کد خبر: ۱۰۹۱۳۴
زمان انتشار: ۱۸:۳۲     ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هر چند تحریم‎ها اثرگذار بوده اما با وجود همه تحریم‎ها، تولید در کشور رشد داشته است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، محمد نهاوندیان بعد  از ظهر امروز در بیست و یکمین همایش ائمه جمعه گلستان سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: همه کسانی که در کشور مسئولیتی به عهده دارند باید در فعالیت‎های خویش بنگرند که تا به حال برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی چه کاری انجام داده‎اند.

وی مزیت تولید ملی را در قابل اندازه‎گیری بودن آن عنوان کرد و بیان داشت: هادیان فرهنگ جامعه در صحنه جنگ اقتصادی که در دستور کار دشمن قرار گرفته است باید با جدیت بیشتری ورود کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: تهدیدکنندگان به هدف خود که توقف اقتصاد ایران و تغییر رفتار سیاسی در زمینه هسته‎ای بوده است دست نیافته‎اند هر چند تحریم‎ها اثرگذار بوده اما با وجود همه تحریم‎ها، تولید در کشور رشد داشته است.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: آمارها در تولید نشان می‎دهد که تا سال گذشته تجارت ایران در دنیا در حال افزایش بوده و روند کاهشی نداشته است.

وی افزود: امسال باید با پیامی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند رشد کشور به 10 برابر می رسید که از این زمینه کمی فاصله گرفته‎ایم، یک سوم زمان سپری شده و ایران باید در پایان چشم‎انداز رتبه اول منطقه شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه در کشور مشکل سرمایه نداریم ابراز داشت: مشکل سرمایه در کشور نیست ولی اگر مدیریت اقتصادی در جامعه وجود داشت با وجود همین سرمایه‎ها می‎توانستیم بیکاری را در کشور به طور جدی کاهش دهیم.

نهاوندیان گفت: نیت‎ها در اکثر موارد خوب است اما جامع‎نگری وجود ندارد که این مسئله به جامعه صدمه می‎زند.

وی در خصوص لازمه‎های رشد پایدار تولید متذکر شد: قوام جامعه اسلامی به میانه‎روی است که این مهم در سایه ایجاد احسان ایجاد می‎شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: بین اخلاق اقتصادی و محیط کسب و کار، رابطه دوسویه بسیار عمیقی وجود دارد چرا که گشایش در توسعه اقتصاد از سعه صدر آغاز می‎شود.

نهاوندیان بیان داشت: زمانی روحیه فعال اقتصادی در مدیریت اقتصادی به وجود می‎آید که روحیه گشادگی ایجاد کنیم لذا با بدبینی نسبت به فعالان اقتصادی، توسعه اقتصادی حاصل نمی‎شود.

وی یادآور شد: اگر در جبهه جنگ نظامی به سربازان و مردم به حالت بدبینانه نگاه می‎کردیم حماسه مقاومت هیچگاه حاصل نمی‎شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان تاکید کرد: به اقتصادی که مبتنی بر بخل باشد اعتماد نداریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها