کد خبر: ۱۰۹۷۵۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
وزیر امور خارجه کشورمان درمورد همزمانی سفرش با همایش ضد ایرانی در قاهره و اخبار و شایعات منتشره در این خصوص گفت: این همایش هیچ ارتباطی با دولت مصر نداشت هر چند جمهوری اسلامی ایران اعتراض خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی‌اکبر صالحی تصریح کرد: همایش ضد ایرانی در قاهره را عده‌ای از حوزه خلیج فارس برگزار کردند تا شاید سفر اینجانب به مصر را تحت‌الشعاع قرار دهند، اما موفق نشدند.

وی خاطرنشان کرد: هیات ایرانی از این همایش اطلاعی نداشت که به محض ورود به غلط اعلام شد الازهر و برخی مقامات دولتی مصر در همایش ضد ایرانی حضور دارند، اما این موضوع از سوی الازهر تکذیب شد و در این خصوص بیانیه داد از طرفی هم اعلام شد معاون آقای مرسی هم در این همایش حضور داشته اما این موضوع هم صحت نداشت.

صالحی گفت: هر حزبی که در مصر است یک نماینده انتخاب کرده تا با رییس‌جمهور در ارتباط باشد حال یکی از این نمایندگان در این همایش حضور داشته که هیچ ارتباطی با دولت و شخص آقای رییس‌جمهور ندارد.

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت افزود: عده‌ای از حوزه خلیج فارس آمدند در هتلی در قاهره و تعدادی را جمع کردند مثل اینکه در هر کشور عده‌ای بروند در هتلی جمع شوند و تبلیغات کردند که اتفاقا سفر ما تحت‌الشعاع قرار گیرد و ناموفق باشد و یا اینکه ما در واکنش با آنها رفتار غیر اصولی داشته باشیم، اما موفق نبودند.

صالحی تاکید کرد: ما در عین حال نسبت به این موضوع واکنش نشان دادیم و اعتراض‌مان را اعلام کردیم.

وی همچنین در خصوص اعتراض به سخنرانی‌اش به زبان عربی اظهار کرد: این حسن است که وزیر خارجه کشوری در جایی مثلا در کنفرانس مطبوعاتی کشور دوست با زبان آن کشور سخن بگوید و بهتر از آن است که از مترجم استفاده کند که مبادا کلمه‌ای را به اشتباه ترجمه کرده یا منظور را به درستی بیان نکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها