کد خبر: ۱۰۹۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
"عماریون"- سرویس سیاسی- حسین ش. صالح زاده؛ متأسفانه در دنیای امروز سیاست علم قدرت است و نشان دهنده راههایی برای بدست آوردن قدرت. در کلام و تفکر امام راحل ، ایشان تلاش براى تحصيل قدرت و تشكيل حكومت را از ((واجبات مطلق)) مى شمارد ، نه واجب مشروط. اين بدان معناست كه تحصيل قدرت ((شرط واجب)) است (مثل وضو براى نماز) ، به فرموده امام راحل:

راستي اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدي با جهان­خواران حل نكنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟



همچنین ایشان تحصیل قدرت را نه شرط وجوب (مثل استطاعت براى حج) و تأكيد مى كند كه اگر تشكيل حكومت براى كسى كه واجد شرايط است امكان داشته باشد براى او ((واجب عينى)) است ((وگرنه واجب كفايى است)).

به فرموده امام راحل:
من به صراحت اعلام می كنم كه جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می كند و دلیلی هم ندارد كه مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نكند .



همچنین ایشان می فرمایند:
هم اكنون اگر آمريكا يك كشور اسلامي را به بهانه­ حفظ منافع خويش با خاك يكسان كند، چه كسي جلوي او را خواهد گرفت؟ پس راهي جز مبارزه نمانده است و بايد چنگ و دندان ابرقدرت­ها و خصوصاً آمريكا را شكست.



در خصوص نظریات مختلف برای قدرت در گذشته ، قدرت سخت یا قدرتهای نظامی و گاهی اقتصادی ملاک عمل بوده و با جنگ های نظامی یا تحریمهای اقتصادی خودنمایی می کرد و سپس قدرت نرم، قدرت رسانه ای و توان تغییر تفکر افراد و نهایتاً تغییر از درون ملاک قدرت نمایی بوده است همچون انقلابهای رنگی.
در شرایط فعلی قدرت هوشمند یا تلفیق قدرت سخت و نرم ملاک قدرت نمایی کشورها بالاخص امریکاست. هم اکنون قدرتهای بزرگ بدین شیوه اعمال نفوذ می کنند و بایستی در برابر این هجمه توان رویارویی داشته باشیم. به عبارت بهتر حمله هوشمند با ابزارهای سخت و نرم نیاز به دفاعی هوشمند با توانمندی نرم و حتی سخت را می طلبد. در انقلابهای منطقه که قطعاً به کمک قدرت نرم بیداری اسلامی شکل گرفته اند نیاز به ایفای نقش قدرت سخت نیز به چشم میخورد.

به فرموده امام راحل:
ما با تمام وجود از گسترش باج­ خواهي و مصونيت كارگزاران آمريكايي، حتي اگر با مبارزه قهرآميز هم شده باشد، جلوگيري مي­كنيم.



به جرأت میتوان گفت در انقلابهای منطقه توان و قدرت مردمی در برابر دولتهای مطبوعشان روز به روز در حال افزایش بوده و توان غلبه و پیروزی انقلاب را دارند. در این بین بحرین با توجه به جمعیت کم ، اکثریت غالب شیعیان ، پیشینه تاریخی اتصال به ایران ، وجود ناوگان پنجم امریکا و ... ضعیف ترین حلقه مقاومت بوده و مردم این کشور تحت بیشترین فشار و تجاوز می باشند.

هم اکنون بسیاری از صاحب نظران داخلی و خارجی اقدام مستقیم نظامی ایران را خواستار شده و توصیه می کنند. این در حالیست که در روزها و هفته های گذشته این مهم بنا به برخی از نظرات امام راحل با چند پیش شرط قابل توجیه بود اما در روزهای گذشته شرایط به گونه عجیب و مشکوکی تغییر نموده است. از یک سو مهره ها و تحلیل گران خارجی و غالباً چند چهره بدنام از دخالت ایران در بحرین حمایت کرده اند. ملاقات ها و توافقات پشت پرده بین خاندن آل خلیفه، آل سعود و امریکا، تنش های دیپلماتیک بین ایران و کویت، هجوم همه جانبه و وحشیانه به مردم بحرین، حمله به بیماستانها و مدارس، آتش زدن مساجد، حسینیه ها و حتی کلام ا.. مجید، تحریک احساسات مردم بالاخص شیعیان و گزارشات متعدد از تعدی و تجاوز به نوامیس شیعیان در جلوی چشم آنها و ... همگی سیگنالهای مبهمی را مخابره می کنند. به عبارت بهتر برخی زمینه چینی می کنند که ایران بصورت مستقیم به این بحران وارد شود. با توجه به وجود سربازان نیروی دریایی امریکا و عربستان و امارات در بحرین ورود مستقیم به این عرصه قطعاً به زیان آینده ایران و مسلمانان منطقه بوده و اوضاع پیچیده فعلی را به ضرر ایران و مردم منطقه بالاخص بحرین پیچیده تر خواهد نمود. شاهد این ادعا ، صحبت های سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان است که با ملایمت با دولتمردان بحرین سخن گفت و تقاضای مماشات با اتباع لبنان را نمود. صحبتهای ملایم خٌرد کننده همینه اسرائیل، آنهم با حکام جزیره ای با وسعت محدود و جمعییت بالای 70% شیعه جای تحلیل و بررسی دارد. با تجربه ثابت شده است تغییر در ادبیات و لحن سیاستمداران به تغییر در تاکتیک و نهایتاً تغییر در استراتژی منتهی خواهد شد. به عبارت بهتر بزرگان حزب الله لبنان و همچنین ایران اسلامی تاکتیک و نهایتاً استراتژی دخالت مستقیم در کشورهای منطقه را تغییر داده اند. هم اکنون نوبت دیگر ابزارها و اشکال دیگر قدرت مسلمانان جهان است.

به فرموده امام راحل :
ما بايد در ارتباط با مردم جهان و رسيدگي به مشكلات و مسائل مسلمانان و حمايت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماييم و اين را بايد از اصول سياست خارجي خود بدانيم.




در فجایع بحرین ، مردم این کشور چندین دشمن و نیروی مهاجم بصورت بالقوه و بالفعل در برابر دارند :
1- سربازان دولتی . مزدوران آل خلیفه.

2- نیروهای عربستان

3- نیروهای اماراتی

4- نیروهای امریکایی

5- نیروهای اسرائیلی

سربازان دولتی آل خلیفه با توجه به بومی بودن در منطقه همچنین عدم تجربه و توان کافی توان و گاهی تمایلات ملی میل به مقابله کامل را با مردم ندارند. عربستان بصورت فجیعی اقدام به کشتار مردم نموده و تاکنون نقطه قوت اصلی دشمن در این رویارویی می باشد. در صورت ادامه حضور این نیروها احتمال پیروزی سریع مردم بحرین تضعیف و تلفات مردمی افزایش خواهد داشت. نیروهای اماراتی که از تجربه و توان مقابله کمی برخوردار بوده و اهمییت چندانی ندارند. نیروهای امریکایی نیز با توجه به منافع بلند مدت خود جانب احتیاط را رها ننموده و بصورت علنی و مستقیم یا به کمک هم پیمانانشان وارد معرکه نخواهند شد و از نیروهای عربستان برای حفظ منافع خود استفاده می کنند. نیروهای اسرائیلی نیز هم اکنون دل مشغولی های مهمتری از بحرین دارند.



به عبارت ساده تر مهمترین دشمن مردم بحرین نیروهای دژخیم عربستان هستند. در صورت مقابله مستقیم و اقدام نظامی چه از داخل یا خارج نیز شرایط وخیم تر و پیچیده تر خواهد شد.

به فرموده امام راحل :
به دولت­ها و حكومت­هاي منطقه، خصوصاً به عربستان و كويت مي­ گويم كه همه­ شما در ماجراجويي­ ها و جناياتي كه آمريكا مي­ آفريند شريك جرم خواهيد بود، و ما تا به حال از اين كه همه­ منطقه در كام آتش و خون و بي­ ثباتي كامل غوطه­ ور نشود، دست به عملي نزده ايم... شما اطمينان داشته باشيد كه در اين برگ جديد بازنده­ ايد، خودتان و كشور و مردم اسلامي را در برابر آمريكا اين قدر ذليل و ناتوان نكنيد، اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.



اما کلید پیروزی مردم بحرین در جای دیگری مخفی شده است. همانگونه که ذکر شد دشمن اصلی مردم بحرین نظامیان عربستان هستند و باید کاری کرد که از بحرین خارج شوند.

دولت عربستان تجربه جنگ واقعی ندارد و توان مبارزه در چند جبهه را نیز نخواهد داشت. با توجه به وسعت بسیار بالای این کشور هر گونه نا امنی در مرزهای عربستان برای این کشور هزینه بسیاری خواهد داشت. با توجه به تجربه شیعیان الحوثی در مبارزه با عربستان در مرزهای یمن با این کشور و مناطق شیعه نشین در جنوب عراق و... هر اقدامی در این مناطق میتواند به نا امن شدن مرزهای عربستان و پیچیده شدن اوضاع برای این کشور منتهی گردد.




به فرموده امام راحل :
امروز جهان تشنه­ فرهنگ اسلام ناب محمدی است و مسلمانان در يك تشكيلات بزرگ اسلامي رونق و زرق و برق كاخ­هاي سفيد و سرخ را از بين خواهند برد.

پس از این اقدامات ایضایی حرکات خود جوش و مردمی در مکه ، مدینه و دیگر منطق شیعه نشین و نهایتاً حملات احتمالی سخت افزاری به منابع و تأسیسات نفتی عربستان ادامه حضور این کشور را در بحرین غیر ممکن خواهد نمود.

به فرموده امام راحل :
راهپیمایی مكه و مدینه است كه بسته شدن شیرهای نفت عربستان را به دنبال دارد. راهپیماییهای برائت در مكه و مدینه است كه به نابودی سرسپردگان شوروی و امریكا ختم می شود و درست به همین جهت است كه با كشتار دسته جمعی زنان و مردان آزاده از آن جلوگیری می شود، و در پناه همین برائت از مشركین است كه حتی ساده دلان می فهمند كه نباید سر بر آستان شوروی و امریكا نهاد. ملت عزیز و دلاور ایران مطمئن باشند كه حادثه مكه منشأ تحولات بزرگی در جهان اسلام و زمینه مناسبی برای ریشه كن شدن نظامهای فاسد كشورهای اسلامی و طرد روحانی نماها خواهد بود.



همچنین امام خمینی می فرمایند:
انشاءالله ما نخواهيم گذاشت از كعبه و حج، اين منبر بزرگي كه بر بلنداي بام انسانيت بايد صداي مظلومان را به همه­ عالم منعكس سازد و آواي توحيد را طنين اندازد، صداي سازش با آمريكا و شوروي و كفر و شرك نواخته شود و از خدا مي­خواهيم كه اين قدرت را به ما ارزاني دارد كه نه­ تنها از كعبه­ مسلمين كه از كليساهاي جهان نيز ناقوس مرگ آمريكا و شوروي را به صدا درآوريم.

در صورت خروج نیروهای عربستان ، سربازان بحرینی نمی توانند در مقابله با مردم پیروز شده و نهایتاً بحرین نیز آزاد خواهد شد.



به فرموده امام راحل :
ما بر سر شهر و مملكت با كسي دعوا نداريم، ما تصميم داريم پرچم «لا اله الا الله» را بر قلل رفيع كرامت و بزرگواري به اهتزاز درآوريم.




خداوندا! اين دفتر و كتاب شهادت را همچنان به روي مشتاقان باز و ما را هم از وصول به آن محروم مكن.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها