کد خبر: ۱۱۰۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
شعار و خواست انتخاباتي ریاست محترم جمهوری با ترفند برخی مدیران ارشد شرکت ملي صنايع مس ايران بصورت صوری عملي شد تا به نوعی افتخار (!) دور زدن مردم و دکتر احمدی نژاد در کارنامه این افراد ثبت گردد.

به گزارش سرویس اقتصادی بی باک، دکتر احمدي نژاد در ایام انتخابات رياست جمهوري و در راستاي سياست تمرکز زدايي دولت، طرح انتقال شرکت ملي صنايع مس ايران به استان کرمان را مطرح کرده و دستور پيگيري هاي لازم در اینباره را صادر نمودند اما برخی مدیران ارشد شرکت مس با عملی کردن ترفند خود، موفق به تخلف از این دستور گردیده تا موقعيت خود و پرسن مد نظرشان را در پايتخت حفظ کنند.

اگر به خيابان ولی عصر تهران کنار پارک ساعی مراجعه کنيد عملا اثری از دفتر مرکزي شرکت مس نيست زيرا آقایان دفتر مرکزی را تخليه و تابلویش را برداشته و دربش را هم قفل کردند تا به ظاهر به دستورات دولت محترم عمل نموده باشند.

 در نگاه اول هر ساده دلی فکر می کنند که دفتر شرکت مس طبق خواست و دستور ریاست محترم جمهوری به کرمان منتقل شده است امّا متاسفانه با اندکی تحقیق و تفحص متوجه خواهيد شد که  آقايان در ساختمان های مس  در وزراء 11، ساختمان شرکت سرمايه گذاری مس، ساختمان پرديس و ساختمان کانی مس وابسته به صندق بازنشستگی مس  مستقر شده اند.

خلاصه از آنجا که دل کندن از پایتخت برای برخی مدیران ارشد شرکت ملی صنایع مس بسیار دشوار و غیرقابل تحمل است، حضرات ترجیح دادند با یک ترفند هم رئیس جمهور و هم مردم و از همه مهمتر قشر کنجکاو خبرنگار را دور بزنند و  در نقاط ديگر شهر تهران پراکنده شوند و برای رفاه حال خود و خانواده شان تهران را ترک نکنند.

بعنوان مثال پرسنل دفتر خدمات بازرگانی مس به ساختمان کانی مس و معاونت منابع انساني به ساختمان مس در خيابان وزرا منتقل شده اند که حتي پيدا کردن شماره تماس آنها براي پرسنل شرکت مس هم دشوار شده است.

 مجريان زير مجموعه معاونت برنامه ريزي به دفاتر پيمانکارها منتقل شدند که اين عمل همراه با حرف و حديث های زيادی همراه است و آن اینکه  اولا مجري پروژه بايد در محل احداث پروژه حضور داشته باشد نه در تهران و ثانيا مجري بايد کار پيمانکار را در محل احداث طرح  زير نظر داشته باشد و در صورت مشاهد هرگونه اشتباهي آنرا مرتفع و با متخلفین برخورد نماييد نه اينکه در ساختمان پيمانکار ( دفتر تهران پيمانکار) باشد تا به نوعي  زير سلطه پيمانکار باشد.

البته از نظر کارشناسان شرکت مس، فوايد انتقال دفتر شرکت مس به استان هایی همچون کرمان ( که بزرگترين مجتمع توليد مس ايران در آن قرار دارد ) بقرارذيل می باشد:


1- مديران ارشد بيشتر با محيط کار و مشکلات آنها آشنا خواهند شد و ديگر نيازي به هزينه هاي اياب و ذهاب براي بازديدهاي ماهانه نمي باشد.

2- رفع عمده مشکلات پرسنل و کارمندان شرکت مس من الجمله عدم نياز مراجعه به تهران برای ملاقات با مدیران ارشد شرکت؛ لذا کليه کارمندان و پرسنل براي پيگيري مسائل و مشکلات کاري خود مي توانند با مديران ارشد براحتی ارتباط مستقيم برقرار نمايند.

3- کاهش روند اجراي پروژه ها باحضور مجريان در محل. زیرا همانطور که مي دانيد بسياري از پروژها بعد از گذشت 5 سال هنوز هم اجرايي نشده اند البته لازم بذکر است بعضی مجريان سالی يکبار هم به محل پروژه سر نمی زنند و در تهران به نوعی جا خوش کرده اند و متاسفانه به سوء استفاده از لابی های خود هر روز هم ارتقا منصب می یابند!

4- کاهش هزينه اياب و ذهاب هفتگي مجريان که فقط به صرف اينکه دفتر پروژه در تهران است به آنجا مي روند.

5-  تقاضاهای مکرر و متعدد سایر کارمندان و پرسنل شرکت ملی صنایع مس برای انتقال به دفاتر مرکزی در تهران کاهش می يابد.

حال جای تعجب دارد در حالیکه برخی از مدیران ارشد به هیچ وجه حاضر به دل کندن از تهران  نيستند، پس چرا دفتر شرکت ملی صنايع مس در تهران با آن عظمت را تعطيل می کنند! حداقل اجازه دهند تا همگی در آنجا بمانند و اين ساختمان با ارزش مورد استفاده قرار گيرد. آیا صرفا برای فریب افکار عمومی و احیانا فرار از فشارهای دولتمردان این تصمیم اتخاذ گردیده است؟!

اميدواريم که ریاست محترم جمهوری دستورات لازم را جهت بررسی و برخورد قاطع با تخلفات صورت گرفته توسط برخی مدیران این شرکت را صادر نمایند و نسبت به برخی از این افراد که عمدتا يک شبه ارتقا جایگاه یافته و به مسئولیت در چنین شرکت بزرگی رسیده اند، تذکرات لازم داده شود تا مدیران شرکت مس بدانند که آنها مجری دستورات دولت خدوم می باشند نه ارائه دهنده راهکار فرار از دستورات دولت و دور زدن خواسته های دولت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
متآسفانه تخلفات مسئولين شركت مس يكي دوتا نيست.از حقوقهاي چندين ميليوني حضرات گرفته تا اضافه كاريهاي صوري و ثبت كارت حضور وغياب كليه كاركنان در روزهاي پنج شنبه و جمعه عليرغم عدم حضور در محل كار شركت سرمايه گذاري مس در رفسنجان ,خلاصه همه اينها نمونه كوچكي از خلاف كاريها و به قول معروف بخور بخورهاي آقايان در اين شركت است.
يكي ديگر از شاهكارهاي اين مديران ,عدم حضور دائمي برخي مديران شركت در محل كارشان در رفسنجان و شهر سرچشمه است به طوري كه بايد هرروز ساعت 5 صبح راننده ها از سرچشمه و رفسنجان به كرمان عزيمت نموده و آقايان را با سلام و صلوات به محل مديريتشان!!آورده و دوباره عصر به منزل برگردانند .يعني به اندازه حقوق چند كارمند بايد خرج رفت و آمد اين مديران شود .چون حضرات حاضر نيستند در همان حوزه مسئوليتشان زندگي كنند!!!!!
كاش رييس جمهور محترم بازرسان ويژه و مورد اعتمادي را به اين شركت مي فرستادند تا جلوي اين همه حيف و ميل رابگيرند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
چند وقتی بود صدائی از این مجتمع پول ساز نبود ضمن تشکر . گذارش درجه یکی از ان تهیه فرمائید .
-----------------------
تمام تقارب حزب الله دغدغه سلامت حکومت است . حزب اللهی همان دیده بانی است که همدل و هماهنگ مشغول رصد جهن و کشور خویش .
------------------
باور کنید زنجیره شرکت مس چند وقتی بود بی صدا کار میکرد و در کشور من سکوت نشانه خیلی خبر هاست .
نه که انجا پول پارو میشود .
-------------
یا حق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها