کد خبر: ۱۰۸۷۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
ضریحی قدیمی امام حسین (ع) که بیش از 80 سال از عمرش می‌گذرد و سال‌ها مورد زیارت عاشقان و دلدادگان اباعبدالله (ع) قرار گرفته این روزها در حال وداع با مضجع شریف و نورانی سیدالشهدا (ع) است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این ضریح توسط گروهی از بحره‌های هندی که از فرقه اسماعیلیه هستند، ساخته شده است و در طول سال‌هایی که مقبره نورانی اباعبدالله(ع) را در بر گرفته، هزاران و هزاران مرتبه توسط پاک‌ترین انسان‌ها بوسیده شده و ملائک بر گردش بی‌شمار طواف‌ها داشته‌اند.

گذر زمان باعث فرسودگی ضریح فعلی شده بود ضمن اینکه در جریان انتفاضه عراق که مردم به حرم پناه آوردند، ضریح مورد اصابت گلوله صدامیان واقع شده بود و ضریح تعمیر شده است.

لازم بود ضریحی جدید در شأن و مقامش ساخته شود. این همان جرقه‌ای بود که در ذهن بسیاری از مشتاقان مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا زده شد و ایده ساخت ضریحی جدید را بنیان نهاد.

در سال 84 که مسئولان حرم امام حسین(ع) با ساخت ضریح جدید موافقت کردند رقابتی فشرده میان گروه سازنده قبلی و اهالی قم بر سر آن درگرفت و سرانجام با حمایت‌های بی‌دریغ آیت‌الله سیستانی و سایر مراجع تقلید، این افتخار عظیم نصیب شیعیان اثنی عشری شد و پس از حدود 6 سال کار تحقیقاتی و اجرایی ضریح جدید با شکوه و عظمتی خاصی توسط هنرمندان برجسته کشور ساخته شد.

پس از انتقال با شکوه ضریح جدید امام حسین(ع) به کربلا معلی چند روزی است که عملیات اجرایی تعویض ضریح فعلی با ضریح جدید آغاز شده است که اهل ادب با زبان شعر درد دل ضریح قدیمی را بیان کرده‌اند که... 

گریان تر از همه گویی ضریح توست

باید وداع کند این کار مشکلی ست

و

خوشا به حال ضریح جدیدت ای آقا

اما

چگونه دل بکند از تو آن ضریح قدیمی

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها