کد خبر: ۱۰۹۱۴۵
زمان انتشار: ۲۱:۱۰     ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
آقاي‏ هاشمي!صدهاساعت سخنراني براي انتقال اين نگاه‎شما پيرامون‎ قطعنامه لازم بود
سرویس سیاسی پایگاه 598، سعيد قاسمي در واكنش به اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني درباره پذيرش قطعنامه گفت: قبل از این برای اینکه همین جمله و  این نظر و نگاه آقای هاشمی را به دوستان منتقل کنیم باید صدها ساعت سخنرانی می‌کردیم و شاید کسی هم قبول نمی‌کرد و می گفتند كه می‌خواهید این ستون و پایه انقلاب را تخریب کنید و ما  را به داشتن کینه نسبت به آقاي هاشمی متهم می‌کردند، اما امروزه بسیار خوشحالیم، زیرا  اگرآقای هاشمی  غیر از این می گفتند ما باید در تحلیل‌های خود شک می‌کردیم و به این نتیجه می‌رسیدیم  لابد امام(ره) مشخصاً از آمریکا ترسید که دست به یک چنین کاری زد و قطعنامه را پذیرفت!

به گزارش رجانيوز، آقاي هاشمی رفسنجانی اخيرا در اظهاراتي درباره پذيرش قطعنامه از سوي امام گفته بود: "اگر قرار بود حضرت امام تسلیم افراطیون و متعصبان شوند، هنوز هم ما با عراق در جنگ بودیم اما عقلانیت و تدبیر ایشان ایجاب کرد ادامه پیروزی‌ها در صلح و پذیرش قطعنامه دنبال شود."

 

اگرچه بسيار دير، اما از شفاف شدن نظرات آقاي هاشمي خوشحاليم

 

اين سخنان واكنش حاج سعيد قاسمي استاد دانشگاه و از فرماندهان دفاع مقدس را به همراه داشت.

 

سعيد قاسمي در گفت‌وگو با رجانيوز، با ابراز خوشحالي از اعلام نظر هاشمي در اين زمينه گفت: در ابتدا باید بگویم  ما خوشحال هستیم که جناب آقای هاشمی اگرچه بسیار دیر اما شفاف،  نظرات خویش را  کم کم اعلام می کنند.

اين فعال فرهنگي در ادامه به با يادآوري بيانات حضرت امام (ره) در آن  زمان كه پذیرش قطعنامه  را به جام زهر تشبیه كرده بودند، متن كامل اين بيانات را بازخواني كرد: ” در مورد قبول قطعنامه که حقیقتا مسأله بسیار تلخ و ناگوارى براى همه و خصوصا براى من بود، این است که من تا چند روز قبل معتقد به همان شیوه دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و کشور و انقلاب را در اجراى آن مى‏دیدم؛ ولى بهواسطه حوادث و عواملى که از ذکر آن فعلا خوددارى مى‏کنم، و به امید خداوند در آینده روشن خواهد شد و با توجه بهنظر تمامى کارشناسان سیاسى و نظامى سطح بالاى کشور، که من به تعهد و دلسوزى و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتشبس موافقت کردم؛ و در مقطع کنونى آن را به مصلحت انقلاب و نظام مى‏دانم. و خدا مى‏داند که اگر نبود انگیزه‏اى که همه ما و عزت و اعتبار ما باید در مسیر مصلحت اسلام و مسلمین قربانى شود، هرگز راضى به این عمل نمى‏بودم و مرگ و شهادت برایم گواراتر بود. اما چاره چیست که همه باید به رضایت حقتعالى گردن نهیم و مسلم ملت قهرمان و دلاور ایران نیز چنین بوده و خواهد بود.» و در ادامه تأکید کردند: «من باز مى‏گویم که قبول این مسأله براى من از زهر کشنده‏تر است؛ ولى راضى به رضاى خدایم و براى رضایت او این جرعه را نوشیدم.”

قاسمي پس از بازخواني سخنان حضرت امام(ره) با بيان اينكه امام این مسائل را پیشگویی کرده بودند که زمان لازم است تا مشخص شود چه کسانی این جام‌زهر را نوشاندند، افزود: این انحراف از زمانی که آن نامه‌ها در قضیه قطعنامه ۵۹۸ به امام داده شد، آغاز و در  فتنه ۸۸ توسط برخي از سیاسیون و حتی نظامیان (خواسته یا ناخواسته) که برای کودتای نرم از قبل برنامه ریزی شده، پای کار آمده بودند کاملاً خودش را نشان داد.

به گفته اين فعال فرهنگي یعنی بغض، کینه، حسد، قدرت طلبی، شهرت‌طلبی و شهوت پرستی تمام اینها در فتنه ۸۸ بروز پیدا کرد.

براي انتقال اين نگاه آقاي هاشمي بايد صدها ساعت سخنراني مي‌كرديم كه ايشان كار ما را راحت كرد

وي ادامه داد: قبل از این برای اینکه همین جمله و  این نظر و نگاه آقای هاشمی را به دوستان منتقل کنیم باید صدها ساعت سخنرانی می‌کردیم و شاید کسی هم قبول نمی‌کرد و می گفتند كه می‌خواهید این ستون و پایه انقلاب را تخریب کنید و ما  را به داشتن کینه نسبت به آقاي هاشمی متهم می‌کردند، اما امروزه بسیار خوشحالیم، زیرا  اگر آقای هاشمی  غیر از این می گفتند ما باید در تحلیل‌های خود شک می‌کردیم و به این نتیجه می‌رسیدیم  لابد امام(ره) مشخصاً از آمریکا ترسید که دست به یک چنین کاری زد و قطعنامه را پذیرفت!

اين فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان كرد: آقای موسوی نخست وزیر وقت و آقای رضایی هم همین عقیده و تفکر آقای هاشمی را در لزوم توقف جنگ داشتند.

قاسمي با بيان اينكه باید دید منظور آقای هاشمی از افراطیونی که اصرار به ادامه جنگ داشتند و تا مرز کشته شدن در میدان حضور داشتند، یعنی افراطیون استشهادی، چه کسانی بودند، اظهار داشت: تقریباً ما کسی را که بیرون صحنه جنگ باشد و از بیرون دستور دهد که جنگ را ادامه دهید، نداشتیم. تمام کسانی که بر ادامه جنگ پافشاری می کردند، خودشان وسط میدان بودند.

آقاي هاشمي بگويند كه افراطيون از چه طيف‌هايي بودند

وي تاكيد كرد: آقای هاشمی باید اسم بیاورند که این افراطیون و متعصبان از چه طیف­هایی بودند. اینها که در طیف‌های سیاسی نبودند و مشخصا اسلامیون راستی و دار و دسته او هم که نبودند! از دیدگاه آقای هاشمی این القاب به چه گروهی اطلاق می شود؟

اين فعال فرهنگي تصريح كرد: این روزها مصادف است با روزهای عملیات کربلای پنج و مشخصاً شهید کاظم رستگارها،  آنهایی که صراحتاً به آقای هاشمی و این جماعت می گفتند، مدل جنگیدنی که ايشان و آقای محسن رضایی دارند و با آن جنگ را پیش می‌برند به شکست منجر می‌شود، اما علی‌رغم اینکه می‌دانستند این تاکتیک‌ها اشتباه است، خودشان به عنوان سرباز آمدند و مصادف با چنین روزهایی - یعنی روز شهادت کاظم رستگار - وارد صحنه عملیات شدند.

قاسمي در ادامه خطاب به رييس مجمع تشخيص مصلحت گفت: آقای هاشمی رفسنجانی! این روزهایی که داریم می‌گذرانیم به تعبیر حضرت آقا شب‌های قدر ماست، شب‌های کربلای ۴ و کربلای ۵، اگر اشتباه نکنم و یاددتان نرفته باشد، یک کربلای چهاری اتفاق افتاد که در آن عملیات به دلیل اینکه نتوانستیم دشمن را غافلگیر کنیم، شهدای‌مان در کف میادین مین ماندند، همه فکر می‌کردیم که دیگر باید برگردیم خانه، اما به فاصله یک هفته بعد شما در ستاد فرماندهی کل قوا تصمیم گرفتید که دوباره همین جا بزنیم به دشمن؛ از همان راه کارهای سوخته.

وي ادامه داد: یادتان هست که وقتی در قرارگاه گفتید که باز هم باید عملیات شود، یک دست بریده‌ای از فرماندهان دفاع مقدس، شیر مردی به "نام حسین خرازی" بلند شد و در آن جلسه گفت اینکه شما می‌گویید در اینجا عملیات بکنید، این عملیات از نظر عقلانی یعنی حماقت و دیوانگی محض؛ چون ما در این منطقه عملیات کردیم و راهکارها  سوخته‌ایم،  اما چون شما به نمایندگی حضرت امام (ره) می‌فرمایید ما عاشقانه این عملیات را انجام می‌دهیم و دست بر قضا چون امداد از غیب و اتصال کامل به خدا بود، ما در کربلای ۵ موفق شدیم.

آيا افراطيون كساني غير از خرازي‌ها، موحدها، داود كريمي‌ها بودند؟

قاسمي همچنين از هاشمي پرسيد:‌ آن کسانی که تأکید بر استمرار جنگ داشتند، آن  افراطیون، کسانی غير از حسین خرازی‌ها و كاظم رستگارها و موحدها و حسين بهمني‌ها و داوود كريمي‌ها و حسين اسكندرلوها و ناصر شیری‌ها بودند؟! آیا جز چهره‌هایی بودند که در مرصاد در آخر جنگ حتی بعد از آنکه شما قطعنامه را  امضا کردید آمدند کف میدان؟ آیا آنها  از روی شهوت‌شان می‌خواستند بجنگند؟ یا بر اساس تفکر حضرت روح ا… که می‌گفت "جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگي وجود دارد."

اين فرمانده دفاع مقدس اظهار داشت: بنابر نظر امام ما، جنگ ما برای فتح یک سرزمین نیست، جنگ اعتقاد است، جنگ تمامی ایمان در مقابل تمامی کفر و شرک است، ما می‌‏گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم، ما بر سر شهر و مملکت با کسى دعوا نداریم، ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الاّ اللّه‏» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوریم؛ اما شما اینها را  نفهمیدید آقای هاشمی!

به گفته قاسمي این هم که از اين جنگ سر به سلامت بردیم به واسطه معامله‌ای بود که امام با خدا و شهدا کرد نه اینکه  امنیتی که داریم از صدقه سری مدل تفکر سازشی شما با آمریکا و عبدالله سعودی خائن  توطئه‌گر در تمامی جهان اسلام است.

متاسفانه آقاي هاشمي دچار فراموشي شده‌اند

وي خطاب به هاشمي گفت" امام فرمودند كه "اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ی کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان  و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم"، اینها را امام گفت آقای هاشمی! متاسفانه هم شما الان دچار فراموشي هستید و هم در زمان حضور امام (ره) دچار انحراف از خط اسلام ناب بودید.

وي ادامه داد: برای ما بسیار جالب و تعجب برانگیز است در ذکریات آقایان ناطق نوری و آقای هاشمی از رزمندگان پای‌کار جبهه و جنگ و خانواده چند شهید داده و رزمندگانی با بیش از ده‌ها بار مجروحیت که تا مرصاد هم پاي كار بودند تعابیر این‌گونه است.

قاسمي در ادامه با يادآوري اظهارات چندي پيش ناطق نوري مبني بر اينكه رزمندگاني كه در دوران دفاع مقدس امام زمان (عج) را در خواب می‌ديدند، مشكلات رواني داشتند، گفت: حتی اگر این تعابیر را هم بپذیریم، احتمالاً از این دست خیلی خوشحال هستیم برای کسانی که با تفکر حضرت روح‌الله که می‌گفت اگر این جنگ 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم، با آن دیدگاه می‌جنگیدند و اگر با دیدگاه سازش‌پذیری شما بود همان هفته‌های اول باید صحنه را وا می‌دادیم یا نهایتاً سال اول قصه بايد براساس مدل فکری شما تن به سازش می‌دادیم، الحمدلله که این‌گونه نشد.

اين استاد دانشگاه اظهار داشت: ما خوشحال هستیم که هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم تتمه انحرافات فکری و تزلزلات روحی، روانی قبل به برکت این انتخابات در جامعه دفن می‌شود.

هاشمي 78 بار در چند ماهه گذشته واژه انتخابات آزاد را مطرح كرد

قاسمي همچنين در واكنش به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات آزاد تصريح كرد: در این قصه بسیار خداوند منان را شاکریم که رهبری و امامي بسیار توجیه و آگاه داریم، امام حی و حاضر و جلودار و دیده‌بان.

وي ادامه داد:  وقتی رهبرانقلاب نسبت به استفاده مكرر از واژه "انتخابات آزاد" هشدار دادند كه که جناب آقای هاشمی در طول این مقطع چند ماهه - اگر اشتباه نکرده باشم- 78 بار این لفظ را به كار بردند، لفظي كه به تعبیر آیت الله جنتی رمز عملیات فتنه جدید است.

قاسمي خاطرنشان كرد: جالب این است که بعد از این قصه رضای پهلوی، تشکیلات منافقین، فتنه‌گرهای خودمان و حتی بخشی از مسئولین حاضر به تعبیری ناخواسته و نادانسته از این لفظ که رمز کودتای عملیات جدید است را استفاده کردند.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه هیچکس این روشن‌گری را نکرده است به جز رهبر معظم انقلاب، افزود: براي همين است كه تأکید داریم همه جریانات باید پشت ولی باشند و اوست که ديدباني مي‌كند و خطوط استراتژیک را برای ما تبیین می‌کند در این ماجرا هم به درستی پرده از یکی از فتنه‌های دیگر برداشتند.

وي با بيان اينكه  این داستان تمام نشده است، گفت: علی‌رغم این‌که مردم پای‌کار آمدند اما دستان خبیثی نگذاشت که قوه قضائیه ما و سایر نهاد‌های دیگری که باید به وظیفه خود عمل می‌کردند، عمل كنند و به دلیل سستی و اهمال باعث شد این اژدهای چندسر که در همه ارگان‌ها و رسانه‌ها نفوذ کرده و هنوز هستند، نتوانستیم پاکسازی را کامل کنیم.

قاسمي اظهار داشت: مطمئن هستیم با اين اوضاع جامعه و كثافت كاري‌ها و دلار بازي‌ها، دست همه عواملی که در دو دوره قبل از مردم شکست خوردند و ناامید شدند دوباره زهر خود را می‌ریزند.

وي با بيان اينكه  در اتاق فکر دشمن مطرح شد که اگر به تعبیر خودشان این فرصت طلایی را از دست بدهند، حداقل یک دهه ديگر باید کنار بروند، افزود: براي همين است در برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهند خواسته یا ناخواسته کشاندن مردم در کف خیابان و به تعبیر خودشان برانگیختن جنبش‌های مردمی، افزايش گرانی و ندادن حقوق و بازی با کارگران در دستور كارشان است و سعی می‌کنند، اقشاری از مردم را رو در روی نظام قرار دهند.

قاسمي در عين حال تصريح كرد: به‌حول و قوه الهی با هوشیاری مسئولین و مقامات قضایی و امنیتی این توطئه خنثی خواهد شد و این سری هم پوزه دشمن را به خاک خواهیم مالید.

برخي دوستان به عمق قصه فتنه توجه ندارند

اين فرمانده دفاع مقدس در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره برخي از اظهارات اخير درباره سران فتنه گفت: بعضی از دوستانی که نیت خیر دارند در گعده‌های خانگی و جلساتی که می‌نشینند با خیال خوش‌بینانه دوست ‌دارند که به نوعی فضا را تلطیف کنند که بخشی را که خاکستری بودند آن‌ها را هم جذب کنند.

قاسمي با بيان اينكه شايد دوستان ما توجه به عمق قصه ندارند، افزود: حالا بعد از چند سال افرادي مثل كروبي و موسوي كه روشن است با خارج بسته‌اند و مردم را تهييج كرده و به خيابان مي‌كشانند و به كشتن مي‌دهند، واضح و روشن است.

وي اظهار داشت: شايد خيلي خوشبينانه اين حرف‌ها را مي زنند كه بخشي ديگر از خاكستري‌ها را جذب كنند، اما نبايد خود را فداي آن بخش فتنه كه ليدري و علمداري كردند و خطوط خود را با دشمن مشخص نكرده و نكردند، كنند.

قاسمي با تاكيد بر اينكه مردم را نمي شود بازي داد، افزود: آن جريان مشخصا به دنبال كودتاي نرم بود، هر كاري كه مي‌توانستند كردند، حتي دست‌بردن به سلاح گرم كه به سمتش رفتند؛ ما كه نمي توانيم آنها را تطهير كنيم چرا كه ديگر كار اين حرف‌ها گذشته كه بخواهيم بگوييم كه آنها در فتنه بودند يا نبودند.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: بله! مثلا بچه من در اين قصه گول استاد احمقش را در دانشگاه خورد كه به مچش دستبند سبز بسته بود و مي‌گفت كه برويد و كار نظام را تمام كنيد و بعد بيايد نمره‌تان را بگيريد.

قاسمي افزود: حالا بچه من و آن استاد گول خوردند اما در حد ليدرهاي اين قصه و كسي مثل شيخ كروبي با آن همه سن و قد و قواره حالا يا قاطي كرده و يا از اول نفوذي در اين جبهه بوده است، حالا ما كه نمي‌توانيم آنها را تطهير كنيم. اين فرد تمام شده و از جامعه حذف شده است.

وي اظهار داشت: جالب تر اين است از همان طرف كه اينها دارند آقايان را تطهير مي‌كنند، از آن طرف هم VOA  و جربانات خبري خارجي هم نواي با اين قصه بر طبل مي‌كوبند كه بايد اين افراد از حصر خارج شوند و ...

آمريكا براي مدل " امت – امامت" نسخه پاتك نداشته است

قاسمي در ادامه محوريت پيروزي انقلاب اسلامي را مدل "امت – امامت" عنوان كرد و گفت: مدل "امت – امامت" كه عامل ثبات و پايداري بيش از سه دهه نظام بوده است، سيستمي است كه آمريكايي‌ها براي آن نسخه پاتك نداشته‌اند چرا كه اين مدل براي دشمن ناشناخته است.

اين فعال فرهنگي ادامه داد: دشمن الان به اين رسيده كه بايد اين مدل را به چالش بكشد، اگر بتواند مردم را مايوس و بي‌اعتقاد كند. در دانشگاه، در صدا و سيما در مراكز ديگر بتواند بدنه مردم را از امامت جدا كند.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: البته مردم نشان دادند كه در هر زماني حتي زمان آقاي احمدي نژاد كه با غيبت رياست جمهور و يا خطاي رييس جمهور ولو از خودشان باشد، پشت رهبر را خالي نمي كنند و به جريانات غير نمي‌چسبند و اين موضوع حتي در دوره آقاي احمدي‌نژاد هم به خودش و هم به داخل و خارج ثابت شد.

قاسمي با بيان اينكه در فتنه 88 زماني مردم ريختند و كار را تمام كردند كه شعارها بر محور اصلي رفت كه آن اصل ولايت فقيه بود، گفت: حتي داستان فلسطين و شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران هم آنقدر در مردم تاثير نداشت وقتي بر اصل ولايت فقيه و اصل امام حسين عليه السلام كه اصل ولايت و پايداري و قيام عاشورايي بود، توهين شد شعار آنها واضح رو شد و از حالت جنگ نرم هم در آمد، مردم را به ميدان كشاند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
قلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۲
۲۰
حرف هم بزنیم هشدارم بدیم داد بزنیم بگیم آی مملکتمون..آی اتحادمون..آی دشمن اصلی مون...آی اسلاممون...آِی دینمون..آی اقتصادمون..میگن بهمون ضد نظام ضد اسلام..منتقد معارض هزار کوفتو زهر مار دیگه..والله بخدا به پیر به پیغمبر خفه شدیم از بس ساکت بودیم ار ترس اینکه از حرفامون سوئ استفاده نکنن..مردیم از بس حرص خوردیم از جهالت های خواص و عوام..مردیم از بس گفتیم اینا چرا به جان مملکتمون افتادن والله بخدا این نظام گوشت قربانی نیست که سرش دعوا دارین..این نظام از سال 42 خون داده شهید داده..مردم زندگی هاشون رو دادن..این نظام امام داده مطهری داده بهشتی داده..هزاران شهید توی جنگ داده...من مستضعف پابرهنه ام..من صاحب این انقلابم من جوان مسلمانم..نبودم اما الان هستم دارم میبنم که انقلاب داره به کجا میره دارن کجا میبرنش..جرات داد زدن ندارم..چون وقتش نیست اون از وضع دین داری مون..اون از سیاستمون..اون از اتحادمون...آزاد شدن انگار همه..هرکس به هرکی دوست داره حمله میکنه سردار به حاجی حاجی به آیت الله..رئیس به رئیس...مجلس به دولت ..دولت به همه..خدا لعنتت کنه خدا صد هزار بار لعنتت کنه تویی که آمدی و بازار تهمت وافترا وتفرقه رو باب کردی..خدا لعنتت کنه..این مملکت مگه قانون نداره صاحب نداره..داد زدی رای گرفتی که وضع مردم بشه این نفت سر سفره مردم آوردی یا سیاست..اینقدر مملکت بی صاحب شده که هر اجنبی وبی سروپایی برامون برنامه داره..سلطنت طلب ومنافق کثیف گرفته تا دودمان حرام زداه ی پهلوی..محض رضای خدا مملکت رو آرام کنید..محض رضای خدا جنگ داخلی رو بزارید کنار ایا ارمان انقلابمان این بود..هر تازه به دوران رسیده ای نونش رو توی حمله به یه نفر پیدا میکنه یه روز هاشمی یه رو بقیه..اما فعلا هاشمی شده سیبل..خدا لعنتت کنه فتنه گرا خدا لعنتتدن کنه ... ...آبروی مومن چقدر نزد خدا محترمه..به همین راحتی بی آبرو میکنن همدیگرو.خدایا....این مملکت رو از دست منافقان از دست دنیا طلبان وقدرت طلبان ..از دست سیاست زده ها ..از دست فتنه گران حفظ کن...اما آقای سردار استاد..متن رو نیمه خواندم اما پیگیر حرفهای شما هستم شما رو باید هاشمی شناس معرفی کنن نه استاد دانشگاه... ..آیا به اون آخرتی که دوستان شهیدت رفتن اعتقاد داری..! شک دارم..شک..خدا بهت ایمان وتقوا عنایت کنه که سخت محتاجی وبصیرت...
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۱۰
۱
در سالهای آخر جنگ اتفاقاتی افتاد که بوی خیانت میدهند. بنده اطلاعات دقیقی ندارم, ولی یک حس بسیار قوی به من میگوید که خیانتی شده است. برای نمونه از دست رفتن فاو, که گلوگاه صدام بود, برای بنده بسیار مشکوک است. من در آن هنگام در اسارت بودم و تلویزیون عراق را میدیدم و روزنامه های عراقی را به دقت میخواندم, و عربی نیز میدانستم. پس از گرفتن فاو توسط ایران صدام تا دو سه ماهی گیج و منگ بود, و پیوسته در جبهه ها میگشت. یادم است در آن هنگام میگفتم شده یهودی سرگردان. پاتکهای فراوانی در فاو انجام دادند, ولی موفق نشدند. ولی چطور شد که ناگهان به آسانی فاو را پس گرفتند؟ در حالی که به راستی ما قویترین استحکامات را در فاو پدید آورده بودیم. یادم است که صدام در روند پاتک آخر به فاو چنان رفتار میکرد که گفتی به تفریح رفته است, و چنان رفتاری نمایشی کرد که تا آن هنگام نکرده بود. از آن بالا نگاه میکرد, و در حالی که سربازان و بسیجیان ایران از پل میگذشتند, میگفت: به آنها کاری نداشته باشید, بگذارید فرار کنند. این نمایش صدام برای بنده بسیار عجیب بود, او که همیشه به شیوه جنایتکاران از قتل سخن میگفت, و چند بار تکرار کرده بود که مادران سربازان ایرانی باید بیایند آنها را از موی سرشان بشناسند!
حملات عراق, پس از قطعنامه 598 نیز عجیب بود. عراقی که از پا افتاده بود, ناگهان پس از قبول قطعنامه به چندین تک بزرگ در درون خاک ایران دست زد, و شمار بزرگ و بسیار بزرگی اسیر گرفت, و سپس عقب نشینی میکرد. رسانه های عراق در آن هنگام میگفتند که ما فقط میخواهیم اسیر بگیریم, ولی در خاک نمیمانیم.
اگر عراق به راستی با نیروی خودش توانسته بود به این حملات دست بزند و تا این عمق وارد خاک ایران شود, به هیچ رو دوباره عقب نمینشست. میگویم که عراقی که توانست پس از قطعنامه و با آن فرسوده گی, به این آسانی این همه در خاک ایران پیشروی کند, اصلا چرا در خرمشهر, آن هم در اوج قدرت نظامی اش, شکست خورد؟ رسانه های عراق در آن زمان (برای ما سه روزنامه عراقی را هم میآوردند, افزون بر تلویزیون که میدیدیم) این حملات را به گونه ای تصویر میکردند که گفتی تفریح است. آیا این حملات به گونه ای هماهنگ شده با عناصری از این طرف انجام میگرفتند؟ آیا موفقیت پاتک عراق به فاو (که با آن اهمیت تقریبا از نیروها تخلیله شده بود) با هماهنگی هایی با همین عناصر انجام شد؟
بعدها از یکی از آزاده هایی که در همین روند اسیر شدند, شنیدم که میگفت.... تکرارش نمیکنم. استغفر الله. ولی او آن چه را دیده بود به من میگفت.
مسأله تنها در ارائه یک نامه به امام (ره) خلاصه نمیشود. به گمانم (و این یک حس است) هماهنگی ها و خیانتها بسیار بیش از اینها بود.
در باره یادداشت رضایی و... که رفسنجانی به امام نشان داد, اخیرا, و بعد از بیشتر از دو دهه, افشا گری شده است. و میدانم اسرار بسیاری هست که آگاهان دارند, و هنوز "صلاح" نمیدانند آنها را افشا کنند.
به راستی چرا؟ صلاح چه؟
باید بگذاریم که این عناصر ضربه نهایی خود را به انقلاب ما بزنند و خدای نکرده کار را تمام کنند, تا سپس تحلیلگران ما سی چهل سال بعد این اسرار را افشا کنند. از هم ا کنون باید آگاهان این اسرار را افشا کنند, تا جلوی ضربه بعدی آنها گرفته شود.
به خدا اگر خدای نکرده به این انقلاب آسیبی برسد, به این آسانی نمیتوان آن را جبران کرد, و دهها سال باید انگشت به دهان گزید.
این انقلاب در جهان بی همتاست, و هیچ بستری هم در جای دیگری از جهان ندارد, و تنها در ایران بود که بستر مناسب خود را یافت, و اگر ناکام شود, خدا ما را نخواهد بخشید, و نسلهای آینده به ما دشنام خواهند داد و از ما نخواهند گذشت.
هنگام آن است که آگاهان آن چه را میدانند روی "داریه" بگذارند.
رفسنجانی خودش دیگر پرده ها را بالا زده و صراحتا در برابر رهبری موضع میگیرد, و صراحتا در باره جام زهر سخن میگوید (همین سخنان اخیر), ما چرا باید کتم اسرار کنیم؟
و هنگامی که ضد انقلاب از داخل و خارج شمشیر را از رو بسته و با سران استکبار نیز همسخن شده, و وقتی که رفسنجانی و رضا پهلوی با هم شعار انتخابات آزاد را سر میدهند, ما از که باید رودربایستی داشته باشیم؟
علی یارتان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
باسلام
بعنوان یه نسل سومی واقعا جالب بود برام که همه اونچه این سالها از رفسنجانی در ذهن داشتم و به زعم خیلیها بد بینی و بعضا افراط گرایی بود با گفته های شما کم وبیش تایید شد ! ازتون واقعا ممنونم .

ولی این برای خود من وخیلی از هم سن وسالهای من سواله که واقعا چرا همه سکوت کرده اند ؟ خود شما هم آنچه را که میدانید صریح نمیفرمایید:
"بعدها از یکی از آزاده هایی که در همین روند اسیر شدند, شنیدم که میگفت.... تکرارش نمیکنم. استغفر الله. ولی او آن چه را دیده بود به من میگفت." از دیگرانی که بیشتر میدانند چه انتظاری هست؟

توصیه میکنم حتما بخش مربوط به فاو رو در مصاحبه رفسنجانی بخوانید :

http://www.tarikhirani.ir/Modules/News/Phtml/News.PrintVersion.Html.php?Lang=fa&TypeId=4&NewsId=1053
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۱۴۹
۳
ممنونم از سردار.
ممنون از بسیجی ها و این شهدای زنده.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۳۵
۲
درود بر رزمندگان اسلام
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
سلام بر سردارانی که هنوز هم مثل هشت سال دفاع مقدس در حال جنگ با از خدابی خبرانند بنده هم آزاده هستم هم جانباز هنوز به صفای رزمندگان غبطه می خورم خواهش می کنک نگذارید این کسانی که جام زهر به امام حوراندند بیشتر از این باعث رنجش مولا وامام خامنه ای نشوند ماهم مثل زمان جنگ تاپای جان از مقتدایمان حمایت می کنیم
پاسخ
غلامرضا عالیشوندی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
598چرانظرمنودرج نکردی؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها