کد خبر: ۱۱۰۵۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
علی خطیبی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش 598، علی خطیبی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری تسنیم درباره تاکید هاشمی رفسنجانی بر "برگزاری انتخاباتی با معیارهای بین‌المللی" اظهار داشت: این اصطلاح تا حدی برای نخبگان سیاسی و توده‌های مردم آشناست و همان حرف‌هایی است که شکست خوردگان سیاسی و اصحاب فتنه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم می‌زدند و کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند و خواستار نظارت مجامع بین‌المللی بر انتخابات شدند.

وی با اشاره به تجربه 34 ساله جمهوری اسلامی در برگزاری انتخابات گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، تمام انتخابات‌هایی که در جمهوری اسلامی برگزار شده آزاد بوده و هست و ما انتخابات غیر آزاد نداشتیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: همین آقایان که دم از انتخابات آزاد می‌زنند، در مناصب مختلف اعم از دولت و مجلس در جمهوری اسلامی با همین ساز و کار سر کار آمدند.

خطیبی با بیان اینکه دیگر کشورها باید در برگزاری انتخابات از جمهوری اسلامی الگو بگیرند، تصریح کرد: آقایان بیایند آزادی انتخابات در جمهوری اسلامی را با دیگر کشورها و حتی برخی کشورهای غربی مدعی دموکراسی تطبیق دهند.

وی افزود: منتقدین حکومت در هیچ کدام از کشورهای غربی که الگوی برخی سیاسیون ما هستند، آزادی عمل ندارند و همه افکار عمومی دنیا نوع برخورد حکومت آمریکا و انگلیس را با معترضان در جریان جلوگیری از جنبش وال استریت و اعتراضات مردمی در لندن دیدند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در مورد نیت افرادی که انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند، خاطر نشان کرد: نمی‌خواهم نیت‌خوانی کنم، اما فکر می‌کنم طرح انتخابات آزاد و انتخابات با معیارهای بین‌المللی از سوی این افراد، فرار رو به جلو است و آنها می‌خواهند از مردم انتقام بگیرند که چرا دیگر به آنها روی خوش نشان نمی‌دهند.

خطیبی افزود: این سیاسیون باید بپذیرند که مردم دیگر به آنها اقبال ندارند، پس دیگر به نحوه اجرای انتخابات اشکال نگیرند و قبول کنند که مردم دیگر آنها را از خود نمی‌دانند.

وی با اعلام اینکه مردم با هیچ کس عقد اخوت نمی‌بندند، اظهار داشت: مردم نشان دادند به هر کس در راستای آرمان‌های امام و انقلاب حرکت کند، اقبال دارند و به این افراد رای می‌دهند و هر کس که از این مسیر خارج شود دیگر به آن رای نمی‌دهند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در مورد اینکه آقای هاشمی دولت سازندگی را بهترین دولت معرفی می‌کند، گفت: اوج گرفتن شکاف طبقاتی از چه زمانی اوج گرفت؟ در دولت سازندگی آغاز شد؛ رانت خواری و ویژه خواری و تجمل گرایی نیز از همین دولت آقای هاشمی آغاز شد و مقام معظم رهبری بیشترین تذکر درباره تجمل گرایی را به دولت آقای هاشمی دادند.

خطیبی ادامه داد: مردم فشارهای اقتصادی در دولت سازندگی را از یاد نبرده‌اند؛ چه کسانی می‌گفتند که عده‌ای باید زیر چرخ توسعه له شوند تا کشور پیشرفت کند؟ آیا افراد نزدیک به کارگزاران قرار بود زیر این چرخ توسعه له شوند و یا مردم مستضعف که وارثان انقلاب هستند؛ وزیر کدام دولت گفته بود که زندگی در تهران باید آنقدر گران شود که فقط کسانی که توانایی مالی بالا دارند، بتوانند در آن زندگی کنند.

وی با اشاره به دور افتادگی برخی سیاسیون از مردم اظهار داشت: برخی سیاسیون در جزیره‌ای زندگی می‌کنند که آن جزیره تا محل زندگی مردم کیلومترها فاصله دارد و فقط عده‌ای متملق در نزدیکی آنها هستند و این افراد باعث دور افتادن بیشتر آنها از مردم می‌شوند و فکر می‌کنند که در بین مردم هم همان نظرات وجود دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در مورد مطرح کردن "بازگشت به اعتدال" از سوی آقای هاشمی عنوان داشت: اگر منظور آقایان عقب گرد برای پیشرفت و اعتلای خودشان است، مردم نمی‌پذیرند و هیچ برگشتی وجود ندارد.

خطیبی در پایان تصریح کرد: از مسئولان اجرایی کنونی توقع داریم که تدبیر بیشتری برای حل مشکلات مردم و به خصوص مشکلات اقتصادی داشته باشند؛ متاسفانه برخی بی‌تدبیری‌های دولت دهم در حل مشکلات، مردم را به یاد دولت سازندگی و اصلاحات می‌اندازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها