کد خبر: ۱۱۰۲۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
منصور حقیقت‌پور اظهارات سخنگوی وزارت خارجه را مصداق دخالت در امور داخلی کشورمان توصیف کرد.

به گزارش 598، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، ضمن محکوم کردن این قبیل سخنان، اظهارات این مقام فرانسوی را مصداق دخالت در امور داخلی کشورمان توصیف کرد.

وی ادامه داد: هر کشوری برای خود قانون و مقرراتی دارد که آن قوانین در آن کشور محترم است، در نتیجه فرانسوی‌ها حق  چنین دخالت‌ها و جسارت‌هایی را ندارند.

حقیقت‌پور همچنین با اشاره به ادعای فرانسوی‌ها درباره آزادی در این کشور گفت: اگر آنها حقیقت را می‌گویند، اجازه دهند مسلمانان آزادانه افکار خود را ترویج کنند.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا امروز دختر مسلمان اجازه دارد که با حجاب اسلامی در مدارس فرانسه حضور یابد؟ ؛ اینها مصادیق نبود آزادی در این کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با طرح این پرسش که آنها چطور به خود اجازه می‌دهند در مورد سایر کشورها دخالت کنند؟ اظهار داشت: این جسارت بزرگی است که وزارت خارجه بایستی به آن پاسخ دهد؛ البته ما هم این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از حقوق انسان‌ها در فرانسه زیر پا گذاشته می‌شود، این سوال را مطرح کرد که ایا در فرانسه اجازه می‌دهند خبرنگاری خبری درباره هلوکاست منتشر کند؟

حقیقت‌پور اضافه کرد: امروز غربی‌ها دانشمندان خود را در تنگنا گذاشته‌ و زندانی کرده‌اند آنهم به این دلیل که این افراد پژوهش‌هایی درباره هلوکاست انجام داده‌اند؛ دیگر گذشت زمانی که آنها خود را مهد آزادی معرفی کرده و به همین بهانه در امور سایر کشورها دخالت کنند.

وی همچنین درباره خبرنگاران بازداشتی هم گفت: دستگیرشدگان اگر دخالتی داشته و ستون پنجم دشمن بودند مردم و قانون با آنها برخورد می‌کند و اگر کارشان سالم و در چهار چوب قانون بوده هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه طی اظهاراتی دستگیری تعدادی از خبرنگاران ایرانی متهم به ارتباط با رسانه‌های خارجی را محکوم کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها