کد خبر: ۱۱۰۶۲۷
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
رئيس کميته داوران خطاب به مديرعامل باشگاه سپاهان گفت: مگر صحبت‌هايي که درباره تاج با من مطرح کرديد را رسانه‌اي کردم.
روز گذشته عليرضا رحيمي در گفت‌وگو با فارس اعتراض‌هايي نسبت به داوري در ليگ برتر انجام داد. فريدون اصفهانيان، رئيس کميته داوران امروز در واکنش به اين صحبت‌ها جوابيه‌اي به فارس ارسال کرد. در اين جوابيه آمده است:

در ابتدا بايد بگويم که بيشتر اعتراضات به داوري مربوط به تيم هاي بالاي جدول که براي قهرماني رقابت مي‌کنند، است و يا تيم‌هاي انتهاي جدول که براي ماندن در مسابقات ليگ برتر تلاش مي‌کنند، اما در خصوص مصاحبه مديرعامل سپاهان در مورد داوري هفته گذشته ليگ برتر، لازم است به برخي از ابهامات پاسخ داده شود که از آن جمله مي توان به سوال ايشان در مورد ديدن بازي است که بايد بگويم، در زمان برگزاري اين ديدار در راه تهران بودم و اصلا نمي‌توانستم بازي تيم سپاهان را ببينم و البته اگر هم امکان ديدن مسابقات از تلويزيون وجود داشت، به دليل اينکه بازي‌ها به طور همزمان پخش مي‌شوند، بايد 8 دستگاه تلويزيون داشته باشم تا تمامي بازي‌ها را ببينم که اين موضوع جاي بسي تامل دارد چون باز هم ممکن است صحنه اي از دست آدم خارج شود.

در رابطه با اينکه آيا شما مي دانيد ما با چه تيمي بازي داريم، لازم است متذکر شوم که دانستن يا ندانستن من چه تاثيري برروي قضاوت داور ديدار خواهد داشت و آيا کساني که برنامه مسابقات ليگ را تدوين مي کنند هم براي اعلام بازي‌ها نياز به برنامه مسابقات دارند، چراکه کميته داوران تنها داورهاي ليگ برتر را معرفي نمي‌کند و در هر هفته بالغ بر 200 مسابقه در رده هاي سني مختلف آقايان و بانوان برگزار مي شود که چينش داوري آنها هم برعهده کميته داوران است. پس چنانچه در روند برگزاري يک ديدار مشکلي به وجود بيايد، پس از ديدار و با ديدن فيلم و آناليز بازي‌هاست که مي‌توان به مشکل بوجود آمده پي برد و ما بارها اعلام کرده ايم که اگر تيمي به نحوه قضاوت داور مسابقه اعتراضي دارد به کميته داوران نامه نگاري کند تا به موضوع رسيدگي کنيم نه اينکه با انجام مصاحبه سرگشاده حرفشان را به ما اعلام کنند.

درباره سئوال سوم ايشان که چه داوراني را براي اين بازي در نظر گرفته ايد بايد بگويم؛ خالصانه به ايشان اعلام کردم "نمي دانم" به خاطر اينکه بنده اين صحبت ها را مراوده خصوصي فرض کرده ام. در غير اينصورت نيازي نبود حتي با ايشان صحبت کنم مگر زماني که در رابطه با حضور آقاي تاج ايشان با من صحبت کردند من آن را رسانه اي کردم؟ ضمن اينکه به رحيمي اعلام کرده ام برنامه اين هفته داوران را دپارتمان داوري به من نداده اند و اگر هم قرار باشد بنده اسامي داوران تيم ها را که براي بازي ها انتخاب شده اند حفظ مي کردم بايد اسامي هشت داور ليگ برتري و 16 کمک داور ليگ برتري و 8 داور چهارم که همزمان بازي داشته اند، داوران ليگ يک، فوتسال و ليگ هاي پايه را اعلام مي کردم.

در رابطه با اظهار نظر "ببينيد فدراسيون دست چه کساني افتاده است" بايد بگويم که يکي از اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون ها خود شما هستيد. پس اگر برنامه اي داريد چرا در جلسات هيئت رئيسه عنوان نمي کنيد و در رسانه ها و زماني که فکر مي کنيد البته به نظر خودتان به ضرر شما قضاوت شده، اظهار نظر مي کنيد و آيا اين اظهار نظر به خاطر به خطر افتادن موقعيت خود شما نيست که با اين مطالب فرافکني مي کنيد و عدم نتيجه گيري تيم سپاهان را با اين همه هزينه به حاشيه ببريد و به گردن ديگران بيندازيد.

در رابطه با اينکه آيا با اين وضعيت انتظار حضور در جام جهاني را داريم بايد بگويم که اين را بايد مردم از شما مديرعاملان سئوال کنند که در زمنيه توسعه فوتبال چه فعاليتي انجام داده ايد؟ چرا که تيم ملي حاصل بازيکنان ليگ برتر است که به طور مستقيم زير نظر باشگاه هايي چون باشگاه شما هستند. چه کساني را شما با فوتبال کشور معرفي کرده‌ايد، با اين همه هزينه که از بيت‌المال استفاده مي کنيد و براي خودتان موقعيت ايجاد مي کنيد و قراردادهاي آن چناني مي بنديد و حق‌الزحمه‌هاي بالايي که دريافت مي‌کنيد و پاداش‌هاي خوبي مي‌گيريد؛ چند بازيکن اصفهاني را در ترکيب خودتان داريد و بومي سازي کرده‌ايد؟ کدام مدرسه فوتبال را زده‌ايد و نتيجه گرفته‌ايد و بيشتر کار نمايشي انجام داده‌ايد و در محتوي خبري نيست. کدام آکادمي را تأسيس کرده و نتيجه گرفته ايد؟ اينها را مردم از شما مي خواهند بپرسند. پس بنابراين به حاشيه نرويد و به وظايف خود عمل کنيد. در رابطه با اينکه مي‌خواهيد فيلم بازي‌ها را تهيه و صحنه‌هايي که به ضرر شما قضاوت شده است را در بياوريد اعلام مي‌کنم شما بايد در طول سال‌هايي که براي سپاهان قضاوت شده را به تفکيک به نفع و به ضررش در بياوريد و مقايسه کنيد. ضمناً داوران هم مثل تيم‌ها مي‌خواهند با قضاوت درست خودشان برنده از زمين خارج شوند و اگر خدايي ناکرده اشتباه سهوي هم صورت مي گيرد که البته نبايد بگيرد اين هم در تمام جامعه فوتبال هست نه فقط در کشور ما و در آخر در رابطه با اظهار نظر آخرتان که مي دانيد از کجا چوب مي خوريد لطفا شفاف سازي کنيد و کلي گويي نکنيد و نهايتاً اينکه به گفته خودتان عمل کنيد و با گفته هاي خودتان تماشاگران و حتي بازيکنان و مربيانشان را هم سردرگم نکنيد. البته اگر حرفي براي اثبات گفته هايتان داشته باشيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها