کد خبر: ۱۰۹۸۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
بهداد سلیمی پس از رفع مصدومیتش، تمرینات سبک را آغاز کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، بهداد سلیمی، قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان و المپیک 2012 لندن از مدت‌ها پیش از ناحیه‌های مختلف بدنش مصدوم بوده و احساس درد می‌‌کرد. وی تا قبل از المپیک لندن به شدت از ناحیه زانو احساس درد می‌کرد که این آسیب دیدگی تا قبل از المپیک با فیزیوتراپی و درمان‌های مقطعی رفع شد، هرچند که این مصدومیت روی کار بهداد در المپیک نیز تأثیرگذار بود و این وزنه بردار فوق سنگین تنها به کسب طلای المپیک بسنده کرد و از شکستن رکورد و سایر موارد صرف‌نظر کرد.

سلیمی با این حال پس از المپیک درمان زانو را در دستور کار قرار داد و با فیزیوتراپی و اقدامات درمانی دیگر، آرام آرام درد زانو را به فراموشی سپرد. 

 *احتمال خداحافظی قوی‌ترین مرد جهان

 قوی‌ترین مرد جهان با برطرف شدن مصدومیتش از ناحیه زانو در روزهای اخیر از ناحیه دیگری به شدت احساس درد می‌کرد؛ درد و مصدومیتی که حتی احتمال عمل جراحی را تقویت می‌کرد. 

با تشدید درد کتف راست بهداد، تصمیم نهایی به کمیسیونی که فدراسیون پزشکی ورزشی برای رفع مصدومیت این وزنه بردار در نظر گرفته بود واگذار شد و حتی این کمیسیون عمل جراحی را هم از احتمالات موجود برای رفع این مصدومیت می‌دانستند. 

 در صورتی که سلیمی کتفش را جراحی می‌کرد با اینکه به قول دکتر پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جراحی، خیلی روند وزنه زدن سلیمی را مختل نمی‌کند، اما جراحی کتف عواقب خاص خودش را داشت و برخی از وزنه برداران سنگین وزن از جمله اصغر ابراهیمی پس از جراحی کتف دیگر هیچگاه نتوانستند به دوران موفقیت و قهرمانی گذشته‌شان بازگردند. 

*پرونده سلیمی باز شد

در آن مقطع دکتر پورکاظمی در گفت و گویی با خبرنگار ورزشی فارس معتقد بود که سلیمی در چند روز اخیر توسط چند دکتر از جمله دکتر رازی، دکتر اصلانی، فوق تخصص شانه، دکتر کیهانی و همچنین دکتر روشنک مرادی مورد معاینات تخصصی و فوق تخصصی قرار گرفته است، ضمن این دکتر رازی در المپیک لندن نیز یک بار سلیمی را مورد معاینه قرار داده بود. پرونده‌ای برای سلیمی تشکیل شده و کمیسیون 5 نفره‌ای از بهترین متخصصان در حال بررسی مصدومیت کتف سلیمی هستند.

البته رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی نیز که همان زمان بیشتر به عمل جراحی اعتقاد داشت، در این زمینه گفت: رباط عضله کتف راست سلیمی پارگی تقریبا نسبی دارد و باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد، البته وی می‌تواند پس از عمل جراحی به دوران قهرمانی بازگشته و برای مسابقات قهرمانی جهان خود را آماده کند. البته شدت آسیب دیدگی سلیمی کمتر از سایرین است که قبلاً جراحی کرده‌اند و به نظر مشکل خاصی پیش نخواهد آمد، ضمن اینکه زانوی بهداد دیگر مشکلی ندارد.

 *پیگیری درمان بهدادسلیمی از طریق انجمن فوق تخصصی

به گزارش فارس، پورکاظمی مدتی پس از تشکیل پرونده سلیمی در گفت و گوی دیگری خبر از پیگیری درمان بهدادسلیمی از طریق انجمن فوق تخصصی داد و افزود:‌ باتوجه به آسیب دیدگی کتف بهداد سلیمی در المپیک لندن، مراحل و نحوه درمان وی را در جلسه ای که با پزشکان انجمن فوق تخصصی کتف خواهیم داشت مورد بررسی قرار می‌دهیم. با هماهنگی دکتر اصلانی، نظر نهایی درخصوص میزان آسیب دیدگی کتف قهرمان المپیک کشورمان مشخص خواهد شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص مراحل درمان بهداد سلیمی اظهار داشت: هم اکنون تاندون عضله فوق کتفی سلیمی دچار مشکل شده است و با تزریق به شانه وی و گرفتن عکس رنگی، قصد داریم نوع درمان وی را به لحاظ انجام فیزیوتراپی یا عمل جراحی مشخص کنیم.

*تزریق کتف قوی‌ترین مرد جهان با موفقیت انجام شد

تزریق کتف بهداد سلیمی، وزنه‌بردار فوق سنگین تیم ملی ایران و قهرمان المپیک 2012 لندن با موفقیت در بیمارستان ایرانمهر تهران توسط دکتر علی اکبر خرسندی، فوق تخصص شانه انجام شد.

پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: با این تزریق بسیار امیدوار هستیم تا با رفع تورم و درد کتف بهداد، دیگر کار وی به عمل جراحی کشیده نشود.

وی ادامه داد: تا 20 روز آینده وضعیت نهایی سلیمی در خصوص اقدامات بعدی درمانی مشخص خواهد شد.

 *باقری: سلیمی به جهانی نرسد هم مهم نیست

 کوروش باقری، سرمربی تیم ملی وزنه برداری که تأثیر به سزایی را در پیشرفت سلیمی در این چند سال اخیر داشته است نیز در مورد آخرین وضعیت وزنه‌برداران بزرگسال به خصوص بهداد سلیمی قبل از اینکه مراحل درمانی وی مشخص شود، گفت: شرایط بهداد پس از تزریقی که داشت رو بهبود است. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در وهله اول سلامتی سلیمی حفظ شود. در مرحله بعدی در صورتی که شرایط فراهم باشد از سلیمی در مسابقات جهانی 2013 استفاده خواهیم کرد در غیر این صورت عدم حضور وی در مسابقات جهانی خیلی هم مهم نیست و از وی در مسابقات آینده استفاده خواهیم کرد.

*به جراحی نشدن سلیمی امیدوارتر شدیم

پس از تزریق به کتف بهداد، لفطعلی پورکاظمی در گفت و گویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین مراحل درمانی بهداد سلیمی گفت: با سپری کردن هشتمین روز از تزریق به کتف بهداد سلیمی، شرایط وی بهبود یافته و علائم ظاهری این وزنه‌بردار مشخص کننده این موضوع است که درد و تورم در ناحیه مصدومش کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس امیدوار هستیم که با اعتماد بیشتری به درمان‌های غیرجراحی از جمله اقدامات فیزیوتراپی و سایر موارد درمانی ادامه دهیم.

*قوی‌ترین مرد جهان بازگشت

با گذشت 18 روز از تزریق به بازوی بهداد سلیمی، قوی‌ترین مرد جهان که برای انتخاب بهترین وزنه‌بردار جهان در سال 2012 هم کاندید شده است، تمرینات سبک خود را آغاز کرده و امید زیادی را به وجود آورده است تا مرد اول وزنه‌برداری ایران برای مسابقات آینده قدرتمندتر از گذشته به روی تخته بازگردد.

مرد طلایی رقابت‌های المپیک لندن و جهانی آنتالیا 2010 و پاریس 2011 در چند روز گذشته با حضور در اردوی تیم ملی جوانان و نوجوانان تمرینات سبک خود را نزد کوروش باقری آغاز کرده و با ادامه این روند حتی احتمال حضور این وزنه‌بردار سنگین‌وزن در مسابقات جهانی 2013 لهستان نیز وجود دارد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها