کد خبر: ۱۰۸۶۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تشریح جزئیات طرح دولت و مجلس برای کمک به معیشت مردم ازپرداخت کارت‌های اعتباری با مبلغ حداقل 50 هزار و حداکثر100 هزار تومان به سه دهک کم درآمد جامعه خبر داد.

به گزارش 598، علی محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، درباره طرح مجلس و دولت برای تقویت معیشت مردم و همچنین جلسات مشترک این دو قوه اظهار داشت: محور جلسات مشترک دولت و مجلس با موضوع هدفمند سازی یارانه ها و یافتن راه کار برای کاهش فشار تورمی به مردم است.

وی با اشاره به تدوین بسته حمایتی در این جلسات مشترک به منظور کمک به دهک‌های کم درآمد جامعه افزود: این بسته همچنان در جلسات مشترک مجلس و دولت در حال بررسی است و زمانی که به جمع بندی نهایی رسیده‌اند در قالب طرحی به صحن علنی ارسال خواهد شد تا نمایندگان بعد از رای گیری اجازه اجرای قانونی را به دولت بدهند.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه در  همین ارتباط تصریح کرد: عده ای از مردم بخصوص سه دهک کم درآمد جامعه در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها و همچنین بخاطر تشدید نوسانات ارزی و حجم نقدینگی نتوانستند با جامعه و وضعیت اقتصادی همخوانی پیدا کنند. بر همین اساس دولت و مجلس به دنبال تقویت معیشت این گروه هستند. 

* 4 روش برای افزایش تقویت دهک‌های کم درآمد در ایام عید

احمدی ضمن اشاره به طرح پرداخت اعتباری برای تقویت توان سه دهک پایین جامعه در ایام عید بیان کرد: هم اکنون نمایندگان مجلس و همچنین مسئولان دولت در جلسات مشترک مشغول بررسی هستند تا به اجماعی در خصوص نحوه کمک به مردم از طریق پرداخت نقدی با یارانه،‌کارت اعتباری ، سبد کالا و یا توزیع مستقیم اجناس در فروشگاه ها برسند.

وی با تاکید بر این هنوز دولت و مجلس به توافقی در خصوص نحوه پرداخت این کمک‌ها نرسیده‌اند افزود: هنوز مشخص نیست که دقیقا چه قدر و به چه طریقی به مردم بخصوص دهک های کم درآمد جامعه کمک شود اما آنچه مسلم است مسئولان در تلاش‌اند تا طرحی را تدوین کنند که مانع از سوداگری در این فضا شوند.

نماینده مردم دهلران در مجلس نهم ضمن بیان اینکه در جلسات مشترک راه‌های جلوگیری از سوداگری در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است گفت: نمایندگان نمی‌خواهند اتفاقاتی که در خرید و فروش کوپن رخ داد این بار هم در کمک نقدی تکرار شودو همین خاطر می‌خواهند این کمک ها صرفاً به نام سرپرست خانوار و از طریق سیستم الکترونیکی پرداخت شود.

* کف کارت‌های اعتباری 50 هزار تومان؛ سقف 100 هزار تومان

احمدی تصریح کرد: هنوز دولت و مجلس به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند؛ طرحی که قرار است به صحن علنی ارسال شود نباید مشمول ماده 75 شود. و بر همین اساس قرار است مشخص شود که منبع پرداخت اعتباری صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و یا منابع هدفمندی یارانه‌ها باشد. 

وی درباره رقم کارت‌های اعتباری نیز گفت: آنچه توافق شده این است که کف این کارت‌ها 50 هزار تومان و سقف آن 100 هزار تومان باشد اما هنوز مشخص نیست که به تمام افراد مشمول دهک‌های کم درآمد این رقم پرداخت خواهد شد یا خیر؛ در صورتی که منابع از صندوق توسعه ملی برداشت شود برای هفت میلیون نفر مشمول دهک‌های پایین مبلغ 100 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

*چه کسانی مشمول طرح پیشنهادی می‌شوند/ زوج‌های جوان جویای کار و سازمان‌های حمایتی

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص نحوه شناسایی دهک‌های کم درآمد تصریح کرد: مشکل اصلی دولت و مجلس هم در حال حاضر همین است؛ برای شناسایی دهک‌های پردرآمد قطعاً مشکل جدی داریم و اما برای سه دهک کم درآمد می ‌توانیم بگوییم بیش از 80 درصد افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و همچنین زوج‌های جوان جویای کار مشمول این طرح خواهند شد. 

احمدی ادامه داد: اگر قرار باشد کارت اعتباری پرداخت شود در درجه اول تمام افراد تحت پوشش سازمانهای حمایتی و در مرحله بعد افراد بیکار جویای شغل و همچنین زوج‌های جوان جویای کار مشمول دریافت کارت‌های اعتباری خواهند شد.

* طرح مشترک قبل از بودجه به مجلس می‌آید/ 12 بهمن زمان تحویل بودجه 92

وی در باره زمان ارایه این طرح به مجلس از وعده دولت به نمایندگان در خصوص تحویل بودجه 92 خبر داد و گفت قرار شده دولت قبل از اینکه بودجه 92 را به مجلس ارایه کند طرح تقویت معیشت دهک های کم درآمد را ارایه دهد. چرا که این طرح باید قبل از بودجه نهایی شود. دولت وعده داده تا 12 بهمن ماه بودجه سال آینده به مجلس آورده شود.

نماینده مردم دهلران در مجلس نهم تاکید کرد: اگرقرار باشد منابع طرح مذکور از صندوق توسعه ملی برداشت شود حتما باید در بودجه سال آینده شیوه بازگشت این منابع مشخص شود چرا که طبق قانون نباید از صندوق توسعه ملی برداشتی انجام شود بنابراین میزان  و نحوه برداشت باید با قانون سازگار باشد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فرزاد شریف پور
CANADA
۱۸:۰۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱
۰
نمیدانم آیا یک بازنشسته تامین اجتماعی با دو فرزند دانشجو وهمسر خانه دار مستاجر حقوق ماهی هفتصدوپنجاه هزار تومان در کجای این سفره قرار دارد
پاسخ
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
باز داریم به انتخابات نزدیک می شویم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
باز هم فریب مردم و باعث گزانی توسظ دولت و مجلس ؛ صدهزارتومان چه دردی را دعوا می کند جز اینکه باعث افزایش قیمت ها در بازار می شود
پاسخ
محمد جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
من بازنشسته هستم با ماهی ششصد وپنجاه هزار تومان با این هزینه سنگین آیا شامل بازنشسته ها هم میشود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها