کد خبر: ۱۱۰۲۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
کسانی که فکر می کنند با تغییر ریاست جمهوری یا هر نوع تغییر دیگر، شرایط جدیدی در ایران به وجود خواهد آمد و برای پیش برد اهداف سیاسی خود از آن بهره مند می شوند، بر اساس گفتمان برتر در نظام جمهوری اسلامی ایران و نگاه مقام معظم رهبری، به این هدف خود نمی رسند.
1+5 به دنبال ادامه مذاکرات بعد از تغییر ریاست جمهوری در ایران است زیرا انگار از دولت نهم و دهم آبی برای غربی ها گرم نشده است.

به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی بی باک، گروه 1+5 خواستار تعویق مذاکرات هسته ای با ایران شد. زمزمه هایی به گوش می رسد که عده ای در داخل کشور هم به دنبال این هستند که مذاکرات 1+5 بعد از انتخابات ریاست جمهوری انجام شود؟!


فعالیت های هسته ای ایران در دولت نهم و دهم بصورت جدی پیگیری شد و امروزه این حق هسته ای آنچنان در ایران نهادینه و درونی شده است که همه اقشار جامعه با هر سلیقه ای خواستار ادامه فعالیت های صلح آمیزهسته ای هستند که در این راه شهداء ارزشمندی را نیز تقدیم کرده ایم.

پیش از این منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با بی باک بیان کرده بود: گروه مذاکره کننده ایران گزینه تعلیق مذاکرات را چند سالی در دستور کار خود قرار داده، زمانی که ایران این کار را انجام دهد مطمئنا ۱+۵ هم سیاست مذاکره خود را تغییر خواهد داد زیرا به اندازه کافی زمان برای آنها وجود داشته که با گفتگو با ایران به نتیجه برسد.

عزت اله یوسفیان ملا رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در گفتگو با بی باک اظهار داشت: به طور کلی 1+5در طول مدت  مذاکراتش با ایران در اشتباه بوده است، و تصور می کرد که می تواند با مذاکرات سیاست کلی ایران را تغییر دهد، و اصول کلی سیاست را تبیین کرده است.

هنوز غربی ها در باره ایران تحلیل اشتباه دارند

نماینده مردم آمل در ادامه افزود: امروز هم تصور آژانس بر این است که اگر مذاکرات به طول انجامد زمان به ضرر ایران است و ایران تحت فشار اقتصادی از مواضع خود عقب خواهد رفت. با تغییر دولت، سیاست کلی نظام و قانون اساسی تغییر نمی کند، با آمدن و یا رفتن یک فرد به هیچ عنوان نوع مذاکرات تغییر نخواهد کرد. در دوران اصلاحات در برهه ای از زمان ، تعلیق اتفاق افتاد، اما دیگر چنین نخواهد شد، سیاست کلی مشخص شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که عده ای در داخل به دنبال این هستند که بعد از تغییر دولت، مذاکرات ادامه پیدا کند و خود را یک قهرمان پیروز در مذاکرات نشان دهند؟ گفت: متاسفانه عده ای همیشه با دشمنان نظام هم صدایی می کردند و قصد به چالش کشیدن نظام را داشتند. اما اگر همین آقایان بینش سیاسی داشته باشند، باید بفهمند که هدف های هسته ای از قبل سیاست گذاری شده و هر فردی هم روی کار بیاید نمی تواند اصول کلی را تغییر دهد، لذا این بار هم عده ای دوباره دچار شک و تردید شدند و از گذشته خود که معلم آینده است درس نگرفتند.

مبانی جمهوری اسلامی از منویات رهبری نشات می گیرد

همچنین روبرت بیگلران نماینده مردم ارامنه جنوب ایران در گفتگو با بی باک بیان داشت: روند مذاکرات بر اساس مبانی است که جمهوری اسلامی ایران برای حقوق هسته ای خود تعریف کرده و این غیر قابل تغییر است به خصوص که بنیاد این تعریف اساسی از منویات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: با تغییر دولت، ممکن است تاکتیک ها و نوع برخورها تغییر کند، اما مسلما مبانی اصلی حفظ خواهد شد، و نگاه ایران به مساله حقوق هسته ای تغییر نخواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی در مورد اینکه عده ای در ایران به دنبال تغییر ریاست جمهوری برای مذاکرات با1+5هستند تاکید کرد: مذاکرات به هر نوعی که بوده، روند خود را ادامه داده است. در مذاکره هم دو طرف وجود دارد، همانطور که تحولات در داخل کشور مانند انتخابات صورت می گیرد ، طرف مقابل(1+5) نگاه خود را معطوف به این تغییر کند طبیعی است، اما یک بعد در مساله هسته ای ایران بر اساس اصول کلی است و بعد دیگر آن بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است.

نماینده ارامنه جنوب ایران گفت: کسانی که فکر می کنند با تغییر ریاست جمهوری یا هر نوع تغییر دیگر، شرایط جدیدی در ایران به وجود خواهد آمد و برای پیش برد اهداف سیاسی خود از آن بهره مند می شوند، بر اساس گفتمان برتر در نظام جمهوری اسلامی ایران و نگاه مقام معظم رهبری، به این هدف خود نمی رسند.

صحبت های دولت فعلی در پای میز مذاکرات قابل اعتماد نیست!

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و نماینده اصلاح طلبان در مجلس در گفتگو با بی باک اظهار داشت: 1+5 پی برده که تحریم ها علیه ایران می تواند ایران را تحت فشار قرار دهد شاید هم برای گروه 1+5 مهم باشد که مذاکرات را نگه دارند، تا دولت تغییر کند و در داخل هم عده ای به دنبال این هستند.

وی بدون در نظر گرفتن تلاش های دولت برای از سر گیری فعالیت های هسته ای گفت: صحبت های دولت فعلی در پای میز مذاکرات قابل اعتماد نیست و باید پرسیده شود که چرا در این زمینه موفق نبوده است!

پزشکیان در پاسخ به این سئوال که اگر دولت تغییر کند سیاست در مذاکرات هم تغییر می کند؟ گفت: سیاست ممکن است تغییر نکند اما ادبیات گفتگو تغییر می کند. نحوه بیان، گفتار و چالش ما با دنیا ممکن است با ادبیات منطقی باشد و ممکن است با ادبیات تهاجمی باشد.

نباید با دنیا با ادبیات تهاجمی برخورد کرد

وی در پاسخ به این سئوال که آیا زمانی که دشمنان ایران را تهدید به حمله می کنند نباید با ادبیات خودشان پاسخ داد؟ گفت: مساله مقابله به مثل نیست، بلکه ادبیات است. گفتگوی سیاسی طوری شده که اکثر کشورها بر علیه ایران شده اند و نشان دهنده این است که روش دیپلماسی ما درست نبوده است ما دنیا با مشکل بر خوردیم.

پزشکیان همچنین در واکنش به اظهارات خبرنگار بی باک مبنی بر اینکه ایران با کل دنیا در تعارض و جنگ نیست گفت: وقتی اروپایی ها بر علیه ایران قطع نامه صادر می کنند، یعنی اینکه همه با ایران در تعارض هستند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها