کد خبر: ۱۰۹۷۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
کوثري:
نايب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در صورت ماجراجویی نظامی آمریکا در تنگه هرمز، ایران در کمترین زمان ممکن اين منطقه را برای آمریکایی‌ها ناامن می‌کند.
به گزارش 598، اسماعيل کوثري نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات سفير كشورمان در عراق در مورد بستن تنگه هرمز توسط ايران گفت: ما اين مسئله را عنوان کرديم که اگر استکبار جهاني و غرب بخواهد اقدامي در جهت تهديد مواضع ايران صورت دهد قطعا اجازه نخواهيم داد هيچ کشوري از تنگه هرمز عبور کند.
 
وي افزود: اگر از ایران نفت صادر نشود، قطعاً ایران هم اجازه نمي‌دهد از کشورهای دیگر خلیج‌فارس نفت از طریق تنگه هرمز عبور کند و ایران در صورت عملي شدن تهدیدها در نهایت آنچه را اعلام كرده با قدرت نشان خواهد داد.
 
کوثري تصريح کرد: ايران توانايي بستن تنگه هرمز را دارد چرا كه در حال حاضر هم امنيت اين منطقه توسط ايران برقرار شده است.  
 
نايب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: در صورت ماجراجویی نظامی آمریکا در تنگه هرمز، ایران در کمترین زمان ممکن اين منطقه را برای آمریکایی‌ها ناامن می‌کند.

گفتني است روزنامه "گالف تودي" به نقل از حسن دانایی‌فر نوشته است: ایالات متحده به جز جنگ، دیگر هیچ ابزاری برای اعمال فشار بر ایران ندارد و در صورتی هم که این کشور منازعه با ایران را انتخاب کند، ایران مي‌تواند گذرگاه کلیدی انرژی منطقه كه همان تنگه هرمز است را مسدود کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها