کد خبر: ۱۱۰۶۹۹
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
محسن هاشمي مي گويد هماهنگي شده بود كه وي در فهرست مشترك «اصولگرايان معتدل» و «اصلاح طلبان معتدل» در انتخابات مجلس نهم (اسفند 1390) باشد اما بنا به دلايلي اين تصميم به هم خورد.
به گزارش 598 کیهان نوشت: پسر ارشد هاشمي رفسنجاني كه پيش از اين رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت مترو بوده و اكنون به تعبير خودش حقوق بگير شهرداري است، در مصاحبه با تسنيم مي گويد: در انتخابات مجلس در ذهنم بود كه كانديدا شوم اما در آن زمان شرايط به گونه اي ديگر رقم خورد و نزديك ثبت نام انتخابات مجلس نهم- درست در هفته ثبت نام- سه اتفاق افتاد كه من احساس كردم اين علائمي است كه ما شركت نكنيم. يكي از آنها فيلتر كردن سايت هاشمي رفسنجاني درست در همان هفته ثبت نام بود. بعد از آن سايت ها مدعي شدند كه مديريت اين سايت با محسن هاشمي بوده است. در صورتي كه از نظر اجرايي من اصلا مديريت سايت را به عهده نداشتم. در زماني كه سايت شكل گرفته بود، من رئيس دفتر حاج آقا (آيت الله هاشمي رفسنجاني) بودم. در آن زمان، نامه اي به سامان دهي سايت ها نوشتم و در آن درخواستي داشتم؛ همه با استناد به همان نامه مي گفتند كه من مدير سايت هستم در همين دوران، اتفاق دومي هم افتاد كه همانا صدور حكم فائزه هاشمي در همان هفته آخر بود. البته اجراي اين حكم طول كشيد ولي درست نزديك انتخابات (هفته ثبت نام) حكم را علني كردند. در همان تاريخ پسر مهدي براي ديدن پدرش از خارج كشور به ايران آمده بود در فرودگاه پاسپورتش را گرفتند. همه اين علايم باعث شد تا احساس كنم كه شايد اين نظر من كه خوب است كه در انتخابات شركت كنم، اشتباه بوده و به همين دليل كانديدا نشدم.

وي درباره اينكه قرار بوده سرليست باشد، مي گويد بحث سرليستي مطرح نبود. گروه هايي كه قرار بود شركت كنند، صحبت هايي با بنده كرده بودند. اما اينكه من سرليست شوم، نمي خواهم تعريف از خودم كنم، اما بحث ها و هماهنگي هاي خوبي حتي با اصول گرايان معتدل تر مثل علي مطهري و اصلاح طلبان معتدل شده بود تا اگر بياييم در ليست قرار بگيريم ولي به دلايلي كه گفتم ديگر ثبت نام نكردم.

محسن هاشمي درباره اين سوال كه «آيا بايد منتظر ورود جدي تر شما به عرصه سياسي باشيم يا ترجيح مي دهيد به همين ميزان سابق، از دور دستي بر آتش داشته باشيد؟»، گفت: طبيعي است كه اگر فضا در جهت اعتدال باز شود علاقه براي حضور بيشتر مي شود. البته اين بدين معني نيست كه حتما بايد در انتخابات رياست جمهوري كانديدا بود. مي توان در يكي از طيف هاي فعال حضور داشت و در سمتي كه لازم بود خدمت كرد. حضور در انتخابات به عنوان كانديدا اصولا مقدماتي دارد كه معمولا بايد فراهم شود. اين طور نيست كه خودتان بخواهيد و كانديدا شويد.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره دارايي هاي خانواده خود اظهار داشت: مي شود گفت كه دارايي هاشمي رفسنجاني و خانواده نسبت به قبل از انقلاب حداقل بين 60 تا 80% بستگي به نوع قيمت گذاري كمتر شده است. اخيرا يكي از دارايي هاي مانده از قبل از انقلاب يعني زمين 1200مترمربعي با 8 آپارتمان آن در دزاشيب را به عنوان وثيقه براي آزادي مهدي گذاشته ايم. فكر مي كنم كه خداوند اين دارايي را كه از قبل از انقلاب خريداري شده بود و ايشان براي زندگي به بچه ها واگذار كرده بودند، خداوند براي رفع ظلمي كه به خانواده ما شد تا هم اكنون حفظ كرد. خداوند واقعا بزرگ است. اين ملك را پدر در سال 1353 مترمربعي 1000 تومان خريده بودند و بعد از نزديك به 40 سال با نظر و قدرت و كمك خداوند براي از بين بردن مكر ماكرين مورد استفاده قرار گرفت. واقعا خداوند بزرگ است كه اين ملك به نام فرزندان مي شود و براي آزادي مهدي از زندان هزينه مي شود.

اشاره محسن هاشمي به وثيقه 10 ميليارد توماني است كه براي آزادي موقت مهدي هاشمي از زندان به دادگاه ارائه شد.

محسن هاشمي به جرايم برادرش مهدي هاشمي مخصوصا جرايم مالي و امنيتي وي هيچ اشاره اي نكرد و توضيح نداد كه آيا به نظر ايشان، «خداوند بزرگ» آن زمين كذايي را براي حمايت از سوءاستفاده هاي مالي و آشوب و فتنه انگيزي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران براي آنها ذخيره فرموده است؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها