کد خبر: ۱۰۹۹۷۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سه سال قبل در چنين روزي (8 بهمن 88) آيت الله جوادي آملي نسبت به شعار سبزها درباره جمهوري ايراني واكنش نشان داد و گفت: "در جنگ جهاني اول و دوم هرچه خواستند غارت كردند و بردند و كودتاي 28 مرداد را به راه‌انداخته، نفت را به آمريكا و گاز را به شوروي دادند، اين اتفاقات در زمان جمهوري ايراني رخ داد"

 به گزارش رجانیوز به نقل از كتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس؛ مهم ترین وقایع این روز را از نظر می گذرانید:


 * مهدی كروبي در مصاحبه با روزنامه فايننشيال تايمز گفت: «آقاي هاشمي رفسنجاني به درستي گفتند كه بهترين كسي كه مي‌تواند موجب حل مشكلات شود، رهبر انقلاب هستند. با آقاي هاشمي موافقم» وی در واكنش به شعارهاي ساختارشكن و ضدانقلابي نيز گفت: «به نظر من، اين شعارها 100 درصد اشتباه است و هيچ فايده‌اي ندارد» وی ادامه داد: «من ولايت فقيه را قبول دارم. من جمهوري اسلامي و قانون اساسي را قبول دارم. من با شعارهايي كه خواستار تغيير ساختارهاي قدرت است مخالفم»

 
* رسا: آیت الله جوادي آملي در جمع اقشار مختلف مردم قم با انتقاد از شعار «جمهوري ايراني» گفت: "در جنگ جهاني اول و دوم هرچه خواستند غارت كردند و بردند و كودتاي 28 مرداد را به راه‌انداخته، نفت را به آمريكا و گاز را به شوروي دادند، اين اتفاقات در زمان جمهوري ايراني رخ داد"
 
* فارس: محمدرضا علي‌زماني  و آرش رحمانی پور به اتهام محاربه و تلاش براي براندازي نظام جمهوري اسلامي و عضويت در گروهك مسلح ضد انقلابي انجمن پادشاهي ايران و گروهك تروريستي منافقين اعدام شدند. بر اساس اطلاعیه دادسرای تهران، رحمانی پور به اتهام عضويت در گروهك ضد انقلابي انجمن پادشاهي دستگير شده بود. وي در بازجويي اوليه، عضويت در گروهكي ضد انقلابي موسوم به تندر و برنامه ريزي براي آتش زدن مراكز عمومي مانند امام‌زاده زيد در منطقه بازارتهران و امامزاده علي اكبر (ع) و هم‌چنين تهيه مواد منفجره را پذيرفته و اظهارداشت به علت شلوغي امامزاده و حضور نيروهاي بسيجي و انتظامي موفق به اجراي طرح بمب گذاري خود نشده بود. هم چنین زماني نیز با عوامل فعال در گروهك ضد انقلابي انجمن پادشاهي در زمينه تامين منابع مالي و نيز كسب آموزش شيوه راه اندازي هسته‌هاي تروريستي، ساخت بمب‌هاي دستي و انفجاري مرتبط بوده است  و طريقه ساخت بطري‌هاي انفجاري را از طريق پست الكترونيك به مرتبطين خود در ايران آموزش داده بود تا در زمان اعلام شده  از سوي گروهك انجمن پادشاهي، براي انفجار در مراكز دولتي از آن استفاده شود.
 
* حجت الاسلام رسایی نماینده مردم تهران در مجلس با حضور در برنامه تلوزیونی دیروز، امروز، فردا گفت: "در دوره اصلاحات تریبون های مذهبی، حوزه های علمی و نهادهای تئوریک را هدف قرار دادند و به دنبال حمله به نهادهای فیزیکی همچون سپاه و وزارت اطلاعات بودند. هم چنین قتل های زنجیره ای را ترتیب دادند تا کل شبکه اطلاعاتی کشور را تخریب کنند."
 
وی با بیان اینکه 10 سال بعد پوست اندازی جدیدی در انقلاب صورت گرفت و یک جریان خود را ولایت مدار و جریان دیگر خود را سبز نامید، افزود: "سبز در کشور چهار نوع است. یک سبز مقدس که هفتاد میلیون است و به شعائر مذهبی اعتقاد دارد، یک سبز محترم که 13 میلیون طرفدار دارد و به یک کاندیدای خاص به خاطر جمهوری اسلامی رای داد، یک سبز معترض که هیچ مشکلی با نظام ندارد اما اعتراض دارد و شبهه هایش را باید با استدلال حل کرد و حدود 3 تا 4 میلیون بود اما روزبه‌روز تعدادش کمتر شد و یک سبز منحرف هم داریم که همان شعار نه غزه نه لبنان را سرداد و در روز قدس روزه خواری کرده و قبل از آن هم مسجد آتش زدند و به تخریب اموال عمومی پرداختند."
 
وی با اشاره به سفرش به نیویورک همراه با رئیس جمهور در مهرماه گفت: "مقابل محل اقامتمان حدود 300 نفر از افراد سبز منحرف تجمع کرده بودند و هنگامی که ما با لباس روحانیت از مقابلشان رد می شدیم رکیک ترین الفاظ را درباره نبی اکرم و خاندان عصمت و طهارت علیه السلام به کار می بردند."
 
رسایی گفت: "فتنه ها مانند واکسن است هر 10 سال یک بحران داشته ایم و 10 سال دیگر و شاهد هم زودتر، یک بحران جدید ممکن است پیش بیاید." وی در ادامه تصریح کرد: "کسانی که 9 دی آمدند خیلی جلوتر از برخی خواص مردود بودند. مردم 9 دی شعارشان محاکمه بود حالا عده ای می گویند مناظره. مردم گفتند گوشمالی بعضی گفتند ماستمالی. مردم گفتند ولایت بعضی گفتند حاکمیت مردم گفتند دادگری، بعضی نخبگان گفتند میانجی گری، مردم گفتند اقتدار، بعضی گفتند اعتدال. در جنگ سخت وقتی بر اثر گلوله باران، غبار شدید می شد می گفتند به آسمان بنگر تا جهت را پیدا کنی، در جنگ نرم و در میان فتنه ها نیز باید رو به آسمان و دعا کنیم. ستاره ولایت هست که در میان گرد و غبارها راه را می شناساند چاره ساز نگاه به ولایت است."
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها