کد خبر: ۱۱۰۰۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
همزمان با آغاز دهه فجر و تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ در پالایشگاه شازند اراک، عرضه این بنزین در ۸ کلان شهر از جمله تهران آغاز می‌شود.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛با بهره‌برداری از بزرگترین طرح توسعه پالایشگاهی کشور در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک، در ایام دهه فجر سال جاری براساس گفته‌های مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ در این پالایشگاه تولید و همزمان عرضه آن در هشت کلانشهر مهم کشور شامل تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، اهواز، کرج، اراک و شیراز آغاز خواهد شد.

چندی پیش مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  اعلام کرده بود که زیرساخت های لازم برای توزیع بنزین و گازوییل استاندارد در انبارها و مخازن شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام شده است و تمام مجاری عرضه این شرکت، آمادگی عرضه سوخت با استاندارد یورو۴ را دارند.

وزارت نفت از سال‌های گذشته برای تولید بنزین و گازوییل با استانداردهای روز جهان برنامه‌ریزی و طرح‌های توسعه‌ای خود را در پالایشگاه های مهم کشور اجرا کرده است که با بهره‌برداری هر یک از این طرح ها، علاوه بر افزایش ظرفیت پالایشی پالایشگاه‌ها و تولید فرآورده کشور، کیفیت فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌های کشور نیز به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش به گفته مسئولان صنعت نفت در ۸ کلانشهری که در بالا به آنها اشاره شد، روزانه بیش از ۲۱ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که توزیع سوخت با استاندارد یورو۴ در این کلانشهرها از اواسط بهمن ماه سال جاری، نقش موثری در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی این شهرها خواهد داشت.

براساس این گزارش همان طور که در گذشته نیز اعلام شده است، اگرچه هزینه تولید هرلیتر بنزین یورو۴ بسیار بیشتر از بنزین مورد استفاده کنونی در جایگاه ها است، اما براساس مجوز دولت قیمت عرضه این سوخت هیچ تفاوتی با قیمت بنزین یورو۲ ندارد.

بنابراین قیمت هر لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ سهمیه ۴۰۰ تومان و هر لیتر بنزین آزاد نیز ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

پیگیریهای حاکی است کار عرضه این نوع بنزین فعلا تنها در برخی از جایگاه های منتخب در سطح شهر تهران انجام می‌شود.

همچنین باید گفت، خودروهایی می‌توانند از این نوع سوخت استفاده کنند که موتور آنها متناسب با این سوخت طراحی شده است و هم اکنون بخش اعظمی از خودروهای تولید داخل نمی‌توانند از این نوع سوخت استفاده کنند، زیرا ممکن است به موتور خودرو آسیب وارد شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها