشریح اعتدال و نقد محترمانه گفت: اعتدال یعنی التزام به قانون اساسی و برائت جستن از قانون شکنان، آشوبگران روز عاشورا و محکوم کردن فتنه 88 و نه خداجو نامیدن اهانت کنندگان به امام و رهبری و مطرح کردن طرح جمهوری ایرانی در مقابله با جمهوری اسلامی.

وی در اشاره به نامه آقای عسگراولادی ضمن تاکید بر احترام بالایی که برای ایشان قائل است اظهار داشت: در رابطه با نامه آقای عسگراولادی در آنجا که موسوی و کروبی را راس فتنه ندانسته اند، اگر منظور ایشان این بوده که راس فتنه یعنی برنامه ریزان، هدایت کنندگان و حمایت کنندگان و تامین کنندگان مالی آمریکا و اسرائیل و انگلیس بوده اند و موسوی و کروبی و امثالهم پیاده کنندگان طرح های دشمنان ملت ایران بوده اند، این برداشت امر دیگری است. البته این موضوع چیزی از جرم آنها نمی کاهد.

وی افزود: بنده معتقدم موسوی و کروبی با علم و آگاهی علیه انقلاب اسلامی با دشمن همصدا و همراه شده و خود را در اختیار آنها گذاشتند.


قدیری ابیانه، موساد و CIA و اینتلیجنت سرویس را عامل و راس توطئه در ترور دانشمندان هسته ای معرفی کرد و تصریح کرد: افرادی که در نصب بمب به ماشین دانشمندان هسته ای ما اقدام کردند هم راس توطئه نبودند و فقط مزدبگیران خودفروخته ای بودند که در مسیر منافع غرب و بر علیه منافع ایران دست به جنایت زدند و ترورها را انجام دادند و لذا مستحق اعدامند.

وی افزود: اگر قرار باشد تقصیر را فقط بر گردن راس فتنه بدانیم پس ترور کنندگان دانشمندان هسته ای کشورمان را نیز باید تبرئه کنیم و نیز باید شمر را تطهیر و فقط یزید را محکوم کنیم، چون دستور مقابله با خاندان امامت و به شهادت رساندن آنان را یزید صادر کرد و پذیرفتن شمر را در جبهه خودی اعتدال تعریف نمائیم. البته خوشبختانه مردم ایران اینگونه نمی اندیشند.

دکترای علوم استراتژیک بیان داشت: کسانی که آگاهانه بر آتش فتنه دمیدند و یا در مقابل فتنه ای که اصل و اساس اسلام و نظام اسلامی را هدف قرار داده بود عامدانه سکوت یا مماشات کردند را نمی توان خودی نامید.

وی تاکید کرد: سران فتنه حتی اگر توبه کنند و عذر خواهی نمایند نمی توانند و نباید در مصادر امور قرار گیرند .

بی باک: برخی مسئولین می گویند اگر سران فتنه توبه کنند می توانند به آغوش نظام برگردد؟

وی در پاسخ گفت: هر کس توبه کند و از کرده خود واقعا پشیمان شود می تواند به آغوش نظام برگردد؛ اما نه به این معنی که به مصادر مدیریتی برگردد و یا از مجازات عمل خویش رهایی یابد و این توبه نفی حکم مجازات نیست.

قدیری ابیانه با تاکید بر عدم صلاحیت موسوی و کروبی در تصدی مدیریتها در نظام افزود: بنظر بنده حتی با توجه به ارتکاب چنین جرائمی، افراد صلاحیت حضور در دستگاههای حکومتی را هم ندارند.

بی باک: تکلیف جرم ها و اتهامات فرزندان هاشمی چیست؟


وی در پاسخ به این سوال با تاکید براینکه اگر کسی جرمی را مرتکب شد و با مقامات نسبتی داشته باشد باید کمتر شامل تخفیف شود، گفت: فرزندان هاشمی مثل فرزندان هر ایرانی دیگر مسئول اعمال خود هستند و نباید تفاوتی بین آن ها و مردم عادی در مقابل قانون باشد. تکلیف آن ها را باید قوه قضائیه تعیین کند زیرا مرجع تعیین صحت اتهامات قوه قضائیه است.

بی باک: دلیل عدم برائت آقای هاشمی از اعمال فرزندانش یا عدم پذیرش آن چیست؟

وی در این باره گفت: این نقطه ضعفی است که باید خود ایشان در باره آن توضیح دهند. ساختگی خواندن نوار ویدئویی را هر چند می توان نوع غیر مستقیمی از برائت ارزیابی کرد ولی چنین ادعایی هیچکس را قانع نکرد. نوار به نظر بنده واقعی است و بر این باورم که خودشان هم می دانند که نوار واقعی است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در این باره گفت: دادستان موظف است به اتهامات رسیدگی کرده تحقیقات لازم را بنماید و نتایج آن را در اختیار قاضی قرار دهد. در نهایت قاضی است که در مورد وقوع جرم تصمیم می گیرد و همگان باید تسلیم نظر قاضی باشند.

وی اقدامات قوه قضائیه را قاطعانه دانست و افزود: دستگاه قضایی در رسیدگی به اتهام فرزندان هاشمی قاطعانه عمل می کند و نشانه آن زندانی بودن فائزه هاشمی و وثیقه سنگین مهدی هاشمی است.

قدیری ابیانه جرم امنیتی مهدی هاشمی را با توجه به اسناد و مدارک قطعی دانست و اظهار داشت: جرم مهدی هاشمی نسبت به دیگران سنگین تر است زیرا به عنوان مامور از طرف دانشگاه آزاد و با حقوق بیت المال به انگلستان سفر کرد.

وی با توجه به مکالمات ضبط شده، مهدی هاشمی را عامل ترغیب ضد انقلاب به فعالیت علیه نظام معرفی کرد و گفت: او به جای اینکه در جهت مصالح اسلام و انقلاب و وظایف محوله عمل نماید به ارتباط با عناصر ضد انقلاب پرداخته و آنها را به جو سازی و فعالیت علیه نظام ترغیب نموده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها