کد خبر: ۱۱۰۳۵۶
زمان انتشار: ۲۰:۳۷     ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
با این آمار جذاب است که می توانیم امیدوار باشیم نگاه مردم به فوتبال تغییر می کند . البته اگر عادل فردوسی پور جای ثابتی برای این کیفیت "فنی " درنظر بگیرد.
سایت گل-شب گذشته‌ی عادل فردوسی‌پور برنامه‌ی 90 درحالی روی آنتن برد که بسیاری از هواداران فوتبال داخلی منتظر نقد اتفاقات دربی در این برنامه بودند.
گذشته از نقد داوری دربی که محمد فنائی قاضی آن بود، به نقد فنی دیدار دربی خواهیم رسید، نقدی که با تحلیل‌ مجید جلالی،انجام شد.
 جلالی با صحبت از آمار و ارقام تخصصی نشان داد برای گفته‌هایش سند دارد و نگاه او به مقوله‌ی نقد فنی نگاهی بی‌طرف و براساس علم روز دنیا است. هرچند این کارشناس فقط فرصت آن را یافت که دربی را در بعد پاس‌های رد و بدل شده و مالکیت توپ مورد ارزیابی قرار دهد، اما همین مجال کوتاه نیز برای او کافی بود تا نشان دهد جور دیگر باید.
 سرمربی اسبق تیم‌های پاس تهران و صبا باتری، که نام خود را به عنوان یکی از فاتحان لیگ برتر با پاس تهران در تاریخ این رقابت‌ها ثبت کرد، شب گذشته صحبتی از چرائی اتخاذ تصمیم‌های تاکتیکی از سوی مربیان دو تیم سرخ‌آبی به میان نیاورد و فقط به تحلیل تاکتیک‌های اتخاذ شده پرداخت.
نکته مهم ، استفاده کیفی از آمار و ارقام بود.
او قلعه‌نوئی را به دلیل رد و بدل کردن پاس‌هائی با عدم پیش‌روی (مرسوم به پاس‌های تک امتیازی) توسط بازیکنانش متهم به احتیاط نکرد و صحبت از تمرین ویژه‌ی این تیم بر روی حفظ توپ کرد اما به این نکته نیز اشاره کرد که برنامه‌ی تاکتیکی آبی‌پوشان همچنان ناقص است و باید پس از حفظ توپ بدون پیش‌روی که برای آرام‌سازی شرایط بازی است، برنامه‌ای برای تهاجم و زخم زدن به حریف نیز باشد که استقلال در دربی فاقد چنین برنامه‌ای بود.
مطرح شدن پارامترهائی نظیر پاس‌های بدون بازی، پاس‌های استثنائی، پاس‌های تک، دو و سه امتیازی، تعداد پاس‌های متوالی، متوسط تعداد پاس‌های یک تیم در دقیقه و مقایسه‌ی آمار دو تیم با آمارهای استاندارد بین المللی ترازویی با دقت بالا بود ؛ کاری که در بین همه کارشناسی های انجام شده برای فوتبال ایران ، زاویه متفاوتی را نشان داد.
با این آمار جذاب است که می توانیم امیدوار باشیم نگاه مردم به فوتبال تغییر می کند . البته اگر عادل فردوسی پور جای ثابتی برای این کیفیت "فنی " درنظر بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها