کد خبر: ۱۰۹۹۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۶     ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
74 كشته و تعداد زيادي زخمي حاصل درگيري بود که ميان تماشاگران مصري در جريان بازي دو تيم الاهلي و المصري رخ داد، آن هم در زماني كه سرمربيگري تيم الاهلي برعهده مانوئل ژوزه پرتغالي بود

سايت گل- در فوريه سال 2012 ميلادي، 74 كشته و تعداد زيادي زخمي حاصل يكي از شديدترين درگيري‌هايي بود كه تا به حال در حاشيه يك مسابقه فوتبال رخ داده است. اين درگيري ميان تماشاگران مصري در جريان بازي دو تيم الاهلي و المصري رخ داد، آن هم در زماني كه سرمربيگري تيم الاهلي بر عهده مانوئل ژوزه پرتغالي بود.

دادگاه متهمان اين درگيري خونين كه به فاجعه پورت سعيد معروف شده بود هفته گذشته در مصر برگزار شد و 21 نفر به اعدام محكوم شدند. نكته اين‌كه اعلام اين حكم باعث اعتراض‌هاي شديدي از سوي خانواده متهمان شد و برخورد پليس با اين اعتراض‌ها هم 26 كشته و تعدادي زخمي ديگر به جا گذاشت!

اكثر كشته‌شدگان پورت‌سعيد از هواداران تيم الاهلي (تيم مانوئل ژوزه) بودند و حالا محكومان به اعدام از طرفداران المصري هستند كه دست به قتل هواداران رقيب زده‌اند. بعد از اعلام اين حكم، مانوئل ژوزه سرمربی سابق تیم پرسپولیس تهران که در زمان حادثه هدایت تیم الاهلی مصر را برعهده داشت، از صدور حکم اعدام ۲۱ نفر ابراز خرسندی کرد.

این مربی پرتغالی كه روز یکشنبه با پایگاه الکره مصر گفت‌و‌گو مي‌كرد، اعلام حکم دادگاه مصر برای متهمان یادشده را به خانواده‌های جانباختگان حادثه پورت سعید تبریک گفت. وی در عین حال تصریح کرد: «نمی‌دانم صدور این حکم خانواده جانباختگان این حادثه را خوشحال می‌کند یا نه، اما برای آن‌ها آرزوی شادی می‌کنم. باشگاه الاهلی، بازیکنان و تماشاگران این تیم پس از حادثه پورت‌سعید روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و آرزو می‌کنم که این حکم، برای آن‌ها عادلانه باشد.»

ژوزه با بیان این‌که امیدوارم پس از قصاص متهمان حادثه پورت‌سعید فوتبال دوباره به مصر باز گردد، افزود: «فوتبال در مصر ورزش فقراست، بنابراین نباید آن‌ها را از فوتبال محروم کرد.»

در همین حال بسیاری از تماشاگران تیم الاهلی نيز با ابراز خوشحالی از رای صادر شده، مقابل دفتر این باشگاه جشن گرفتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها