کد خبر: ۱۱۰۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
دانشگاهيان دانشگاه تهران در اعتراض به جنايت‌هاي آل‌سعود و آل‌خليفه تجمع خود را در صحن اين دانشگاه آغاز كردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، امروز (سه‏ شنبه) 23 بهمن پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام عليرضا پناهيان و سخنراني وي در دانشگاه تهران، دانشجويان و اساتيد و كارمندان دانشگاه تهران در اعتراض به كشتار مردم بحرين از سوي آل‌سعود و آل‌خليفه مقابل مقبره شهداي گمنام دانشگاه تهران تجمع خود را آغاز كردند.

تجمع‌كنندگان با سردادن شعارهاي "مرگ بر آمريكا "، "مرگ بر اسرائيل " و "مرگ بر آل‌سعود " نسبت به كشتار مردم بحرين توسط آل‌سعود و آل‌خليفه اعتراض كردند.

تجمع كنندگان در حمايت از مردم فلسطين پرچم اين كشور را به ابعاد ده‌ متر بر دستان خود حمل مي‌كنند و همچنين پرچم كشورهاي بحرين و مصر و تونس را در دست دارند.

در این تجمع  بیش از 300 نفر در مقابل سر در دانشگاه تهران حضور داشتند.

عليرضا پناهيان از اساتيد حوزه و دانشگاه پيش از تجمع دانشگاهيان دانشگاه تهران در مسجد دانشگاه تهران در سخناني با اشاره به اينكه مظلوميت مردم بحرين و عموماً مظلوميت مسلمانان جهان امري واضح است، گفت: بسياري از جوانان مي‌پرسند كه در دفاع از مظلومان جهان چه اقداماتي بايد انجام دهيم؟ مشخص است كه اگر كسي خونش به جوش آيد مطمئناً ضد ظالمان و ستمگران مي‌خروشيد و اگر مسلماني به اين خروش دست نزند از انسانيت خارج شده است.

پناهيان با اشاره به اينكه در حمايت از مظلومان جهان مي‌توانيم با نهضتي فراگير عمل كنيم، خاطرنشان كرد: امام‌خميني(ره) پيش از پيروزي انقلاب اسلامي راه باريكه‌اي را باز كردند و با بيانيه‌ها و اطلاعيه‌هاي خود مردم كشورمان را از ستم‌هاي رژيم طاغوت آگاه كردند و اكنون اين راه براي ما شاه‌راهي است كه با استفاده از اينترنت پيام خود را به جهانيان انتقال دهيم.

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصريح كرد: تك‌تك مسلمانان در حمايت از مظلومان جهان وظيفه‌اي برعهده دارند و بايد در يك روز از فعاليت خود وقتي را تعيين كنيم و به پيام‌رساني به مظلومان جهان اقدام كنيم.

وي در ادامه گفت: مردم كشورهاي اروپا كه در مقابل ظلم دولت‌مردان خود ساكت نشسته‌اند به همان اندازه مقصرند كه حاكمان سفاك آل‌سعود اكنون حتي به زنان در كشور بحرين رحم نمي‌كنند.

پناهيان تأكيد كرد: با خيزش‌هاي مردمي كه اكنون در منطقه رخ داده، عالي‌ترين فرصت براي مسلمانان پيش آمده تا حقانيت اسلامي را در جهان ثابت كنند و مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم كنند.

اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اكنون به راحتي مي‌توانيم با ابزارهايي كه در اختيار داريم به مردم كشورهاي مصر، تونس، ليبي، بحرين و ... اعلام كنيم كه چگونه يك انقلاب دزديده مي‌شود و يا به ثمر نمي‌رسد و يا به پيروزي مي‌رسد.

وي با تأكيد بر اينكه وجدان‌ها و فطرت‌ها در همه جاي دنيا بيدارند، خاطرنشان كرد: اقداماتي كه اكنون در كشور بحرين رخ مي‌دهد كافي است كه جريان استقلال آمريكا را به مخاطره بياندازد و سياست‌هاي اين كشور را از ميان ببرد اما متأسفانه تاكنون در اين خصوص اقدامي نكرده و در اين عرصه قدرتمندانه حركت نكرديم.

پناهيان با اشاره به اينكه اگر تظاهرات و راهپيمايي واجب‌ترين اقدام در قبال اين ستم‌ها بود اكنون خيابان‌هاي تهران مملو از جمعيت مي‌شد، تصريح كرد: اكنون بايد مسلمانان جهان به بيان حق بپردازند و خداوند متعال راضي نمي‌شود كه مومنانش به ظلم راضي شوند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه اكنون جمعي از جوانان براي تقويت جبهه مقابله با استكبارجهاني به آموختن زبان‌هاي عربي و انگليسي اقدام كرده‌اند، گفت: خانه‌هاي آل‌سعود عنكبوتي است و اكنون هيمنه رژيم‌صهيونيستي در هم شكسته است. تا سه سال گذشته چه كسي فكر مي‌كرد رژيم‌صهيونيستي شكست‌پذير خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه اكنون استكبارجهاني در كشور مصر سعي دارد تا انقلاب مردم اين كشور را بدزد، بيان داشت: ما وظيفه داريم تا به مردم بحرين پيام‌هايي بفرستيم كه قيام خود را ادامه دهيد و مطمئناً قطرات خون شما از ميان نخواهد رفت.

پناهيان با تأكيد بر اينكه ما بايد مردم بحرين را براي ادامه قيام تهييج كنيم، گفت: جمهوري اسلامي ايران بايد زمينه بين‌المللي ايجاد كند چون دشمنان كشورمان اعتقاد دارند كه فقط اكنون ايران اسلامي در منطقه باقي مانده كه بايد آن را شكست داد.

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: دانشجويان دانشگاه‌هاي غربي با سكوت خود در قبال كشتار مردم بي‌دفاع، همان قدر مقصرند كه اگر ما نيز در اين خصوص سكوت كنيم ننگ بر ما وارد است.

پناهيان با اشاره به اينكه در آستانه ظهور امام زمان(عج) تمامي مسلمانان جهان مسئولند، خاطرنشان كرد: اكنون بايد به كمك مردم مظلوم جهان بشتابيم و مطمئناً در اين خصوص روشن‌گري اثر بسياري خواهد داشت.

در پايان تجمع دانشگاهيان دانشگاه تهران در اعتراض به كشتار مردم بحرين توسط آل‌سعود و آل‌خليفه، بيانيه پاياني اين تجمع توسط ميرحاجي مسئول بسيج دانشجويي دانشكده ادبيات و علوم‌انساني دانشگاه تهران به شرح ذيل قرائت شد:

"و نريد ان نمن علي‌الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثين "

اين‌بار بانگ آزاي‌خواهي و نداي هل من ناصر ينصرني از حلقوم مردم مسلمان بحرين به گوش مي‌رسد. دوباره يزيديان زمان بر طبل‌هاي تو خالي ادعاي خويش مي‌كوبند و در تلاشند تا صداي حق و حقيقت در ميان هياهوهاي تبليغاتي به گوش جهانيان نرسد.

در اين ميان كشورهاي دست‌نشانده و مترسك غرب و آمريكا سرگرم بازي‌هاي احمقانه شده‌اند و در حالي قهقهه مستانه سر داده‌اند كه ادعاي مسلماني سر مي‌دهند و ديدگان سياه خود را بر خون‌هاي به ناحق ريخته شده مسلمانان بحرين بسته‌اند و آن سو‌تر سازماني با ادعاي دفاع از حقوق ملت‌ها همچنان نداي آزادي‌خواهي سر مي‌دهد ولي گوش‌هاي خود را بر فريادهاي مادران داغدار و خواهران گريان بحرين بسته است و نمي‌شنوند نداي آزادي‌خواهي مردمي را كه مظلومانه به خاك و خون كشيده مي‌شوند؛ هر چند، چه انتظار است از نهادهايي كه آغاز كارشان با مكر شيطان‌صفتان بوده است و در ادامه مسيرشان هدفي جز به خفت كشاندن كشورها نداشته‌اند.

بسيار دشوار است شنيدن فريادهايي كه از حلقوم به خون نشسته خواهران و برادرانمان بلند است و جانگداز است ديدن تلألو نور حقانيت در ميان سيلاب خون، ليكن با ديدگاني خون گريسته بر اين همه مظلوميت، گوش به فرمان جهادي ولي امرمان داريم تا با همه توان به پا خيزيم تا اين خواب خوش را بر شيطان‌صفتان و حراميان تلخ كنيم.

و اينك خطابمان به آل‌سعود و آل‌خليفه است:

اي مدعيان مسلماني و اي عاملان به اسلام آمريكايي، امروز مسلمانان جهان آغشته شدن دستان پليد شما به خون هزاران بيگناه را شاهدند و چه سنگين است اين داغ برادركشي براي مسلمانان و چه سخت است كه پول حجاج بيت‌الله‌الحرام و مدينه‌النبي سرب داغي شود در ميان پيكرهاي مقدس هم كيشانتان.

روي ديگر سخن با مسئولان آمريكايي، اروپايي و نهادهاي بين‌المللي است:

اي سردمداران كفر و نفاق آيا نمي‌بينيد خون‌هايي كه تاكنون به ناحق ريخته‌ايد و حقوقي كه با زور و تزوير از مظلومان عالم ستانده‌ايد پايه‌هاي حكومتتان را به لرزه درآورده است و آه مظلومان، بنيان‌هاي فكري شما را به چالش كشيده است، اكنون اندكي بينديشيد و به مردمان خود اجازه دهيد كه حقيقت عالم را آن‌گونه كه هست ببينند نه آن‌گونه كه شما برايشان ترسيم مي‌كنيد.

و حال روي سخنم با موحدان عالم است، اي پيروان ابراهيم و عيسي، اي فرزندان موسي، مي‌پنداريد كه آنچه امروز شاهد آن هستيم مسلمان‌كشي است. بلكه آن چيزي كه امروز در خاورميانه و شمال آفريقا به وقوع مي‌پيوندد آغاز نقشه پليد اهريمنان و شيطان‌پرستان براي حذف يگانه‌پرستان و آزادي‌خواهان حقيقي عالم است و وظيفه شماست كه در هر كجاي عالم اين نداي حقيقت و مظلوميت را مي‌شنويد به پا خيزيد و بر عليه بنيان‌هاي كفر و نفاق قيام كنيد و آرام ننشينيد.

اينك ما دانشجويان با اتكا بر قدرت لايزال الهي و تبعيت از آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي و بنيان‌هاي عظيم فكري خميني كبير(ره) و تبعيت از رهنمودهاي رهبري فرزانه انقلاب اسلامي حمايت قاطع خود را از قيام و انقلاب اسلامي ملت بحرين اعلام كرده و ضمن محكوم كردن نسل كشي فجيع در بحرين مطالبات خود را اعلام مي‌كنيم:

1- از دبيركل سازمان ملل و كميسارياي عالي حقوق بشر مي‌خواهيم ضمن به رسميت شناختن حق آزادي بيان و حقوق انساني مردم مسلمان بحرين كه همان حق انتخاب حاكمان خويش است نسل‌كشي آشكار دژخيمان آل‌خليفه و آل‌سعود را محكوم كنند.

2- ما دانشجويان و استادان دانشگاه تهران از سازمان ملل مي‌خواهيم با كنار گذاشتن تبعيض نسبت به احقاق حقوق مردم مسلمان بحرين اقدام كند.

3- از سازمان كنفرانس اسلامي درخواست مي‌شود نسبت به موضوع نسل‌كشي مردم مسلمان بحرين واكنش جدي و موثري از خود نشان دهد.

4- از شوراي امنيت سازمان ملل خواستاريم تا با كنار نهادن رويه هميشگي خود كه همانا تبعيض و دفاع از ظالم است، با رعايت عدالت ايفاي حقوق ملت مظلوم بحرين را در دستور كار آن شورا قرار دهد.

قابل ذکر است حاج سعید حدادیان با حضور در جمع دانشجویان گفت:«حضور و خروش امروز دانشجویان بهتر از حضور در مراسم روز عرفه در صحرای عرفات است.»

 

تجمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه تهران در حمايت از مردم بحرين
اقامه نماز ظهر و عصر توسط حجت الاسلام پناهيان در مسجد دانشگاه تهران پيش از شروع تجمع

تجمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه تهران در حمايت از مردم بحرين
تجمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه تهران در حمايت از مردم بحرين

تجمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه تهران در حمايت از مردم بحرين
تجمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه تهران در حمايت از مردم بحرين

مداحي سعيد حداديان در تجمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه تهران در حمايت از مردم بحرين

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
سلام بچه مسلمونا
یه کمپین بین المللی در حمایت از آدمای بی گناهی که تو منطقه مون، مخصوصا بحرین، دارن کشته میشن، مخصوصا بچه ها و زنان که واقعا داره بهشون ظلم میشه، راه افتاده
لطفا هر چه سریعتر به این سایت مراجعه کنید و نامه ای که خطاب به دبیر کل سازمان ملله امضا کنید تا نامه رسمیت پیدا کنه و خشونت ها متوقف شه
هنوز تعداد رای ها خیلی کمه


http://www.petitiononline.com/mod_perl/petition-sign.cgi?ssi2011

طبق حکم مراجع: بر همگان اعم از شیعه و سنی لازم است از ملت مظلوم بحرین به هر نحوی که می‌توانند حمایت کنند.
سهم شما حداقل یک امضاست.

پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها