کد خبر: ۱۰۹۹۴
زمان انتشار: ۱۶:۰۸     ۲۳ فروردين ۱۳۹۰

حدود 2 هزار نفر از کارگران پتروشیمی بندرامام در سه روز منتهی به 23 فروردین 90 در مقابل ساختمان های مرکزی شرکت، دست به تحصن زده و خواستار رسیدگی به درخواست های خود هستند.

کارگران اعلام کرده اند که نسبت به اجرایی نشدن مصوبه دولت در حذف پیمانکار اعتراض دارند و خواستار اجرای مصوبه قانونی دولت هستند.

شنیده ها حاکی است که حدود 4 هزار نفر از کارگران پتروشیمی های همجوار در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز درخواست مشابهی را اعلام کرده اند.

یکی از کارگران در گزارشی به بولتن نيوز اعلام کرد که کارگران در آفتاب سوزان، با در دست داشتن عکس های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و فرستادن صلوات وشعار احمدی نژاد دوست داریم، خواستار پیگیری خواسته خود هستند اما نیروهای حاضر در محل اجازه فیلمبرداری و تهیه گزارش را نمی دهند و مسوولین مربوطه پتروشیمی و وزارت نفت به خواسته  های ما توجه نمی کنند.

وی با اعلام این که وزیر نفت و مدیران عالی رتبه وزارت نفت خود را پشت حمایت های رئیس جمهور پنهان کرده و قادر به ارائه برنامه و مدیریت کارآمدی برای رفع مشکلات وزارت نفت و کارگران نیستند افزود: وزیر نفت و مدیران شرکت پتروشیمی و سایر شرکت ها نباید از حمایت دولت و رئیس جمهور به گونه ای بهره ببرند  که نسبت به رفع مشکلات بی تفاوت باشند و از کنار مسائل بی تفاوت عبور کنند.

در حال حاضر، وزیرنفت و مدیران عالی رتبه، نسبت به افزایش کارایی مدیریتی و ارائه برنامه های راهگشا اقدام نمی کنند و نسبت به برخی مشکلات بی تفاوت هستند. وزیر نفت و تیم مدیریت ارشد وزارت نفت باید از خود برنامه و قابلیت و کارآمدی لازم را داشته باشند تا مهمترین و درآمد ساز ترین وزارت خانه کشور به خوبی اداره شود. اما به نظر می رسد که در زمان مدیریت وزیر فعلی نفت، مشکلات روبه افزایش است و مدیران نفت و گاز و پتروشیمی باید با توان و تحرک و انگیزه بیشتری  نسبت به حل مشکلات این وزارت خانه مهم اقدام کنند. اما به نظر می رسد که هر گاه با مشکلی مواجه می شوند به حمایت شخص رئیس جمهور و دولت تکیه می کنند. درحالی که هر مدیر ارشد در چنین وزارت خانه مهمی باید نسبت به عملکرد مدیریتی خود پاسخ گو باشد و نسبت به رفع مشکلات کوشا باشد و دغدغه لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: انتظار کارکنان وزارت نفت این است که با حل مشکلات بخش های مختلف وزارت نفت، موضوع افزایش سرمایه گذاری و انتخاب مناسب پیمانکاران مورد توجه باشد تا توسعه نفت وگاز کشور در شان ملت ایران انجام شود و سرعت تحولات وسرمایه گذاری و رشد تولید و درآمد شرکت ها را شاهد باشیم.

بر اساس اين گزارش و پی گیریهای انجام شده مسئولین وزارت نفت در حال برنامه ریزی برای اجرای مصوبه دولت هستند اما لازم است مسئولین مربوطه هر چه سریعتر با حضور در میان کارگران با صداقت برنامه های خود را در خصوص رفع مشکلاتشان اعلام کرده و به آنها اطمینان دهند توان لازم را برای اجرای مصوبات دولت بکار می گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها